agequodagis

Alla inlägg under maj 2011

Av agequodagis - 31 maj 2011 21:08

min hemlis som ja haft hemlig... nu kan ja ju berätta!


jag har FÅTT TVÅ ordinarie tjänster!!


samordnadspeciallärare i Kyrkbyhögstadium

specialklasslärare i Mariehamns stad, just nu stationerad i Strandnäs


ganska cooolt att kunna välja bland TVÅ ordinarietjänster!!


Har redan valt...


Har valt strandnäs! så nu vet ni d!



Av agequodagis - 31 maj 2011 20:59

Vilka intensiva dagar det vart... kan berätta lite om dem så ni förstår va ja menar...


Fredag:

sova till 10

jobba

fixa present på stan me Mimi åt Pernilla S

till Lokisen, tömkörde

vin hos Pernilla


Lördag:

vakna 11

blev hämtad för att hämta bilen

städa

mocka åt Lokisen

40 års kalas hos Sussi

duscha o fixa i ordning

champaigne + jordgubbar i Sviby, överraskning för Maria

middag på Åss

examens/födelsedagsfest hos Pernilla S

arken


Söndag:

soooova

vila

nh träna + följa john me lokisen, Pernilla S me som sälle

promenad med Pernilla S

middag hos mor och far

vila


Måndag:

jobba 9-14 (friluftsdag på ramsholmen, cykla dit och tillbaka)

kettlebell på träningsverket med Pernilla S

Lasttränade Cheeky med Malin

Höll lektion för Jospehine på Loke

Promenad med Pernilla H och Shenzi


Idag:

Slut som artist - förkyld som bara den!

9-14 friluftsdag i eckerö med sexorna

14-16 möten på skolan

16-17 kille från EM här för att 10 månader efter reklamationen äääntligen

         byta ut kuddöverdragen + armstödet

17 handla på kantarellen

stallet för att mocka till lokisen

sova 1,5 timme på soffan

se på Tv

soooooova.


Ja det var det d... men nu är d nog slut på det intensiva ett tag tror jag... måste nog vila upp mig! har ju inga alls tid att vara förkyld - suck!


Nä nu, ciao o gonatt på er!

 

Av agequodagis - 25 maj 2011 21:20

igår:


försökte sätta lite betyg... samt fixade lite, var på möten osv.

sen blev d vägning på träningsverket, det går sakta neråt, tuuur!

sedan gymma - sköööönt

uteritt me finaste Lokisen, vi hade sälle av Malin o Cheeky samt Lynn och Sovve.

sen var jag och Lynn via travis och Lynn hjälpte Elise sticka Bellis.


Idag:

Jobbat, märks det snart är sommarlov, saker och ting händer!

Fick reda på en jättetragisk sak idag, fyyyy men kan inga säga än vad det är, så det var med tungt hjärta man jobbade idag.

fortsatte med betygssättande idag igen för imorn ska d vara klappat och klart! har dock liiiite kvar tills imorn på förmiddagen.


Har även vart till Aftonsol och ridit lektion för Solveig. Lokisen fick in komma me idag eftersom han nyss vart förkyld. Så istället hade jag Cayenne. GIck helt bra. VI galopperade på medellinjen o tränade på spårning o galoppfattningar där.


Nu börjar d bli dags att soooova!


Häj o gonatt på er!


 


Av agequodagis - 22 maj 2011 20:41

har vart i sverige fre och lördag men skriver om det imorn, har int riktigt ork nu.


Men dagen idag:

Sooov länge

sedan var jag till Travbanan. Hjälpte Ulrika och Saga att longera deras foderponny Ronja.

Sedan sku jag hålla lektion för Elise och hennes nya häst Belle Marie men hon hade ett stort sår när hon kom in från hagen, så istället blev det vetrinär o sårtvätt, lugnande osv. Och till slut även pencillin.


Mockade sedan åt Lokbärt, som dragit på sig en förkylning och även hostat så han vilade, satte bara på switch och borstade och sådant.


Till slut blev det middag hos mor och far, där var även mormor och morbror Mika.


Nu har det vart en luuugn kväll, ska nog snart gå och sooova så man är pigg och gla imorn!


Ciao och gonatt!


Av agequodagis - 18 maj 2011 20:56

Idag har jag jobbat... och det var allt... ha, ha


Nä men alltså vi har haft pedagogisk afton, så jobbade först vanliga lektioner, sen fika och sedan gruppdiskussioner.

Avslutade kvällen på . Dock vääärldens fail av dem... usch och fy!


Många hade beställt kött, närr det kom ut luktade det pyton, stank i hela lokalen! usch! så började ngn smak och så smakade det surt... fyyy och blää! köttet var alltså skämt... så det blev utskickat och sen tog det evigheters evigheter innan vi fick mat och då ungefär så gav personalen upp... servitriserna var såå värdelösa så det finns int. Usch vad besviken man blev på stället! uj, uj vad ska turisterna säga i sommar?


Om vi säger såhär: allt var UNDER all kritik... så betyg: botten!

"Fick" dock ett gott glas vin... eller rättare sagt betalade för det!

Dock fick skolan maten gratis - som tur var!


Ja det var dagen idag det... nu är d tack och gonatt!

Ciao!


Här får ni en rätt så ful bild på mig och Lokisen, men en bild i alla fall :S  Man kan ju int vara på topp jämt :P

 

Av agequodagis - 17 maj 2011 20:58

Ja som rubriken säger är ja suuupertrött! men det är snaaart sommarlov, gäller bara att hålla ut liiite till! men hade ryyysligt svårt att komma upp igår morse och samma gällde idag, typiskt.


Idag har jag dock ändå hunnit med massa saker.


Jag har:


lämnat in deklarationen

hälsat på Cina och Melvin, Melvin är 5 veckor och väääldigt söööt!

Kört bil + släpvagn, hämtade plankor och saker åt Pernilla.

Vart på stallet och ridit ut med Lynn och Sovve i hällregn med massa blåååst. blev dyngsur!

Nattmatat hästarna


Alltså hunnit med massa, massa saker! tyvärr borde jag dock städa också... vet bara int nääär ja ska hinna med det!


Nåja imorgon är en annan dag!

Ciao!


     




Av agequodagis - 16 maj 2011 22:21

Finland tog ju VM guld igåå! jeeei!

Den här fina figuren hade ngn satt ut på fb och fotat den så lånar den av Moz, den var bara sååå söt! han hade hittat den på aftonbladet.

 

Var den int söööt så säg?!


Idag har jag gjort det läskiga... o i verkligeheten var det om möjligt ännu läskigare - fyyy! men men ni får veta SEN vad det är för läskigt jag gjort!


Har även lyssnat på mentalträning (dvs sooovit, för ja somnar ALLTID då!).


Var till gymet och börjar bli riktigt nöööjd, nu går det lätt, lätt att göra knäböj på den höga bosubollen- jeeei!


Sist men inte minst blev det en promenix runt stan med Pernilla!


Här är foton som Jospehine fotade när jag hoppade igår.


Först måst ja bara visa lite töntkort... min häst fjanta sig och blev rädd när han sku hoppa, blev lite skojiga kort av det

Först såhär:

sen måste han studsa ytterliggare när han landat, såhär:

    

knasiga sötnöten!


Här kan ni få ett normalt kort också så ni ser att vi faktiskt KAN vara vettiga, hi, hi

Sådär ja! där ser ni, han kan egentligen!

Nä nu börjar d bli dags att sooova!


Ciao och gonatt!

Av agequodagis - 15 maj 2011 21:43

nuuuu är det läskigt! finland och sverige spelar final i Hockey Vm är såå jobbigt, så kan int se men vill ändå se så zappar som tusans mellan kanalerna, för nog vill ja ju ha koll också... uj uj - fyyy!


Idag har jag jobbat på aftonsol, 8-14, jooobigt var det, för vi gjorde tunga saker idag! oj oj men braaa träning!


Sen Karrböle, hoppade me Lokisen, josephine hoppa lite också och så fota vi varandra me hennes kamera.


Ikväll har jag:


ätit middag hos mor och far

druckit te hos mimi

varit nostalgisk och vart ner till Select och ätit french (jooo ja e medveten om att ja int brukar äta kött och att jag är överkänslig mot gluten, men MÅSTE bara....!).


Försökt se på VM finalen... men d e hatkärlek, vill se men det är så jobbigt så ja klarar int av d...


Nu ska ja fortsätta vara nervös för morgondagen... varför får ni veta om ett tag!


Tja då!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards