agequodagis

Alla inlägg under mars 2012

Av agequodagis - 3 mars 2012 15:06

blev visst paus igen... 


Onsag: jobba, blev uppvaktad där och fik fiiiina rooosa rosor :D

Torsdag: mamma och jag var till Hfors, till Orton. Tog bort spikarna o kollade lite i butiker, mest Ikea. 

Fredag:jobb, sedan kalas i Hammarland hos Ulla o Helge, middag där iform av Kycklingsoppa och tårta. Sen vidare till fröken Mimi på mera kalas. Riktigt trevlig kväll som slutade tidigt med tanke på mina få sovtimmar senaste dygnen. 


Idag har jag ridit!! första gången på 6 veckor!!! det ni! Mamma och Eva-lotta var med som sälle. Det gik rätt bra att rida. Lånade Samuels skor som är jättestora åt mig så att int tårna sku pressas ihop. Sen red jag utan stigbyglar och så hjälpte mamma o Eva-Lotta mig ner från hästryggen. Så det gick alltså rätt finemang! såå härligt att vara ute i solen igen! såå fint strålande väder ute! härligt! efteråt mockade jag boxen och satt ute vid stallväggen och solade, myyyys!

Här är lite bilder från idag.



Sötaste bärta i stallet!



 

Bärta har just gått ut men tycker ändå han skall komma in igen... 


       

Lokisen funderar på vad mamma har för konstig grej, sku ju vara mycket roligare att pussas! 

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards