agequodagis

Alla inlägg under augusti 2011

Av agequodagis - 29 augusti 2011 15:54

Blev en seeeen natt... eller kanske det heter morgon? jo d gör d nog... jag och S pratade lääänge om allt mellan himmel o jord, treeevligt!


Idag har ja vart på jobb och klippt mig! blev int så mkt förändring i frisyren, håller ju på att odla till långt igen... om ja nu ork, d lär vi väl märka... ha, ha.


Nu håller ja på att laga middag, goood sådan! proteinpannkakor! jeeei!

Och eftersom jag är så förkyld så laga ja juice också o satt i alla möjliga konstiga vitaminer o saker ja kunde sitta hemma. Så juice på:

äpple, morot, hallon, blåbär, björnbär, nektarin o lime... får hoppas d blir gott men det tror jag!


Snart kommer S då ska ja umgås lite o sen ikväll sist av allt blir d att fara ut o motionera bästaste herr L!


Just ja... ska egentligen rida lektion på aftonsol idag... men d e lite för jobbigt o dumt att göra det me tanke på min förkylning så har avbokat... typiskt! men det är nog det bästa just idag.


ha en bra måndag!

Av agequodagis - 28 augusti 2011 13:10

Jobbet har börjat igen... o den här gången bev det i den Norra skolan. 6 st elever i åk 4-5 är mina för i år. Ska bli ett intressant och roligt år, hoppas jag! men det känns konstigt att trots att man jobbar i samma skola men är i samma byggnad så är det ändå så väldigt olika...


Det tredje och sista som upptar mycket av mina tankar och funderingar just nu är en pojke... japp ni såg rätt. Vem han är osv tänker jag int avslöja i nuläget... men hittills känns det väldigt bra och han verkar väääldigt bra, nästan lite för bra för att vara sann måste jag säga... men det återstår att se!  mer om detta lär följa...   Men vi kan kalla honom för S...


För övrigt är ja vääääldigt förkyld, usch och fy. Så idag har ja bara latat mig... eller näää ja har bytt sängkläder, dammat, plockat i och ur diskmaskin men förutom det har jag latat mig, suttit framför datorn och även sett på repriser av True Talent.


Försöker fundera på va ja ska göra nu... men tror d snart blir jobbet en sväng, sen middag hos mor och far, stallet och så avslutas kvällen med att umgås med S   


Ha en bra söndag!


PS håll tummarna för att ja ska krya på mig snarast! jag vill TRÄNA!! Ds

Av agequodagis - 28 augusti 2011 13:00

long time no see... eller va d nu heter...


Har int orkat blogga... har vart så mkt, vet dock int vart ja ska börja. Har vart en omtumlande period i mitt liv måste jag säga... mkt saker som hänt, både bra och dåliga.


Lokisen har ju int mått bra på hela sommaren, har haft vetrinär dit först en gång och då blev han behandlad i vänster bakknä. Stod i sjukhage några veckor, började sätta igång honom och så var han snarare sämre än bättre - mitt hjärta brast. Speciellt dåligt o hemskt mådde jag då vetrinären var andra gången till oss och i princip dömde ut honom... tårarna rann o mitt hjärta gick i tusen bitar. Tänk att ett djur kan betyda sååå otroligt mycket för en! men jag bestämde mig för att ja inte kunde ge upp, trots att vetrinären nog var beredd att göra det. Men ja vill veta att jag faktiskt gjort ALLT!


Så det blev en ny behandlingsomgång, starkare denna gång. Och även en metacam kur (antiinflamatoriskt) i 10 dagar. Fick då skritta honom varje dag i två veckor... jobbiga veckor. Han haltade ibland och gick rent ibland, kände mig som värsta djurplågaren... men efter 1,5 vecka började han gå rent varje dag... så hade dom två veckorna gått och det var dags att sätta igång honom... och det är där jag är idag... 1 vecka av igångsättning... hittills går det bra. Men än har ja int blivit övertygad även fast ja sååå väldigt gärna vill att det ska gå bra för honom. Han är ju så frisk i övrigt... men det är bara att vänta o hoppas!


Gjorde häromdagen mitt första youtubeklipp, ville göra ngt av dom minnen ja har med honom. Så här blev det:





Av agequodagis - 5 augusti 2011 23:11

ja va duktig o steg upp halv nio i morse - åhå!

Var på jobbet ett tag o skrev ut lite scheman o annnat nödvändigt fakta från nätet.


Sen vart d strandhäng på Mariebad med kusin Sandra, niiiice! men blåste så vart kallt i omgångar... men lika sjutton har ja bränt mig insåg ja ikväll.


Sen hem o fixa lite och så blev det att ta båten ut på sjön med mamma och mimi, blåste rätt mkt så vi var en sväng ut till Idskär men där blåste det multum o viken vi sku vara i är så skyddad så man inga märker om d börjar blåsa upp ännu mer. Så det blev Senskär istället. Där var det lä o nice! sköööön eftermiddag/början på kvällen. 


Avslutade kvällen på stallet. Fixade med bästaste Lokisen o nh tränade med Cheeky, som var en duktig tjej!


Nu börjar d nog bli dags att soooova!




Av agequodagis - 4 augusti 2011 20:52

Ja som rubriken lyder, jag har jobbat idag, dock bara 2 timmar, men i alla fall!


Sen har jag vart o kört Ida och Zack till ridhuset i Ämnes.

  

Det gick bra men Zack behöver ännu träna på att int ha så brått ut ur transporten, förhoppningsvis e han lättare att lära det än herr Lokis... för Lokisen tog det tiiiiiiid.

Väl "hemma" i Karrböle så fixade jag Lokisen, borsta o grejja o så var vi ut o beta på stallplan, skööönt tyckte Lokisen att slippa sjukhagen för en stund. Sen när vi sku gå ut i hagen då hade nog han glömt att han stod i sjukhage, för det vart full sula ut, men eftersom han vet han int får sticka... så blev d tvärnit o vändning på stället utanför dörrn, pucko häst. Sen när ja lämna han i sjukhagen vart han jätte deprimerad o ville me ut, stackars älsklingen.


Herr häst brukar egentligen vara sån att han tycker det är mesigt att visa att man gillar ngn om ngn annan är med. Men hela den här veckan har han hållit på att gnägga varje gång man kommer (sånt gör han bara ibland annars...) Gulle!


Här är lite söta bilder på herr häst, mobilbilder dock så int såå fina...

 


Sen ikväll åt ja proteinpannkakor till middag - mums!

en 45 min promenad blev det också eftersom ja var på stallet så länge o missade Shake it :(

Sist men int minst så var ja en sväng till föräldrarna för att byta bil och då passade jag på att borsta herr C, titta så fint han ligger när man borstar:



Imorn är en annan dag... Ha en bra natt!




Av agequodagis - 3 augusti 2011 22:57

Vaknade 10:50 eller ngt sånt... det var dock inte då som var planerat att ja sku vakna... men men...


Käka frukost och drog till jobbet, där hade dom int på ngn luftkonditionering så bara man gick ett steg var man genomsvettig, usch! kollade mailen, bar lite grejjer och lite till innan ja tröttna.


Åkte till stranden och solade + badade med kusin Sandra, treeevligt!

Vidare hem och så til TV för ett spinningpass- svettigt!

Så till stallet en snabbis för att äta middag i lokisens hage. Sen prata ja me karin o så ville hon komma o kolla på hur han gick så var o hämtade henne och så tillbaka till Karrböle. Som ja tänkt så gick han int bra... men d visste ja ju... men karin sa också att d nog antagligen int är korsförlamning men men får se va Elisabet säger i helgen.


Sen åkte vi till sleipner för Karin sku rida Vivi. Hjälpte till att fixa henne i ordning och så satt ja mitt i ridhuset o kollade på när hon red.


Sist och slutligen har jag vart med bilen till verkstaden så den är färdigt där när dom ska börja fixa på den imorn...


Nu är ja slut som artist eller ngt... så d börjar bli dags att sova!


natt, natt!

 

Av agequodagis - 2 augusti 2011 21:20

Idag har jag:


solat på ballkongen

städat papper

umgåtts med sötaste L som ju står i sin fina sjukhage...

 

styrketränat på TV

tvättat två av Lokisens täcken på Båtnabben.


Nu är ja trött så snaaaart blir det soooova...

Jag var nämligen uppe vid kvart i fyra i natt. Varför kan man undra då? jooo för att min FRYS började tjuta.... japp det är sant. Det var ngt varningsgrej som tjöt, så var tvungen att läsa igenom bruksanvisningen för varför den lät och lyst och vad jag skulle göra åt saken... inte direkt vad man vill göra vid kvart i fyra på natten... Nåja thats life!


Natt, natt!

Av agequodagis - 2 augusti 2011 12:08

Länge sen ja skrev... I know... men men... har haft Emma här på Besök, solat, vart på vikinga marknad, simmat, partat, vart i stallet, sovit, ätit god mat, vart ut med båten, 30 +30 års fest osv osv...


Här kommer lite bilder från senaste tiden...


               

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards