agequodagis

Alla inlägg under januari 2012

Av agequodagis - 31 januari 2012 19:38

igår klantade jag mig! jag sparkade foten in i vardagsrumsbordet... d gick inge bra. spiken ja har i foten åkte in. Ringde akuten. Var dit i morse, röntgade fötterna o sen kom en ortoped o drog ut spiken lite så att den int sku trycka på och göra ont... så det kan gå!


Förutom det har jag sett på olika serier på kanal5 play och surfat på datorn... var även via jobbet med mina sjukskrivningspapper, är sjukskriven till 12 februari så några dagar kvar i soffan I guess!


Ja det var det d! Sov gott!

Av agequodagis - 30 januari 2012 20:18

jaha så var det måndag o ny vecka då!

Vaknade vid tio, åt frukost, vilade med benen i högläge och åkte sen till gymmet. Cyklade på en sån där annorlunda sittcykel och körde lite styrkeövningar (de som ja nu kan göra) och så cykla igen sen. Hem och duscha och så vila på soffan igen med benen i högläge. Då såg ja på film, Bröderna Karlsson. Var faktiskt en helt okej film.


Till middag blev det stekt lax, potatis + morötter i ugn o sallad. Sen blev det faktiskt efterrätt för ovanlighetens skull. Detta för att vi hade kesella och grädde hemma. Hävde i socker och hallon och så in i frysen en stund.


Sen tövla jag mig någge nog! jag slog vänstra tån (med spik o allt) in i soffbordet, vilket resultera att spiken flytta på sig - skiiiiit också! Så fick ringa akuten... men d tyckt ja sku komma in vid kl 8 imorn, pust vad tidigt att gå upp men d e bara o ta det när man klantat sig!


Ikväll var jag en sväng till stallet, bytte lite delar på tränsen o pussade på Lokisen!


det var det d...

Ha d bäst!

Av agequodagis - 29 januari 2012 17:43

Jaha så är helgen snart över... men ja kommer ju fortsätta vara sjukskriven minst en vecka till så att jaaa... På fredag får ja i alla fall ta bort stygnen!


I fredags kom d folk på kvällen! massa folk! vid sju kom mina underbara vänner och överraskade mig! de sjöng och så hade de med sig massa godsaker! Så vi käka glass, maränger, frukt, chokladsås och colasås... MUMS! O älskling hade vetat om alltihop men hållit det hemligt! 


I lördag så var vi först på förmiddagen o mocka till Lokisen   och sedan till kantis o handla o så hem o fixa i ordning! för sen vid två var det öppethus här med kalas för mig! fick massa fina presenter, dock mest pengar! eftersom ja ska spara till en systemkamera tänkte jag! behöver ju även en klocka då min enligt wickströms int går att laga, snyft!


Idag har vi sovit läääänge, sen ätit ordentligt frukost och så var vi ut och körde, bland annat via Solberget och hälsade på i Lindas o Mikaels husbygge!


Lugn kväll hemma framför TVn, int så mkt annat fröken kan göra, tyvärr!


Längtar massa efter den hära sötnöten:

 

två bilder som Milla tagit på mig och Lokisen i maj 2011.    

Av agequodagis - 27 januari 2012 12:41

Japp som rubriken säger, blir 30 år idag... jisses i havet, ja börjar ju bli gammal! eller för att vara helt ärlig, ja fyller nog först typ halv fem... he, he.


Idag har ja int gjort så mycket... sov till 10, åt frukost. Sen kom mormor hit med mina vitar gardiner som hon hjälpt mig fått släta, vilket dom int helt blev- jäkla skitkvalitet! alltså först manglade och sen strykta på båda sidor och ändå int bra! men blev helt ok när man satt dem bakom de svarta panelerna så de bara sticker fram lite... knasgardiner!


Sen kom tårtorna (jo har beställt...) vid typ 1 och sedan har jag stekt plättar till lunch åt mig själv. Ja det var det d... klockan är typ två och jag är ORDENTLIGT UTTRÅKAD!! ja vill gå ut och gå, rida, träna, umgås o massa annat skojsigt.


Men vet ni, nu är det i alla fall "bara" 5 veckor kvar med spikarna....hmmm... en vecka har i alla fall gått, det är ju tur, man ska ju vara positiv eller ngt!


Ha d kanoners!


Här är två bilder på Lokes kompisar som Samuel fotat. Han hade jätteroligt åt Cheeky eftersom hon ser helt rak ut... ja se pojkar! :D

   

Av agequodagis - 26 januari 2012 18:57

... ja blir tant... ! läääskigt! usch det är sådan skillnad på att fylla 30 o att vara ngt på 20! 


nåmen i alla fall...fortfarande sjukskriven! idag sov jag till 12:20, he, he! skööönt var det i alla fall! sen satt jag även idag i köket och bakade. Idag blev det Bount cupcakes, närmare bestämt 2 omgångar o sammanlagt 36 st. 


Förutom det har jag tagit ner julgardinerna o satt upp svarta paneler i stället (och strykt dem sittandes först!). Ikväll har älskling städat och jag har tittat på, usch vad hemskt det känns! men ja kan ju int riktigt rå för det just nu. Ska ju int röra mig så mkt. Samuel har till och med tvättat duschkabinen så nu ser den ut som ny igen- värsta snälla sambon ja har eller hur?!


Just ja, dagens tövel också: hävde ut ett helt glas apelsinjuice i soffan! ups! så det var bara att gnugga rent o sen låta torka! 



jossan har fotat

Av agequodagis - 25 januari 2012 12:03

Igår laga ja ordentlig mag... d hinner man med när man int har ngt att göra på dagarna... ja laga morot o potatis i ugn med grillad lax, sallad o sås. Inte ofta man ork laga sååå långlagad mat i veckorna när man jobbar... i alla fall int jag. lagar nog 99% gångerna hemlagat men ändå saker som går rätt snabbt. 


På kvällen sen var vi till mormor med TVn som hon ska få ta till stugan o sen fikade vi även där en stund. Väl hemma såg vi på film. Myyys!


Idag är en bra dag! just har Karin vart här och umgåtts o så hade hon mig sig brunch till oss, omelett med mozarella o soltorkad tomat, snällt värre! sen åt vi sallad till o drack vatten! riktigt nice med sälle o mat! :D


Ikväll ska ja få träffa Bärta igen! Samuel ska mocka till honom! o ja ska följa me - jeeeei! 


Nu ska ja uggla framför tvn o datorn o läsa böcker! ha d!

Av agequodagis - 24 januari 2012 11:38

Jaha... stillheten fortsätter... 


Fast igår fick ja fara till stallet, min kära sambo var sååå snäll o skjutsa mig dit! sååå nice att få pussas lite med världes bästa Bärta. Ja vet att folk tar hand om honom och så men ändå, det är det här med hjärtat som finns också o ändå fast ja vet att folk tar hand om honom bra så känns d ändå int som det är på helt rätt sätt som han är van vid... svårt att förklara... det är helt enkelt moderskänslor eller ngt, dvs fån kanske... 


Sen var vi till Kantis o handla... eller Samuel handla o ja stod still o förklara var allt var, he, he... (fast ibland måste ja hoppa efter o visa...). 


På kvällen fick jag duscha - jeeeei! sååå skönt, hade int duschat sen torsdagskväll! o sen hjälpte Samuel mig  att byta linda på fötterna så den också blev ren o fin. Va man känner sig som en ny människa när man är ren! 


Idag... ja vad händer? ja har käkat lunch/frukost i form av hemlagad pyttipanna o ägg o sallad... o suttit framför TVn... ja det var det d.. he, he... 


(jossan som fotat, den 3 december 2011)  

Av agequodagis - 23 januari 2012 11:09

Ja alltså jag har ju vart lite lat o blogga den senaste tiden... dock int igår, då fick jag någge värre ryck, he, he. 


Nu har ja nämligen massor med tid att blogga... dock händer d nog int så mycket. För i torsdags vid 3:20 åkte jag till Åbo o sen med tåg vidare till H fors, shoppade ett par jeans, en svart tröjja o lite smink o tog sen taxin till Orton. 


Fick ett rätt fint rum för mig själv! underbart att slippa dela! hade egen tv (dock inga svenska program...) men gratis internet så kunde surfa både på dator och telefon, så det var ju bra. 


Fredag morgon: fick medicin, vilade och sen var det dags att köras till operation. Kom därifrån sent på eftermiddagen och då vilade man och käkade. 


I lördags hämtade mamma mig därifrån och vi körde mot Åbo med ett stopp på Ikea i Esbo, där jag tog mig fram med - rullstol! blä! men vad gör man int för att få tiden att gå och för att slippa ha ont. 


Igår satt ja i soffan hela dagen..., med benen upp i högläge, tvn på, datorn på och tidningar o bok breve mig. Även värkmediciner nära tll hands. På kvällen kom min älskling hem, det var nice! har int sett honom sen i torsdags morgon 3.00 (för han var sååå snäll o skjutsa mig till Långnäs :D )

Blev myskväll med tv o film o sen sova. Vi var tvungna att sätta sängen mot andra väggen för att mina kuddar som ja måst ha fötterna på int ska åka ner... kändes jättekonstigt att sova med fötterna mot väggen o hvudet ut i rummet... men men så får det vara nu ett tag så det är lika bra man vänjer sig! 


Nu ska ja fortsätta häcka på soffan... he, he. Fast ikväll blir ja nog lite glad för min kära sambo har lovat köra mig till stallet så ja får gosa med den här söta saken:

 

Ha en bra måndag!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards