agequodagis

Alla inlägg under juli 2014

Av agequodagis - 28 juli 2014 12:13

Av detta årets sommarledighet... Jösses vad det går fort! Här är lite bilder som får sammanfatta de senaste veckorna.

Ridit Klasse, Ooli o Russin
Hälsat på sjuklingen Petteri
Åkt snipa, guleböj, vår yamarin, o några andra båtar
Besökt öar son Hattskär, kobba klintar mm
Varit i Finland o bott på S familjs stuga på Attu
Besökt S morfar i Pargas
Sålt min gamla bil o shoppat en "ny"
Varit på Visfestival på Kumlinge
Gjort teoridelen till Ekortet
Badat o solat
Vart på möhippa
Ätit middag på arken garden, diablo, Åss o pub Albin o Salteriet
Varit på sjödagarna
Varit på bröllop
Varit på picknick vid Lemströmskanal o Notvikstornet
Fikat på Uffe på berget.
Grillat med fina vänner
Tränat

O säkert en hel massa till!

Av agequodagis - 2 juli 2014 13:08

Ser att jag int varit inne här på ett tag... men det är nog för att det inte hänt så jättemycket... Russin har haft sträckning, problem med hoven o så sträckning igen... så han har int vart så kul att rida. Petteri har haft semester i två veckor o när det precis var dags att börja rida honom igen så skadade han sig i hagen o nu är hans framtid rätt oviss... så vad ska jag säga? förhoppningsvis så är Russ snart på benen i alla fall! 


Är ju kanske int så kul att läsa om mina gympass (två spinningpass o två styrkepass/vecka), skritturer med Russin o att ja sitter framför datorn o övar på Ekörkortet 1-3 timmar/dag... 


Dessutom gör man ju inget sommaraktigt... det har ju vart så förbaskat kallt! fast idag sitter jag faktiskt på balkongen o övar på körkortet... däremot är det ju inte jättevarmt mellan varven... tyvärr. 


Fixade i alla fall en ny header... är ju kanske int så så jättekul med två bilder på snö... nog för att det är kallt ute men såååå kallt är det ju faktiskt inte!


Mellan Russins sjukdomar hann jag faktiskt med att rida några vettigare pass o här är en bild från ett sånt. 

 


och här är några från midsommar:

     

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards