agequodagis

Alla inlägg under juli 2011

Av agequodagis - 25 juli 2011 22:30

Inatt läste jag vääääldigt länge, fick int sömn så valde att läsa i stället, slutade dock läsa först vid typ halv sex eller ngt... ups! tiden går fort när man har roligt   


Mamma väckte mig vid 11 men steg upp 12, hade ju int fått så mkt sömn tack vare läsandet... ja e int så bra på d här me att sova o vakna ja... suck!


För övrigt har ja handlat, fixat här hemma.

Men dom två viktigaste sakerna enligt mig är

60 min Body combat på träningsverket, svettigt o sköööönt!

och 30 min uteritt med älskade L. Idag var dock ridningen INGEN hit... fy bubblan va äckliga odjur det var ute- märktes att det var kvaft o fuktigt i luften, då brukar ju alla såna där fän bli riktigt omöjliga!


Nu har ja druckit 3 muggar te, sätt på tv, pratat me folk på nätet och haft på levande ljus! känns som höst måste ja säga...


Natt, natt soooov gott!

Av agequodagis - 24 juli 2011 22:59

Gått till mormor o hämtat bil.


Skrittat ut me Lokisen, fick sälle av Zack o Sanna. Trevligt ridtur blev det!

Testade för övrigt Idas hackamore... var inge bra för min kära polle som har problem med andningen... luftvägarna blev helt tilltäppta när man kortade honom med hacket... tryckte väl på. Så nej ett sånt ska vi int ha!


Nu börjar d bli dags att soooova!


Gooo natt!

Av agequodagis - 24 juli 2011 13:33

Fredag:

ja alltså nu har d gått så många dagar så ja typ glömmer va ja har gjort för två dagar sen, ups!


ah just ja, nu vet ja!

började dagen med att tröööga... solade lite hos mor och far och sedan på cykling på träningsverket som följdes av egen styrketräning, sen stallet och mocka åt bästaste Lokisen o så vidare till stan för att umgås på Arken garden med Linda och Mikael, Lynn, Ramona och Anders. Japp riktigt trevligt. Jag Linda och Mikae drack för övrigt Möet & Chandon, Ice imperial :D

 


Sen en sväng o gå runt rockoff och så till Mimi för att dricka lite drinkar me henne o Carin. Tillbaks till Arken garden och så stanna man där till nästan stängning.


Lördag:

Vakna 15.00 av att mamma ringde... stökade runt ett tag här hemma, och så sen blev det middag på Arken garden med mimi. Riktigt nice och gott! vi drack rose o sen varsin drink, sen gick vi en sväng på stan och så drog vi hem... så var hemma lite före 12.


Söndag:

Mamma ringde vid 12 och väckte mig... somna tydligen om o vakna 14.00 Så nu har jag käkat... o det är typ det! jag e nog verkligen HOPPLÖS ja!  




Av agequodagis - 22 juli 2011 00:02

Jaha, idag när ja vakna ville ja soooova länge till! men si de gick inga alls d! jag hade nämligen lovat vara hos mor kl 10. Så d var bara att masa sig trött som sjutton o stel som ett berg ur sängen o åka iväg bort dit.


Dammtorkade hela deras hus + tvättade toaletterna och käkade lunch med mamma.


Sen handla och så hem för att få fikabesök av Camilla. Sku egentligen plugga teori men vissa städade tydligen för bra igår.... så vissa har städat bort pappren, suuuuck! det är jag i ett nötskaldet. Kommer på en i det läget mycket bättre plats än den förra... men glömmer bort den nya smarta platsen i samma ögonblick som jag satt dit saken, SUCK!


Sen blidde det Shake it på träningsverket, sååå nice! älskar att skaka rumpa!! jeeei! man blir så grymt pigg o svetten bara sprutar!  Härla!


Direkt vidare till stallet och ut och skritta en sväng med bästaste L   

Efter den ridturen o träningen o med tanke på morgonens uppvaknande så var ja extremt stel i nacken o hade skiiiitont. Så vad händer int, jag touchar grannens bil... med mammas bil! sakla KLANT! faaan va störande... nåja gjort är gjort men fan va onödigt!


Avslutade kvällen med att umgås me Milla, Jocke o Mimi... men nu börjar d bli dags för min räddning, spikmattan, för d känns som min nacke snart går av! så natt, natt på er!


 


Ciao!

Av agequodagis - 21 juli 2011 15:40

eftersom ja har tråkigt... gör jag det här...


SENASTE:
Dryck: vatten
Telefonsamtalet: mamma, måste komma med hennes bil som jag hade. 
SMS: Ninni

Sång du lyssnade på: ngn på spinningpasset igår

Gången du grät: vet int...

HAR DU NÅGONSIN:
Dejtat någon två gånger: va menas me d?
Har någon varit otrogen mot dig: inga va ja vet...

Varit kär?: absolut!
Förlorat någon speciell person: japp!
Varit deprimerad: på något sätt ja men på riktigt nää
Varit så trött att du somnat sittandes: japp!

DINA TRE FAVORITFÄRGER:

färg 1: rosa

färg 2: turkos

färg 3: grå

I ÅR HAR DU:
Lärt känna en ny vän: jo
Fått ditt hjärta krossat: nä
Skrattat så att du har börjat gråta: nästan jo
Träffat någon som förändrat ditt liv: flera saker tillsammans isåfall
Insett vilka som är dina äkta vänner: mmm
Fått reda på att någon har pratat om dig: nä
Kysst en kompis: nä

 

BLANDAT:
Hur många av dina msn-kompisar har du träffat: alla

Hur många barn vill du ha: typ 2 som högst

Har du några djur: japp en häst

Vill du ändra ditt namn: nä
Vad gjorde du under din förra födelsedag: jobbade o lite sånt

Vilken tid vaknade du idag: 9
Vad gjorde du igår runt midnatt: kom nyss hem från stallet så satt nog framför datorn

Någonting som du längtar till: tills Lokisen går att rida ordentligt igen!

Senaste gången du träffade din pappa: idag på förmiddagen

En sak du skulle vilja ändra om ditt liv: vara mindre självkritisk

Vad lyssnar du på just nu: ngt program på TVn i bakgrunden

Har du någonsin pratat med en person vid namn Jens: jo flera
Vad gör dig irriterad just nu: att jag alltid är så trött.

Vad är ditt namn: J

Singel/upptagen: singel

Stjärntecken: vattuman

Kille eller tjej: tjej
Grundskola: strandnäs

Gymnasie: Ålands yrkesskola, samhälleliga och sociala injen

Högskola:Högskolan i GÄvle och Åbo Akademi

Hårfärg: blond

Långt eller kort: lång

Längd: 175

Vad gillar du gällande dig själv: hmm... ögon, ben typ

Piercings: öron och navel

Tatueringar: -
Höger eller vänster: höger

DIN FÖRSTA:
Operation: när jag var typ 15

Piercing: öronen
Tatuering: -
Bästa vän: Pernilla

Sporten du spelade: ridning o dans

Konsert: antagligen ngt på Islandia när Dennis ordna där när man var ung

Förälskelse: jonas tror jag 

Alkohol du drack: campari...


JUST NU:
Äter du: inget...

Dricker du: vatten

Är du på väg att: vila lite sen träna

Lyssnar du på: tvn

Väntar du på: massa!


DIN FRAMTID:
Vill du ha barn: jopp

Vill du gifta dig: om ja hittar ngn bra...
Karriär i åtanke: den jag har antar jag.... specialklasslärare alltså¨


VAD ÄR BÄST MED MOTSATTA KÖNET?
Läppar eller ögon: ögon
Kramar eller pussar: båda
Kortare eller längre: längre
Romantisk eller spontan: båda
Snygg mage eller snygga armar: armar

Tatueringar eller piercingar: tatureringar

Känslig eller inte: mittemellan
Ragg eller förhållande: förhållande
Bråkstake eller tveksam: ingetdera

HAR DU NÅGONSIN:
Kysst en främling: ja
Tappat glasögon eller linser: nej
Haft sex på första dejten: nej
Krossat någons hjärta: tror int d...

Har du blivit arresterad: nej

Dissat någon: ja
Gillat din killkompis (mer än som vän): nä

SVARA ÄRLIGT:
Haft mer än en pojkvän på samma gång: nej
Tror du att det är möjligt att vara trogen hela livet ut: jo!

Vad kan du verkligen inte leva utan: massa!

Vad vet inte så många om dig?: oj! vet int!

Av agequodagis - 20 juli 2011 22:22

Idag har mamma och jag storstädat min lägenhet i 3 timmar! det tycker ja e väldigt duktigt gjort och fiiiint blev det!


Efter avslutat städande blev det att sola på ballkongen, sååå skönt, somna typ en sväng men INTE länge som tur var.


Förutom städat och solat så har jag vart på 45 min spinning, sååå nice och väääldigt svettigt.


Avslutade kvällen med att rida Lokisen! japp ja skrev rätt, fick rida honom första gången idag på väääldigt länge! men han var STEL!! men d blir han om man int rider dressyr med jämna mellanrum o nu har han ju dessutom vart i sjukhage. Får bara skritta men skrittade ett tag med korta tyglar och försökte lösgöra bogpartiet och även resten eftersom han var så himla stel.


Vet ni vad som är konstigt? nu när min häst knappt käkat gräs utan istället gott i sin minimala sandhage har han blivit superfet? e d alltså bristen på motion som gör min häst fet? verkar så! knasigt tycker jag!


Nu börjar d bli dags att soooova för imorn vid 9 ska ja vara redo att hjälpa mor med diverse saker!


Så ha en bra natt!

Ciao!

 

Av agequodagis - 19 juli 2011 21:55

Alltså ja vilade ju när ja kom från medimar... råka somna, vaknade vid 13:37 när Mimi ringde... ups!


Cykla iväg till stan o mötte henne o var en sväng till Bagarstugan, sen lämna ja henne och så gick ja runt på stan o kika. Sen var det dags att cykla till mormor. Hjälpte henne duka o fixa och så vid 18 kom resten.


Så hela kvällen blev d hos mormor, åt grillat, käka annanaspaj och lite godis. Mums! trevligt var det!


Imorn MÅSTE ja sova mindre!!

Av agequodagis - 19 juli 2011 08:28

Ja kan om ja måst! va e d då ja kan?! jo att stiga upp tidigt! ja har vart duktig idag, steg upp 07:15, men måste! har nämligen vart på hälsoundersökning till Medimar. Måst göra det nu när jag fått ordinariejobb, dom vill tydligen man ska va frisk...


Gick hem därifrån! fick skjuts dit av mormor för min bil bor i hennes garage för att torka upp... det går ju int att få upp fönstren på den o ingen har tid att fixa det förns 4 augusti! så den bor hos mormor när d regnar...


Så nu ni, klockan är 9:30 o ja har redan käkat frukost OCH mellanmål!

Nu ska ja vila lite... för d e jobbigt att stiga upp tidigt, ha, ha!

Ha en bra dag!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards