agequodagis

Alla inlägg under maj 2012

Av agequodagis - 31 maj 2012 18:48

Idag har vi vart och firat Mikael. Vi hade överraskning för honom. Linda lurade med honom till äventyrsgolfen där vi andra väntade. Åt middag och sedan spelade vi golf. Kan meddela att det var sviiiinkallt!


nu resten av kvällen blir det bara att lata sig, så det så! ha en bra torsdagskväll!


Ciao!



En bild från häromdagen:

 

Av agequodagis - 30 maj 2012 22:13

Oj vilken dag!

Började med att jobba till 16, slängde i mig mat och sedan åkte jag och Samuel till stallet. Lasttränade Lokbärt lite, dvs vi gick in i transporten, backade ut, gick in igen och stängde bakbommen, backade ut och gick in igen (denna gång smaaalt! vilket var första gången ngnsin han klarade det!) och sen nöjde vi oss. 


Efter det red jag lite markarbete på lilla banan. Hade fyra travbommar på ena långsidan och en galoppbom på kortsidan. Hästen var PIGG!! försökte hoppa över bommen istället för att galoppera.

Här är lite bilder som Samuel fotat:


 



Här är dagens publik:

                        



Senare på kvällen var jag ut och skrittade en lååååång runda med Chinzano, Camilla och Rocky var med. Under en bit fick vi även sälle av Karolina och Jackaranda. Vi var ute i 100 minuter, min rumpa kommer vara nåååågot mör imorn!

och efteråt var jag sjuuuukt frusen, så blev en jättevarm dusch när jag kom hem. Nu lär man nog sova skönt! natt, natt!


Av agequodagis - 30 maj 2012 22:06

söndag:

var och kollade på hopptävling på sleipner, Ida från stallet hoppade sin ponny Zack i 75 cm och blev trea. Har massa bilder därifrån men har int frågat om lov så lägger int upp ngn. 


På kvällen red jag Chinzano "Långben", vi fick sälle med Camilla och Rocky. Här är lite foton på honom:

 



Måndag:

Jobbade hela dagen, hade möte efteråt och sedan bar det av på dressyrlektion på aftonsol. Jag hade som vanligt fröken. Fast i måndags var hon inte på så jättebra humör... så jag red mest själv på utebanan, för där fungerade det bättre.


Tisdag:

Jobba, mocka åt Lokis, ut och skritta med Chinzano "Långben" med Camilla och Rocky.   

Av agequodagis - 30 maj 2012 11:04

hittade lite fina saker igår när jag surfade runt lite... här är de.

Först lite fina saker till mig:


   

Här är lite fina schabrak:

       

Sen lite fina benskydd:

 

och så till slut lite fina bling, bling pannband:

       

Av dessa har jag faktiskt det i sista bilden, det med svarta och vita stenar som är riktigt fint, som jossan köpt!


Alla saker kommer från

charlies häst och hund eller från ridsportbutiken.net

    

Av agequodagis - 26 maj 2012 21:24

Hade tänkt åka och hjälpa Linda o Mikael flytta idag, men det ville inte min handled. Den har krånglat några dagar nu, inge kul alls! har till och med haft handledsstöd på jobbet ibland. 


Nåja slut gnälla om d tänker ni o d ska ja. Istället blev det Eckerö för att köpa blommor med mamma, mormor, Bibbi (mammas faster) samt min moster. Vi sku mest bara titta men ändå kom alla hem mer blommor, he, he! jag köpte bland annat en jättefin jordgubbsampel. Det är alltså hängande jordgubbsplanta med rooosaa blommor - suuuperfin är den!


Sen åkte vi o handla, till tb för o kolla blommor, dit kom vi även lagom till att dom skulle "tappa ner" en bil från en lyftkran, så d var ju lite annorlunda o se. Sen var vi till Sandåsen o kollade lite samt till Fina fisken o köpte middag. Mormor for sen hem och jag och mamma for till Rosenblads o sen vidare hem till dem. Där började vi lite planera hur blommorna skall vara i sina krukor. 


Vid fem kom mormor och mika, vi åt trerätters middag i rätt snabbt tempo... för jag var tvungen att åka till stallet. Mockade åt Lokbärt samt red dressyr. Red dressyr med handledsstöd idag tack vare händerna, meeen kan säga att det kanske int var världens hit... men det går absolut! men man är ju int van direkt, brukar ju int rida så så ofta. 


Nu ska ja försöka hålla mig vaken för att kunna se på esc... i alla fall alla bidrag skulle jag vilja höra, den där röstningen däremot kommer jag aldrig orka med... 


Nåja, ha en trevlig lördagskväll!

Ciao!

Samuel som fotat vid vår ridbana.   

Av agequodagis - 25 maj 2012 19:45

jaha så är d helg, värsta nice! o efter denna helg är d bara två veckor kvar, sen är det sommarloooov! jeeei! 


Jag var till stan efter jobbet, köpte back on track knäskydd till Lokis samt shoo tag, ett nytt dressyrspö samt ultra shields (kräkspray!). Sen iväg till karrböle, mockade, borstade, flätade fast shoo tagen, sprayade med flugspray samt satt på back on track knäskydden samt damaskerna. Sen fick han gå ut igen. 


Hann snabbt hem o äta middag och sen bar det av till Hammarland till Stall Eriksgård där Chinzano (långben) bor. Var ut och skrittade honom med Camilla och Rocky som sälle. Var riktigt skönt i solen eftersom det inte ännu är extreeemt mkt kräk ute!


Nu ikväll ska ja bara slööööa! borde egentligen (har jag hört) läsa min brors exjobb på endast 75 sidor... oj oj!


Nä nu! 

Ciao!

 



Av agequodagis - 24 maj 2012 21:22

denna dumma förkylning vill int ge med sig, den är dum!

Idag efter jobbet låg ja på ballkongen typ 30 min o försökte få lite energi från solen, var såå skönt! 

Till middag lagade vi köttfärsbiffar på älgfärs och åt med sallad till - gott! 


Ikväll har jag soooovit över en timme och sett på tv. Har vart såå trött o seg o kall. Har till och med legat under värmefilten trorts att det egentligen är varmt, suck!


Nä nu är d typ dags att sova! natt, natt!



Av agequodagis - 23 maj 2012 20:24

Vet ni, det är 2,5 veckor kvar till sommarlov! det ni! sen leeeedig, lyx mig va?


Idag efter jobbet var jag och hämtade fina Emma från färjan. Vi åkte hem o bytte om och sen iväg till stallet alla tre (samuel också alltså). Vi mocka o sen var vi ut med Lokisen, Emma red och jag och Samuel gick i det underbara varma vädret. 


Väl hemma blev det vitt vin, samt grillad lax o tillbehör ute på ballkongen! muuums

För att Emma sku känna sig extra välkommen hade jag sett till att köpa hem Taffels Hearts för det är hennes favvo o  dom finns ju int i sthlm. 


Här är två foton som Samuel fotade med min kamera igår. Han ville sååå gärna att dom sku finnas här, han är nog lite stolt   men dom är ju fina så jag kan gott sätta upp dem här!

     


Ha en fortsatt superb kväll o en god natt!

Ciao!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards