agequodagis

Alla inlägg under september 2011

Av agequodagis - 29 september 2011 10:59

Namn: J

Ålder: 29

Längd: 175 cm

Sko-storlek: 38-39

Född: 27 januari 1982

Bor: Åland
Gör just nu: rast på jobbet...


Nämn tre bra egenskaper hos dig själv: positiv, envis, energisk

Nämn tre mindre bra egenskaper hos dig
själv: envis, morgontrött, ibland lat...

Vad är du rädd för: trånga utrymmen, ormar, flyga

Vad är du mest nöjd med hos
dig själv: ögon, ben rygg

Har du körkort och egen bil: japp

När tog du ditt
körkort:när jag var 18

När grät du senast: minns int, men d var int så länge sen

När skrattade du senast: idag

Vem åkte du bil med sist: hmm.... mamma tror jag

Vem åt du mat med sist: frukost med Samuel igår

Vem sov du hos sist:hmmm... Emma tror jag

Vem sov hos dig sist: Samuel   

Vad var du rädd för när du var liten: samma som nu, dock inte flyg

Vad ville du, som liten bli när du blev stor: fotograf

Hur många gånger har du
besökt ett sjukhus när du själv varit patient: oj... så många gånger att folk nog knappt kan räkna...

Värsta smärtan du råkat ut
för: de två gånger när ja dragit ut 4 tio centimeters spikar ur tårna... eller min operation av senorna i händerna, då hjälpte int ens morfin...

Något som gjort dig riktigt glad i ditt liv: djur, familj, vänner, kärlek

Någonting som gjort dig riktigt förbannad och ledsen någon gång i livet:
hmmmm... lite olika.

Har du någonsin
sportat: jopp men inte i ngt lag eller på fritiden eller så

Vad finns alltid i din
handväska: telefon, läppglans, medicin, plånbok, sjal, kamera, penna, sudd, handkräm, hårsnodd, frukt, vatten

Har du varit utomlands någon
gång:jopp

Vilken plats var finast: thailand

Största stad/städer du varit
i: Wien

Har du någonsin tagit
eller provat droger: nope

Snusat: näj

Har du piercing eller
tatuering: örhängen o navelpiercing

Hur ska en kille
vara/se ut för att du ska falla pladask: oj... se bra ut, omtänksam, positiv, bry sig om en, busig, ngn man kan ha roligt med, glad, lätt att prata med osv.

Finaste komplimang du fått: många, men en som ja aldrig kommer glömma är ett mess (jag skulle vilja våga gå fram till busschauffören och säga till honom att han sku köra snabbare så ja får se och vara med dig snabbare)

Har du sårat en kille riktigt ordentligt någon gång: nope

Har du blivit sårad av en kille riktigt ordentligt någon gång: jo...

Har du någonsin gjort något kriminellt: hmmm... jo men i misstag...

Har du snattat: jopp, i misstag...

Storstad eller landet: båda

Hamburgare eller pizza: pizza

Kött eller fisk: fisk

Hund eller katt: båda
Charter- eller skidsemester: charter

Finland eller Utlandet: utlandet

Sport eller nyheter: nyheter

Hockey eller fotboll: båda

Ljushåriga eller mörkhåriga killar: båda

Sommar eller vinter: sommar

Vår eller höst: båda

Flyg eller tåg: tåg

Bil eller buss: bil

 

Jap det var det d....

Av agequodagis - 23 september 2011 10:40

Ja som rubriken säger... d e VERKLIGEN som förgjort... jag är förkyld IGEN! en vecka fick jag vara friskt, attans potatisar!


Har int hänt så mkt sen ja skrev sist, d har regnat massa. Jag har jobbat, promenerat med Lokisen o skrittat med Lokisen. I förrgår var det mys med tjejerna i hammarlandsskogarna. Vi var nämligen till Mimis stuga och spelade spel samt badade bastu, riktigt mysig kväll!


Igår var jag o besökte mormor och fikade med henne. riktigt trevligt det med.


idag är det freeeedag och det är MYCKET skönt! skönt att slippa jobba.. att få vara ledig och ta det lugnt! ikväll är det personalfest, ölprovning på stall hagen! ska bli trevligt... dock int så gott tror jag.... ja dricker ju int öl!


TRåkigt är att min pojke antagligen tänker stanna på Kumlinge enda till måndagkväll! int bra alls, ja vill mysa ALLA dagar jue!


Nåja... Ha en trevlig fredagksväll och dag!


Ciao!

Av agequodagis - 20 september 2011 20:09

OJ! ja e trög på att blogga märker jag... vet int varför. Ja som brukar gilla att skriva av mig... men har väl int haft tid. Har väl gosat för mkt eller ngt... o vart för sjuk och sådant där.


Vad har då hänt... hmmm...


Har fortsatt vara sjuk, bläää! men nu äntligen i förra veckan blev jag bra! så har hunnit träna några pass nu - skööööönt!

Idag t.ex var jag på cykling samt Cxworx. Nytt program på träningsverket, som tränar coren. I det här fallet rumpa, mage, axalar och kärnan. Riktgit skönt och effektivt pass måste jag säga. Skall defnitivt fortsättas med! roligt också att det var saker med, som idag gummiband.


På jobbet är d som vanligt... typ... inget konstigt händer. Förutom att det skall vara personalfest på fredag. Kan ju bli trevligt, hoppas jag. Nog för att vi ska på Ölprovning till Stallhage o ja int gillar öl... men men! postivit tänkande... bara ja smakar så e ja ju duktig jue! visst?!


Lokbärt gick finaste ngnsin förra veckan, såååå glad mamma! bästaste herr L känns frisk... men än vågare ja int ropa hej! nästa vecka ska han röntgas o efter det får man veta om man skall gråta och skrika och härja eller tjuta av glädje! jobbigt värre... så jäkla drygt det hära. Man vet int om hjärtat skall brista eller hålla... fan alltså. Sen juni har detta pågått nu, fyyy!! ja vill ha det över så man vet... ! Nåja efter nästa vecka kan man veta.... NERVÖS!!!


Sen har vi ju då det här nästa stora grejjen, den där pojken ja pratade om förrut... nu kanske ja vågar avslöja ett namn, d ni! Samuel heter han. Så nu var d sagt! har gått från att dejta typ 1 månad till att ja.... vara ett par. Japp jag är int singel längre! hjälp! läskigt och bra på samma gång! e ju alltid så stor förändring... när man är i ett förhållande kan man ju int tänka bara på sig själv, man måst även få tid att umgås och vårda sitt förhållande och det vill man ju såklart. Men samtidigt vill ja ju hinna träna, umgås med bärta o jobba! PUSSEL är vad det blir! men ett ganska angenämt pussel ändå måste jag säga! :)

Vill dock int avslöjja så mkt här dock... men ett ord kan jag säga - KÄR!


Ha en underbar tisdagskväll! D ska ja ha!

(jossans som fotat, från kiropraktor besöket i söndags)


Av agequodagis - 15 september 2011 10:47

Nu är det höst o nu måst man använda reflexer. Ja har det mesta. Men en ridtäcke med reflexer skulle jag vilja ha... dock är jag VÄLDIGT kräsen. Men har faktiskt hittat ett som jag skulle kunna tänka mig, detta:


 


Sen hade Karin massa täcken som hon int behöver. Lokisen fick pröva tre av dem och två dem passa, två bucas täcken. Ett grönt regntäcke med fleecefoder och ett 300 grams innetäcke som är svart med gul kant. Ett sånt hära fast svart:

 

Så nu håller han sig varm i vinter, sku jag tro.


Av agequodagis - 6 september 2011 21:41

Gårdagen var rätt vanlig...

Jobb 9-16

middag hemma + vila lite

90 min dressyrlektion på Aftonsol för Solveig. Red Bon Bon som vanligt men det gick sååå mkt bättre än vad det brukar, hon kändes sååå fin. O ja blev så himla glad för hon är rätt knepig men nu gick hon i stadig form o var mjuk och medgörlig - prima!


Sen avslutades kvällen med TVmys med herr S...   


Idag...

jobb 8-15.30

sooova hemma typ + 1h

middag hos mormor - nice!

handlat

Dressyr med Lokisen på lilla banan. Japp ni läääste rätt! första gången på gud vet när! men var int sååå ansträngande, lite stora volter, snett igenom, rätt upp´, massa halter o lite travpass. På slutet krävde jag liiite mer av honom men int fullt. Gick bra o han gick helt rent och fint trots böjda spår!


Nu har ja just hostat, hostat o hostat... bläää! så blir snart att masa sig i säng så den här stackars förkylningen ger med sig! Börjar VERKLIGEN tröttna!!


Natt, natt!



Av agequodagis - 6 september 2011 13:26

Lokisen vill ha:

 

Täckena är två avalanche, från Horze. Har har ett brunt och det sitter super. Finns bara två märken som sitter bra på honom. Horze avalanche täcke o sen Horswares alla täcken. Så e d när man har en stor och kraftig pålle. Just dessa två är med fleecefoder i.

       


Jag själv vill just nu ha:


ridbyxor (gärna Kyra K om jag hittar några, för dom sitter bäst)

ridhjälm (mina båda har blivit lite fula)

nya vinterridbyxor

nya rockl handskar


Av agequodagis - 4 september 2011 20:03

sista dagen på helgen... en helg som faktiskt int bleeev så tråkig som man hade kunnat trott den sku bli... fanns ju faktiskt några få människor som kan tänkas umgås me mig FAST ja är väääldans förkyld...


Och idag, faktiskt, så har ja int haft så tråkigt, ja har snarare gjort massa skojsigt, eller ja skojsigt och skojsigt, men helt trevligt i alla fall.


Ja har: sovit til halv tolv, käkat plättar till brunch, ridit bästaste snyggaste hästen i hela världen - LOKISEN! Lokisen o ja var ute på äventyr, vi hittade en ny väg, plockade svamp, travade över en huggorm, red för andra gången på väääldigt länge iform i traven - duktig heppa! hoppade upp och ner två gånger extra... en gång för att plocka svamp o en gång för att plocka upp svamparna som trillat ur den egenhändigt fixade påsen... ups!


Seeen full sula hemmåt... hälsa på Sigge som var på en åker... promenad en bit o så nEEEEEEJ... fan, tappade visst spöet ngnstans... hoppa av IGEN, alltså gång tre... traska tillbaka med en sur Lokis, vinka åt Sigge, gång två... han måst tro ja e lite virrig... ta upp spöet, gå hem, vinka åt Sigge gång tre, för att han körde om oss me traktorn... så jaaaa - äventyr!


Förutom det har jag käkat tacos hos mor och far... samt gosat med världens bästa Ceasar :) O innan ja for hem blev d hemmaspa i bastun, hårinpackning, benrakning, soooova (nästan i alla fall)... myyys me andra ord!


Nu har jag pratat med en SUPERGLAD fröken Mimi... och än en gång sovit... vad är det med mig?! ja kan ju sova jämt!


Näää nu ska ja vara social och umgås med Herr S... ,Have a nice kväll! för d ska ja!


Heippa!

Av agequodagis - 3 september 2011 21:50

Usch vad ont d gjorde i halsen när ja gick och lade mig igår... o int var d bättre i morse (kl 12...) när ja vaknade heller. USCH. Låg och vilade på soffan en timme. Sen blev d fika hos mormor med mamma. (mormor, mamma och S är dom enda som vill umgås me mig när ja e förkyld).


Sen hem, vila, prata på datorn o så soooov jag 1 h - skööönt!


Hem till mamma, lagade hemlagad glutenfria pizzor till oss, åkte till S market. och så avslutade vi kvällen i Lusthuset med rökta räkor, ostar, aioli, bubbelvatten, choklad o nötter - muuuums!


Här är bild på hur d typ såg ut, dock är denna bild från ett annat tillfälle.



Nu börjar d bli dags att soooova! natt, natt!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards