agequodagis

Alla inlägg under november 2010

Av agequodagis - 30 november 2010 21:45

Mormor väckte mig i morse... bra så ja kom upp! har vart sååå trött idag, både när ja vakna men också annars. Förtsår int, gick ju och la mig ovanligt tidigt för att ja sku bli pigg men icke att d hjälpte... dumt!


Efter jobbet var ja till Dax för att köpa en sladd till motorvärmaren, fick en grön, ful! men palla inga fråga fall d hade en svart istället... då hade väl pojkarna som stod där på rad skrattat åt mig. Tur att ja valde att INTE ta den rosa bilskrapan också som ja stod och suktade efter, det hade väl vart pricken över iet d! men ja lät dem int få dagens roliga utan åkte därifrån med min fula gröna sladd... usch! mesiga jag!


Åkte därefter till mormor på middag och från mormor via kantis för att handla och så till stallet. Mockade, gosade massa + tränade nh med gullfisen!


Nu har ja druckit glögg och myst med tända ljus och julbeslysning!

Men nu är d dags att sussa! ciao!

Av agequodagis - 29 november 2010 21:10

Det har vart en dag med full sula! jobb 9-14 sen planering och så hämtade C mig. Då var vi till Djurvik och fixade åt Solan och bebis + Loovisa + bebis. Sen snabbt hem för att byta kläder och så till mormor på middag.


Från mormor bar d av till TV för att gymma. Sköönt med ett träningspass! avslutade såklart med det superjobbiga intervallpasset. Från TV blev d stallet och nattmatande av hästar men också mocka + gosa med bästaste Lokisen.


Nu är ja trött så ska gå och lägga mig ovanligt tidigt! tjing!


Ciao!

Av agequodagis - 28 november 2010 21:59

jaha så börjar söndagen lida mot sitt slut... skrev ju väldigt tidigt imorse och skrev ja sku sova några timmar, blev dock ganska många timmar, ups! vakna vid 14   


åt typ frukost och sen till mor och far, hjälpte mor plocka fram julsaker. Sen middag där och så till stallet, hade egentligen int tänkt rida men det var så härligt väder ute så beslöt mig för att trotsa kylan (-11 grader) och klä på mig och hästen för en uteritt. Ångrar definitivt inte mitt beslut, var så himla härligt ute! sjärnklart, minusgrader, lugn och skönt. Var så härligt att bara vara ute med L i skogen och det enda som hördes var knarret under hovarna - mys!


Nu har ja just haft lite hemma spa, eller ja lackat naglar och tår, duschat, smort in mig och noppat ögonbryn... nu känner man sig litefrächare inför en ny jobbvecka!


Go natt!

ciao!

Av agequodagis - 28 november 2010 02:42

Jaha idag är d första advent! igår var d lilla jul!! hoppas ni hade en trevlig sådan! dock tror jag ja ska sooooova liiite innan ja tänder det första ljuset i staken... kanske, men bara kanske... lite tidigt att börja tända det redan 03.40 när man kommer hem från arken?! jooo tror så, får nog vänta lite till... sova först sen tända första ljuset lite senare! mkt lite där...


har vart en trevlig dag idag...eller alltså igår blir d ju nu...


ihopsläpp av hästar - check! gick hur bra som helst! nästan lite FÖR bra... konstigt hur man kan säga det, men d var faktiskt nästan tråkigt...


fika i björsby - check! myyys! var d!

fixa fram julprylar + fått adventsstjärna av mor till vardagsrummet + mormor på glögg + krans på dörren + julstjärna (blomma) + äppel + halv kaka av mormor - check!


Middag hos föräldrarna! julmat... typ.

Sen glöggfika hos L och M riktigt trevligt... vissa var ju danssugen så ja fortsatte till Mr och så vidare till archen... as usual... ups!


NÄää om vissa sku ta och gå för att nassa!


Goo natt!

Ciao!

Av agequodagis - 26 november 2010 23:00

Fredagskväll sååå skönt!

Dagen idag har vart trött... pappa ringde och väckte mig i morse så ja sku komma upp...


Efter jobbet hem och försöka rumstrera om i förrådet för att få fram alla julsaker, dammtorka lite, pynta lite och så till stallet för att mocka + motionera pållen. Dock hände liiite saker innan ja kom mig till stallet... Min bil var helt död och vägrade starta, suck!   så fick ringa min superdupersnälla mormor, hon kom hit körandes och så fick ja köra hem henne och sedan låna bilen till stallet! tack mormor!

På stallet blidde det nh träning, Lokisen tyckte det var skoj i snön på ridbanan. Tjöt och hade sig i galoppen som han brukar göra när han är pigg och tycker ngt är roligt... lite roligt ljud faktiskt... gulle!     


Sen via och handla och så med bilen till mormor och så skjutsade hon mig till MR där det blev supernice middag! kyckligfilé med klyftpotatis, fetaost, tomater och mustapekkaost - mums! Sen blev d frukt, cocos och vitchoklad i ugn och till det åt vi glass, också d väldigt gott! avslutade kvällen med vin och olika slags pyssel, med andra ord en riktigt trevlig fredagskväll!


Nu ska ja gå...

Ciao!


Imorn är d lilla jul för övrigt, myys!


Av agequodagis - 25 november 2010 21:22

Började dagen 08.22 av att assistent H ringde och väckte mig... F-N!!! jäkla mediciner, får nog sluta med dem! har ju int ens stängt av klockan, den hade ringt på sedan tio före 7!!! Skynda på med kläder och så kuta till jobbet, ibland är d tur man bor nära jobbet...


Efter jobbet till träningsverket! såå skönt att äntligen kunna träna, att halsontet äntligen gett med sig! blev att springa först (hör och häpna jag sprang?! jag brukar ju int kunna för foten... ) dock var bara 7 min men i alla fall, att ja ens kom på tanken... sen fortsatte med styrketräning i gymmet och så avslutade jag med mitt ständigt återkommande pulsintervallpass på crosstrainer- det är så jobbigt att man typ vill spy men sååå skönt efteråt! min PT som gett mig det programmet.


Sen vidare till stallet,  mockade och fixade och så ut med tjejerna och Sovve! först en runda i skogen och sedan på åkern... Min kära pålle var heeet... men gick superfint i traven!! dock blev d X antal bocksprång när vi råka vända lite rakare och så galopptur... höll på att åka i backen men klara mig! Sen var ja ju tvungen att låta honom galoppera av sig lite. Men såå härligt med galopp på en åker i snö och minusgrader med kolsvart runt om sig och bara pannlampan som lyser upp, myyys! tacka vet ja pannlampor!


via mor och far en sväng och hjälpte dem lite med diverse + motionerade världens gulligaste Ceasar! som förrästen blivit ett år nu!


Bild på när Ceasar leker med en låda...

 

L och jag på åkern i Januari.


Näää nu ska ja sooova! 

Ciao!  

Av agequodagis - 24 november 2010 20:51

jaha så var d onsdag då och massa snö ännu... börjar snart tro på det där med vargavinter som folk pratat om, usch i såfall! idag har d både snöat och blåst... kul jul!


Idag hade vi vitsordskonferens...rektor M sa vi sku va klara senast 16 och inte en minut över... meeen vi sluta 26 över.. och då sa han att vi hade slutat prick fyra och att vi hade klarat dealet... hmmm


Sen snabbt hem och käka middag (känns som jag alltid käkar middag snabbt... hur kan d komma sig ?!    )


Iväg till stallet, mockade och sedan hjälptes jag och E åt att ta in hästarna, d fick komma in redan 18 för d va ju så äckligt väder! sen skynda iväg till aftonsol och dressyrlektion. Vi gjorde kugghjulet igen! och d gick bra! även skänkelvikningarna längs långsidorna gick riktigt bra! men usch vad stelfrusen man blir av att rida i det här vädret... blää!


jaaa ja vet.. mkt gäll nu men ja november är en allmänt deprimerande månad... tyvärr!


Ciao!



Av agequodagis - 23 november 2010 20:42

... ja snön fortsätter hålla sin starka hand omkring vårt landskap... snö så långt ögat ser och is, is och åter is på alla vägar. Såå halt att både gå och köra bil. När man går blir man livrädd för att halka omkull och bryta ngt, huj vad hemskt det skulle vara!


Åkte hem rätt tidigt från jobbet idag, hade Mr med mig och så for vi till Lokisen, mocka och var ute på en timmes promenad, sååå skönt att få frisk luft och röra på sig, även om Lokfisen var ganska så dryg idag.. mkt överskottsenergi. Men kan ju int göra så mkt annat än gå när han int har snösulor ännu.


Efter stallet blev d snabbt hem för att hinna få i sig lite mat och så var d dags att promenera till jobb för att vara med på föräldramöte.


Nu sitter jag och ser på iform med Anna anka... sku nog bra gärna va me där... eller i alla fall ha ngn sådan som står och nojsar med mig jämt och gärna också fixar hål i mtt schema så ja hinner med allt!


Ciao!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards