agequodagis

Alla inlägg under mars 2012

Av agequodagis - 24 mars 2012 21:25

     



Dock beställde jag benskydden i svart. Hoppas detta kommer hem någorlunda snart! juuust ja, beställde lite ridbyxor också! får se om ngt par passar... int så lätt att beställa såna eftersom jag är rätt så kräsen.

Men måst ju, Kyra k finns ju int mer och därmed finns inga min favvosort av ridbyxor.


Snorar extreeeemt mycket, helt sjuk! har just snytit upp en HEL rulle toapapper... så måst börja på en ny nu. Joo ja vet att näsdukar är viktigare, men har inga!  

Av agequodagis - 24 mars 2012 16:51

igår morse vakna jag och var FÖRKYLD! näsan rann, huvudet kändes tjockt och var allmänt seeeg! min kära sambo eller ngn annan har alltså smittat mig - fyyy! tycker int alls det var snällt!


Jag har ju in princip vart bosatt på soffan detta början på året! dessutom var ja i princip sjuk heeela förra året. 


Men igår trotsade jag förkylningen gick på jobb och på kvällen var jag på kalas till Camilla - treevligt! dock jobbigt när näsan rann hela tiden. 


I morse vaknade jag och så var det ännu värre - fyy! så idag har jag tillbringat dagen på soffan, bläää va tråkigt! tycker apsynd om mig själv! ja som sku ha vart på middag med Milla och hennes kompis Mia ikvälll... men kände att det int är så snällt att smitta ner dem, så får stanna här på soffan i stället. 


Jo ja veeeet att detta blev ett rysligt gnällande, men så är det ibland!

Nu ska ja gnälla lite mer för mig själv, ha d!

Av agequodagis - 22 mars 2012 22:02

torsdag idag! jobbade 9-14 och sedan rättade jag böcker och gjorde annat nödvändigt till 16. Hem och laga mat, idag blev det grekiska köttbullar, rotsakschips och sallad - mums!


Sov en sväng på soffan, dammtorkade lägenheten och sedan var det dags för gymmet, sköööönt att få svettas massa! riktigt lovely!


Medans jag var på gymmet var min älskling duktig och dammsög, suuuper! så nu har vi en städad o fin lägenhet! jeei! det är nice att börja helgen när allt är städat och fint. 


Ikväll blev det som typ vanligt... en kväll i soffan framför tvn. 

God natt på er!

 

testat lite olika effekter på min kamera, dett är en. Kanske int världens mest perfekta men det var första gången jag testade! 



Av agequodagis - 21 mars 2012 19:35

ooooonsdag idag! jobbat till halv fyra. Sen besikta bilen som vart godkänd med en anmärkning (det jäkla dörrhandtaget). Sen via ab lantbruk, shoppade liniment, gooodis till lokis samt b vitamin för nu har han börjat fälla. 


Sen hem o fixa middag men int äta och sedan byta om och så iväg till Träningsverket. Blev spinning 30 idag. Sen skynda vidare till stallet, där jag åt min medhavda middag (hemlagad kycklingsallad). 


På stallet tänkte jag sätta mig ner på golvet och grina! detta efter att ha sett lokes boxkaos, fyyy fan hur det såg ut, jäkla häst! nåja det var ju bara att sätta igång... blää stackars mig!


sen när jag äntligen var klart var det nästan på väg att bli mörkt, suck! så in med hästen, borsta och fixa och ut på ridbanan för att tömköra. Blev att sätta på belysningen idag... men nääästa då är det bättre. Tömkörde bara i skritt så som vetrinären sagt men han var superduktig och gick jättefint!


Nu har jag ätit kvällsmål och duschat! och det sista jag skall göra ikväll är att dricka äcklig hälsodrink för min kära pojke är sjuuuuk! och det tänker INTE jag bli- så det så!


Av agequodagis - 20 mars 2012 20:48

Jaha så var det dag två den här veckan. Jobbat har jag gjort, sen hem o byta om och så var vi till Grönbacka skroten. Letade ett handtag till min bil. Fanns en krockad bil som var likadan som min och den hade också samma handtag sönder - tyyypiskt! reagerade på en sak när vi var där på skroten. Heeeela tiden när vi var och letade hade jag en stooooor schäfer efter mig i hasorna. Tänk om jag varit hundrädd? då skulle det ju int alls vara kul att vara där o leta jue, snarare apläskigt. 


Sen vidare till stallet. Var ut och skrittade barbacka med Lokfisen, Samuel gick bredvid. Var härligt i solen. Efteråt linimentade jag hans ben och lindade dem. 


På tal om Loke, ringde vetrinären i morse. Hon sa att ja sku köra på i samma stil i 1-2 veckor till, blir det int bättre då så ska jag ringa henne igen och så sku hon komma ut och titta. 


Så skritta, linimenta och linda då och hoppas på att det blir bättre. Fast i slutet av veckan sku mina back on track skydd komma, så det är ju riktigt bra!


Middagen idag blev samma som igår, dvs kallrökt lax, sallad, avokado, mango o lite nötter. 

Efter den blev det att åka till mamma där Samuel bytte däck till min bil. Ja skall nämligen besikta den imorn och mina vinterdäck var typ utan broddar, dvs dom hade INTE gått igenom... så nu har den sommardäck, dvs jag hoppas att det inte kommer mer snö! såååå nu är det bestämt - visst?!


Ha en bra tisdagskväll!

Bild från tanthoppning på sleipner för typ två år sedan... hoppas, hoppas lokisen kan få hoppa igen, han som äääälskar det sååå himla mycket! och joooo ja vet, mina armbågar ser int kloka ut på bilden, fyyy!  



Av agequodagis - 19 mars 2012 21:03

Var aptrött i morse, fyyyy så jobbigt det var att stiga upp! och då var vi int uppe sent i går heller... bläää tyckte såå synd om mig själv, hade velat haft sovmorgon deluxe! 


Jobbade till typ halv fem o sen hem o äta middag iform av: kallrökt lax, två stekta ägg, 1/4 avokado, några salta nötter, mango o sallad - mums!


Iväg till aftonsol där jag red min första lektion på typ 10 veckor, oj oj! jag red Swing. Han gick faktiskt riktigt fint, han var dock stel i början men det blev mycket bättre så var riktigt trevligt. Gik bra att rida men märkte att jag tappat mycket muskler och uthållighet, Bland annat blev vristerna sjukt ömma på slutet. 


Nu har jag slappat och tvättat kläder o snart är det dags att sooooova! längar massa till att sooova! sjukt trött, igen!


Natt, natt!

 

Av agequodagis - 18 mars 2012 19:17

upp tiiiidigt i morse, jobba på aftonsol, var ju skiiiiit länge sen sist jue. Började kl 8 och det tog evigheters evigheter idag så åkte int därifrån förrän lite före tre, oj oj. 


Sen hem o vila, käka lite och så iväg till Karrböle för att motionera Lokisen. Vi var ut o skritta typ en timme med Malin och Cheeky. Vi nattmatade också!


Nuuu ska ja slappa o mysa för nu har Samuel kommit hem! 

Ha en trevlig söndagskväll! (oj höll just på att skriva fredagskväll, undrar om ngn tycker att helgen var för kort?!)


Av agequodagis - 17 mars 2012 19:32

Igår var en stressig dag. När jobbet slutade vid 1 gjorde ja lite planering i 30 min o sen drog jag snabbt som ögat till stallet, mockade åt Bärta, lindade om hans ben och linimentade. Sen snabbt iväg till kantis för att handla mat, hemma o fixa sig och vid halv fem typ, så kom Marlene, Natalia och Robin hit, vi drack lite cider, pratade och låt lite snacks innan det var dags att bege sig till personalfesten. 


Personalfesten var på skolan av alla ställen... vi lagade mat (jag var i dukningsgruppen dock..) så Det blev Sangria som fördrink och lite fritata att käka som tilltugg. Till själva middagen blev det pizza, min glutenfria variant hade på sig getost, räkor och ruccola - gott! även sallade var supergod, den innehöll massa grönt, melon, päron, blåmögelost och nötter - mums! till efterrätt blev det ngn slags kaffekaka som faktiskt var god och det är lite roligt att jag tyckte det eftersom ja int brukar gilla sånt. 


Kom väl hem vid typ 1 eller ngt sånt. 


Sen vakna jag vid 9 i morse (herregud är ja sjuk eller ngt?). åt frukost och åkte sen i väg till stallet för att kolla på när Sanna o Zack red lektion för Linda (integrerad ridning). Mockade Lokisens box o sen vidare till mamam o pappa där jag dammsög hela min bil och tvättade alla mattor. 


Sen hem o sova lite och så o köpa lite tulpaner för att kunna sätta på morfars grav. Skulle han ha levat skulle han fyllt år idag. Middagen intog hos mormor där även morbror och även Caesar (familjens katt) var. 


Kvällen avslutades på stallet, tömkörde bästaste Lokis! blev bara skritt eftersom han haft lite svullna ben men idag var dom mycket bättre! och han var skitduktig o jättefin- fiiina hästen min! sen gjorde vi lite följa john i skritt, glaaad häst. Nattade hästarna och åkte hem!


Nu slappa framför tvn. 

Ha en trevlig lördagskväll!


 

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards