agequodagis

Alla inlägg under oktober 2010

Av agequodagis - 31 oktober 2010 20:54

Helgen är snart slut... sitter fortfarande och försöker ta till vara det sista. Sitter i mitt vardagsrum omgiven av levande ljus, datorn, TVn och papper... d där me papper är dock inte så kul, usch! men känns ganska så bra att ja fått undan massa sånt nu ikväll, dock skulle det ju vara bra mycket trevligare med sällskap av någon form...


Helgen har varit varierad, har väl fått med lite av det mesta...

Gårdagen var mycket trevlig. Jag, S och M var hemma hos Mr för att dricka rosa drinkar! riktigt trevligt! sen blev d, trot eller ej... arken, hur lyckas man "alltid" hamna där?! Fast det var faktiskt riktigt trevligt på arken, mycket dans och även många trevliga personer som man kände så det var ju kul!


Dagen idag har vart, ja va ska ja säga?! lat kanske är det ordet som beskriver den bäst... steg upp vid 8, for till stallet, släppte ut hästarna samt mockade, tillbaka hem... sooov läääänge! steg upp, for till sleipner och kollade tävlingar. Sedan bus med Lokisen i skogen, galopprace samt hoppa stock! nice. Han e så go min älskade L!    Är man ledsen på dåligt humör eller liknande, han kan konsten att göra en glad... även om han nu faktiskt kan konsten att göra mig argare än argast, men det är väl så det är med kärlek, oavsätt om det är ett djur eller en människa.


Middag hos mor och far, lite mys med Sötaste Ceasar och så hem för att fixa papper i pärmar... ja det var min söndag d! Snart inväntas en ny vecka...


Just ja, var just två hit och knackade på, utklädda och frågade: Bus eller godis... såklart elever från skolan... tror dom skämdes rätt mycket när d insåg att d var ja som bodde här, ha, ha! fick mig ett litet gott skratt   


Ciao!

Av agequodagis - 30 oktober 2010 14:49

Jaha skrev aldrig igår... hann int. Var så mkt heeela dagen och kvällen.


Igår:

var till tandläkaren rotfyllde en tand, blää

jobbade länge (för att vara fredag och jag)

var på stan och letade klänning till M och H:s bröllop, hittade ingen - suck!

jagade ersättare till lagdressyren - klara av det - jippi!

var och såg på film och käkade godis hos förken Mr


Idag:

morgonfodrade hästarna + mockade

Städat hela lägenheten

Herr Ceasar har vart här x antal timmar idag, myyys!

Bakat äppelkaka och lagat supergod juice (äppel och kiwi, rekomenderas!)

Haft mamma och mormor hit på fika


Nu ta det lugtn och läääsa ett tag. Ikväll blir d att nattmata hästarna och antagligen ett glas rött eller två ute på stan.


Här kommer bilder från finaste C:s besök idag:


    


nä nu läsa lite! Ha det kanoners!

Ciao!


Av agequodagis - 28 oktober 2010 20:19

jaha så va veckans enda torsdag över då... vaknade sent precis som vanligt, fattar int att det är så svårt att komma upp på morgonen, smart värre att vakna 20 över 7 när man börjar jobba 8... men men ja hinner ju. Det som är felet är ju antagligen att ja insätt att ja hinner och att ja vet att d tar HÖGST 2 min till jobbet...! ups! inte bra att bo nära sitt jobb!


Efter jobbet pratade jag länge med N i telefon om diverse hästsaker. Sen iväg till stallet för ett dressyrpass me Herr L, tänkte bara rida lite kort men blev ganska långt me tanke på att han var stel, var länge sen vi red dressyr (eller typ förra veckan ngn gång). Därför blev d långt pass och därför missa ja combaten, typiskt!


Åkte sen en sväng via sparis och sen vidare till mormor för kvällsmat (sallad från Choklad, god för övrigt) och te! mums!


Nä nu snart sooova! Go natt!

Ciao!


Av agequodagis - 27 oktober 2010 20:16

Jaha så var d onsdag igen då... veckorna rusar minst sagt fram!

Har vart en helt vanlig dag på jobbet, ingen konstigt alls... men bra  med sådana dagar också tycker jag! På lärarlagsmötet hade vi däremot jättebra diskussioner så det är ju bra det! Dock var vi bara specialklasslärarna idag.


Blev sallad och kyckling till middag, gott! sen stallet för att fixa åt herr Loke. Mockade samt ryktade, hann int mer ngn motion av honom tyvärr. Tycker int alls om när han får två vilodgarar på raken men va gör man!


Var sen till Aftonsol, red Rolles pålle, Fröken Fräken, gillar den hästen även fast hon är extremt känslig... så mkt ram som man måste ha på den hästen, det är helt otroligt! annars vinglar hon bara och tar man liiite för mkt i tyglarna när man skall galoppera så tvärnitar hon eller kickar... knäppa häst! men hon är go! och hon gick himla fint idag!


Jo förrästen, vi kanske har fått sällskap till våra hästar i vårt stall, ska bara fungera sen också! samt hitta en dag då det INTE är halt i hagen.


Nu Bonde söker fru, sen sängen för att nassa!

Ciao!

Av agequodagis - 26 oktober 2010 19:42

En helt vanlig dag... typ!

Dvs jag har int så mycket att säga alls... for till stallet direkt efter jobbet. Mockade åt Lokfisen och gosade, sen hem och så på promenad med fröken L... alltså heeelt vanlig tisdag. Förutom att min medryttare just messa att d sku måsta ta bort hennes sköthäst på Sleipner så hon  är nog jätteledsen, lider med henne.


Så vila i frid Mel Mamai.


  


Jaha, nu se på: Iform med Anna Anka som faktiskt var bättre än va ja trodde.

Ciao! 

Av agequodagis - 25 oktober 2010 20:59

jaha så var d måndag igen då... ryyysligt vad dagarna går fort.

Gick och lade mig vid halv 10 igår, rekord det på läääänge. Men hade ju sömn att ta igen också! Var riktigt pigg då ja vaknade men d slutade efter ngn timme, då ja blev helt fääärdig, konstigt hur d kan vara.


Var och klippte mig idag... blev som förut eftersom ja int kunde bestämma mig om ja sku odla längre eller inte... och ja då e d lika bra ja behåller allt tills ja har bestämt mig! annars får man väl ångest eller liknande.


Fortsätter lyssna på Rasmus Seebach... så otroligt bra och får en på bra humör! Ikväll var ja inte alls inspirerad till att åka och rida men blev en 1 timmes ridtur ändå, fick mamma med som sälle och då gick d bättre. Vi gick asfaltsrundan runt Ingbybacken, första gången för säsongen... är så himla mörkt att rida i skogen varje kväll.


I övrigt har ja väl int så mkt just att säga idag... jo en sak, ja vil ha choklaaad! har vart superbra just nu känner jag!


Ha d kanoners!
Ciao!

Av agequodagis - 24 oktober 2010 19:41

Jaha, var en trevlig kväll igår!

Var på Flera rösters konsert med C, var allt från Ave Maria till Broder jakob till Itīs raining men... så d va blandat dock var allt Acapella. Fint var det men int sådant man lyssnar på jämt. Sen drog vi till Dinos för att käka middag, var riktigt trevligt men var inte jätteimponerad av maten dock, tyvärr. Sen vidare till dinos där vi umgicks med Pe, Kr, Ma, Li, Ly, Mi, Mar. För några av oss... dvs mig, Pe, Mi och Mar blev det en helkväll så vi slutade alltså på archen... och var kvar till typ stäning sen cykel hem i glashalka - kul - not!


Sooov någon timme... närmare bestämt typ 2,5 som absolut högst sen upp och jobba på aftonsol. Jobbade med M idag för min arbetskamrat var sjuk. Slöade resten av dagen i soffan och har ikväll vart och hjälpt mamma med lite städning i källaren.


Den här låten är ja alldeles hopplöst förälskad i... kan lyssna på den om och om igen!Rasmus Seebach - Engel

Ja det var allt för idag d... ha d bra!

Ciao!

Av agequodagis - 23 oktober 2010 15:35

har vart en slö dag i dag... eller int slö men ja har vart lat... int gjort mycket alls. pratat i telefon med N vääääldigt länge! typ 1,5 timme en gång och 20 min en annan gång... hmmm... i alla fall så har jag nu satt in annons om att vi hyr ut boxplatser i Karrböle till snäll valack eller sto, hoppas vi får ngt svar!


Här är bilder från Lokisens och min nh promenad idag... vi var till och med upp på körbron och svängde...

   


Snart är d dags att börja göra sig i ordning för ja ska på Flera rösters konsert med C och sedan middag ute ngnstans följt av ngt glas vin på Indigo, blir dock ganska lugnt för jag ska jobba på Aftonsol imorgon!


ha en trevlig lördagskväll!


Ciao!  

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards