agequodagis

Alla inlägg under februari 2011

Av agequodagis - 28 februari 2011 21:02

Här kommer först en bild på sötaste Ceasar från i söndags! lekte med honom hos föräldrarna.



Såhär ser förresten kissen ut när han leker... han ser helt fet ut bara för allt hår... ha, ha

   


Före middagen var ja dock till stallet... då tog jag bild på min godissugna häst... såhär ser han ut när d vankas godis.

     


Sen på kvällen var jag till mimosa för att se på film jö, då lekte jag med hennes katt, Madde, han ser ut såhär:

  


Idag har jag:

 

jobbat

vart till travbanan stallet, Ulrika på jobbet har den här lilla sötnosen på foder, Ronja heter hon:

  


Var även till mormor på middag, sej och massa grönsaker fick jag, gott!

Sen slutade dagen på träningsverket med 30 min spinning + styrketräning - NICE och skönt!


Ha en bra fortsättnigng på kvällen!

Ciao!


Ps ja mätte ju mig idag igen... 


-1kg

-1,6 %

-1 på lår

- 2 på midja


ganska bra med tanke på att jag inte tränat knappt, pga förkylning och diverse.


Nää nu soova!

Av agequodagis - 27 februari 2011 21:39

Löördagens middag var supertrevlig! och vi fick riktigt god mat, jag fick lite special eftersom jag ju inte äter rött kött.


förrätt: sniglar gratinerade med blåmögelost och vitlökssmör

varmrätt: rotfrukter i ugn + quorn + ngn sås + en röra  med rödbetta, ngn slags ost, pinjenötter

efterrätt: gräddtårta med hallon


För de som åt kött var det kängru, häst och griskött istället för quorn. Intressant att ett helt gäng hästtjejer satt och åt hästkött, d sku man int kunna tro va?


Var i alla fall ryysligt trevlig och underbart god mat!


dagen idag...

jobba på aftonsol 8-14

motionera Lokisen

middag hos mor och far + kattlek med Ceasar

dammsuga bilen hos mormor + tedrickande

filmkväll hos Mimi + tedrickande + kattlek med Maddekatten


Dagens bra att veta:

  • ensilagedoft tar sig in överallt, är hemskt att få bort
  • man skall inte vara lat och rida med träningsbyxor med underställ - d bränner på låren!
  • även maddekatten tycker om röda laserprickar
  • filmen "i rymden finns inga känslor" beskriver asperger problematik riktigt bra
  • imorgon börjar man jobba igen...

  


Nää nuu! go natt!


Av agequodagis - 26 februari 2011 14:53

... var riktigt trevlig och riktigt god!


Sparrissoppa med majsbröd till förrätt + gott vitt vin

lax i ugn med cashewnötter och chalottenlök och potatis kokade i citronvatten + annat gott vitt vin till huvudrätt

vaniljpannakotta med jordgubb + underbart gott dessertvin till efterrätt!


Så alltså god mat och trevligt sällskap, nice!

Mimi och jag bestämde oss för att dra vidare till Indigo sen... det var trevligt men FOLKTOMT typ... öde!


Idag har ja int gjort så mkt... hängt upp kläderna tillbaks i garderoben... don't ask...

Var till stallet en sväng men d var kallt och jag är seeeg så blev ingen ridning, bytte därmed helgvilodag så får lov att rida imorn istället. efter jobb på aftonsol.


Nää om ja snart sku ta o göra mig iordning! ikväll blir d nämligen trerätters igen! Fast det här gången iform av kalas hos Tiia, blir säkert trevligt. Massa hästtjejer i alla de åldrar. Och ja ska åka via hammarland för att hämta Solveig!


så trevlig lördagskväll! ciao!


Av agequodagis - 25 februari 2011 16:40

30 min spinningpass avklarat + 15 min cardio på en sån här:


Nu ska det duschas och fixas för snart väntar middag me brudarna och viiin!  


Nä nu ska jag gå och  


Ha en trevlig fredagskväll! för d ska ja! :)  

Av agequodagis - 25 februari 2011 13:23

ja kom mig upp klockan 10 i morse = Glad janina som INTE sov bort hela dagen - jei!

Bytte sängkläder så d kommer bli riktigt nice att gå och sova i natt! tycker om känslan att gå och sova när man har bäddat rent!


Har lunchat på    med Linda, var riktigt trevlig och vi fick god mat! mums! jag åt varmrökt lax -gott!


Sen har ja vart på stan, fyndade en mössa på rea... på för övrigt KappAhls barnavdelning... hi, hi men den var fiiin!   


Nä nu ska ja ta o lyssna på lite mentalträning!

Sen spinning o sen längta till kvällens trerätters hos Camilla och Kalle  


Tja då!


Av agequodagis - 24 februari 2011 19:45


jisses d e sportlov o ja hinner int skriva, det är ju bra det nästan!


Igår:


lunch på Umbra med Camilla, Pernilla och Mimosa.

hemma och sega

mocka + gosa med Lokisen

dressyr på aftonsol, Cayenne som vanligt. Gick helt bra! temat för dagen var diagnala hjälper, så vi red motställda framdelsvändningar bland annat. Men det mesta av våra lektioner (90 procent typ) är fri ridning och solveig bara kommenterar. Dvs man gör vad man vill i vilket varv man vill.


Tog faktiskt lite bilder på Cayenne igår med mobilkameran, dock inga bra...

  


Idag:

uppstigning kl 11.30 sku på lunch hos mormor 12 men för min del blev det ju frukost... TOMTEGRÖT   och ägg - mums!

Sen till stan o köpa present och så till stallet. Dressyrpass på stora banan (som är plogad) med Lokbert. Alla gångarter men int så länge, har ju int ridit såå mkt dressyr på sistone nämligen.

Sen hem och vila, var skiiittrött men kände att ja int kunde sitta framför soffan heeela kvällen så blev att åka till Träningsverket för att köra styrka - sååå nice och såå jobbigt! härla!


Nä nu softa framför tvn med ljus och te! ciao!


Av agequodagis - 23 februari 2011 14:01


Har tråkigt... googlar massa konstigt!

Kolla vad jag hitta...! jei! Lokisens pappas stamtavla!

http://www.sukuposti.net/hevoset/547509


Hitta även bild på hans halvsyster, eller rättare sagt 162 st... men här får ni en! jisses de har samma uppsyn!



Hitta även på nätet en halvbror som verkar vara född samma år som Lokisen, coolt detta jö! Eller... ja det är nog säkert bara jag som tycker det...

  

Av agequodagis - 22 februari 2011 21:47

Skrev ju nyss att Hiram och hans mor likna mycket på varandra, tycker faktiskt att Lokisen och hans mor Ulve också likar rätt mycket, tycker ni inte?!


    

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards