agequodagis

Alla inlägg under mars 2012

Av agequodagis - 31 mars 2012 21:51

Norrbacka Loke


Född den 1 april 1992 så idag 20 år gammal! 


                                                                 


Satt ihop en massa bilder som fotats på min kära pålle under några år! de äldsta har man ju int på dator... de är ju tagna med "gammal hederlig kamera med film". 


GRATTIS lokbärt, lokisen, Loke, Norrbacka Loke, hemulen, grisen, kossa, GRIS, Bärta! bärtisen!

Av agequodagis - 31 mars 2012 21:17

Lördag idag. Sooov till klockan 10, skööönt men hade gääärna sovit ännu längre, he, he! Åt grötfrukost med Samuel och sen vila vi lite och fixa i ordning lite här hemma innan det bar av till stan, Samuel skulle ha solglasögon. Superväder för att shoppa det idag, NOT! snöade nämligen... he, he. men han hittade inga. 


Sen åt vi glass på glassbaren, jag åt citron och Marianne, var nog helt goda men ingen wowkänsla. 


Hem och byta om och så for jag och Jossan till stallet. Ville testa en gougetygel som jag har lånad från Karin. Vi red lite dressyr på lilla banan, mest skritt men även lite trav. Vi fotade varandra med min kamera så ni kan få se ngn bild... int så jättevackert ridet av fröken idag, men men...och man märker att Lokisen int ritkgit ork, han har int muskler på rygg och rumpa ännu. Men det lär väl komma. Har faktiskt ökat både hö och havremängd för hans del så att han ska klara av att bilda muskler. 


Ikväll var jag och Samuel och cyklade till mormor för att fika. Måste ju ta en premiärtur efter att Samuel vart så duktig och lagat min punktering! tack söööt!


Man seeer riktigt hur liten rumpa lokbärt fått, fast han har täcke på... oj oj, suck suck. Men men snart är den tillbaka, i alla fall om han får vara frisk!

             


Fotade av jossan med min kamera.   


Av agequodagis - 30 mars 2012 18:47

äntligen helg! såå skönt! jag är då glad... som jobbat endast ondag, halva torsdagen och fredag... he,he! men men är d helg så är det!


Idag har jag vart på stan med S, vi kollade lite på gardiner men köpte inget. Sen handla på citylivs och så till posten och hämta ut Nellypaket. 


Vidare till stallet där jag städade lokes grejjer och samuel mockade boxen samt skruvade ur broddar- huuur snäll sambo/pojkvän har int jag! är nog värsta lyckligt lottad och bortskämd ja!


sen hem o fixa i förrådet eftersom ja släpade hem massa vintertäcken från stallet. 

Middagen ikväll blev lyxig, stekt lax, grönsaker o potatis i ugn, sallad och en god sås - mums!


Nu film: friends with beneftis! ha en trevlig fredagskväll! 

Ciao!

 


Av agequodagis - 29 mars 2012 20:29

För imorn är det fredag!


Idag var jag på jobb till tolv... då stod jag int ut längre. För det var nämligen så att jag började må jätteilla efter lunchen och hade apont i magen, blää! så stod int ut och gick därför hem. Väl hemma så lade jag mig ner och sooov i några timmar, var nog behövligt. Men mådde minst lika illa när jag vaknade... men fick efter ngn timme faktiskt i mig en macka o lite flingor. 


Har mått fortsatt konstigt hela kvällen också men fick i mig lite till mat och sådär för annars blir man ju så konstigt seeeg. 


Nu fortsätta seega men nu iform av ett gott te också, myyys! 

ha en trevlig torsdagskväll!

Av agequodagis - 28 mars 2012 19:37

för mig blev onsdag den första jobbdagen vecka 13. Fast inga kände jag mig helt pigg heller... d kan ja inga direkt påstå... men men! var jobbigt att prata länge i taget. 


Ikväll efter maten for jag till stallet. Snabbt som attans gick det att mocka för han var riktigt redig, deeet ni var länge sen sist!


Sen tog jag inn herremannen och hade tänkt pröva hur schabraken såg ut på honom. Men det gick inga d inga. De var nämligen inplastade så att man ska kunna skicka tillbaka dem sen. Men så fort jag visade dem så kasta han sig in i väggen, öh va? sen sluta det med att det tog 15 min att övertala honom att få det bredvid honom... sen fick han godis och sen sluta vi. Så gick det med den prövningen... 


Tömkörde på utebanan idag. Mest skritt men testade lägga in liiiite trav också, gick finemang det!

Även där var han konstig. Var livrädd för linorna. Det har han aldrig vart förut. Man har kunnat göra vad man vill med dem och idag var han totalt hysterisk så fort dom typ var på marken. Till och med när jag lagt ner dem på marken och de inte var fast på honom utan bara låg där medans vi gjorde annat så skygga han för dem... konstigt!


När jag kom hem var jag tvungen att duscha varmt, varmt, varmt eftersom det spöregnade ute! var helt fuktig och kall och det är ju int så bra när man vart förkyld! så varm dusch och massa varm saft och te!


Nu ska ja ligga under en filt och kurera mig! ha en trevlig onsdagskväll!

Ciao!

b

bild från ett annat tömkörningstillfälle... jossan som fotat.   

Av agequodagis - 27 mars 2012 16:19

Var ännu sjuk i morse, halsontet hade vandrat neråt och gjorde sjukt ontatt prata. Så beslöt att vara hemma och vila en dag till. Var bara upp en sväng vid 8 och ringde lite samtal, sen tillbaka till sängen och sova till klockan 12.15, då Samuel väckte mig när han kom från skolan. Käkade frukost... och intog soffan. Där har jag väl vart resten av dagen också. Förutom en stund mitt på dagen då Samuel var efter mitt höökspaket och jag prövade ridbyxor. 


Bestämde mig för att behålla detta (dock ett par svarta benskydd).  

   

Sen vet jag dock inte vad jag skall göra med ridbyxorna. Hade beställt fyra par, men två åker garanterat tillbaka. Sen är det ett par svarta och ett par bruna kvar, får fundera på det en stund tror jag. 


Middag idag blev: köttfärsbiffar med sallad och varma grönsaker -gott!


nu ska ja fortsätta uggla... ha en bra tisdagksväll hörni!

Av agequodagis - 26 mars 2012 18:32

Ny vecka var det ja, vecka 13 heter denna vecka. Dock har jag vart hemma från jobbet idag, var fortfarande extremt förkyld. Sov till 11 (var dock upp vid halv 8 och skickade en planering till skolan och sjukanmälde mig). Sedan så gick jag över till soffan, satt under värmefilten med den på slagen och kollade på olika saker på datorn och tvn, vilade lite och degade allmänt. 


Förutom det har jag slängt sopor och lagat middag. Till middag blev det Öring i foliepaket med hemgjord potatismos, kall sås, morot med apelsin i och rödbeta, riktigt gott om man nu får säga sånt själv...he, he. 


Ikväll blir det att fortsätta hänga i soffan så jag blir frisk den här äckliga förkylningen ngn gång! blääää säger jag bara!


puss och hej!



Av agequodagis - 25 mars 2012 13:43

ja som rubriken säger, jag är fortfarande lika förkyld! var såå jobbigt att somna i natt, kunde ju knappt andas när man la sig ner, fyyy!


Men somnade till slut och då lyckades jag sova till halv ett, så det var ju bra!


Mamma var hit en sväng och sku låna dammsugaren, deras har tydligen gått sönder. Då passade hon på att visa mig en hemsida som hon av misstag kommit in på: www.hemnet.se/inspiration 


Oj oj, oj vad fina badrum, sovrum, hallar osv det fanns där, får massa inspiration! synd bara att man inte har massa pengar så man kan fixa massa fint... he, he!


Nå nu ska ja fortsätta hänga på soffan, enda planen för idag är att nattmata hästarna! ninni mockade åt mig imorse, för det skulle jag inte ha orkat göra idag!


Nu Viiiila! ha d!


Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards