agequodagis

Alla inlägg under september 2010

Av agequodagis - 30 september 2010 20:19

Jaha så va d torsdag då... världens lataste dag! har int gjort ngt vettigt alls... ha, ha! Har vart till mormor på middag och där åt jag massa skräp, godis och glass med andra ord! Före mormor så sov jag 1h och efter  mormor var jag till sparis... ja d va det d...! Fast ja tror d e bra att ta det lugnt ibland även om ja typ int tycke rom det alls! ville egentligen gå på combat men mormor hade ju köpt fisk enkomst för att jag skulle komma på middag så då kan man ju in täckas tacka nej!


Nå imorn ska d bli träning i alla fall! d ha ja bestämt!


Ciao för idag!

Av agequodagis - 29 september 2010 21:40

Jisses vad jag är hungrig på onsdagar. Lite konstigt egentligen att man kan äta hur mycket som helst på onsdagar? min medryttare kom på den fina iden att d kanske e för att d e mitt i veckan... hmm kanske har hon rätt, kanske inte - who knows?! i alla fall så äter jag alltid extremt mycket på onsdagar, två portioner till lunch, mycket mera mellanmål och mer kvällsmat och mer middag - hel konstigt!


Förutom att äta så har jag idag vart med herr L och ridit dressyr för S. Fortfarande spänd men dock bättre än i söndags - som tur var! annars hade ja nog blivit knäpp! Vi övade för söndagens tävling (som jag redan ångrat att ja anmälde mig till, typ!) gick alltså int så värst bra... ja blir spänd och han blir spänd och då blir d bara pannkaka! vi får väl ha målet att se snyggast ut på tävlingsplatsen men på banan ska vi va töntigast - d ha ja bestämt!


Nåja nu trööött så nu soooova!


Ciao!

Av agequodagis - 28 september 2010 20:38

Blidde ingen träning... somnade vid kvart i fyra och sov till halv 7... ups! såå trött, snoozade massa, tydligen från kvart över fyra, oj! hoppas ja fått ihop alla sovtimmar som jag hade på minus nu!


Blev sen att åka och handla och så vidare till herr L där jag bara mockade och baddade hans ögon och såklart gosade!


Måste ju röra på mig liiite i alla fall så var sen ut på promenad med mor, 45 min - skööönt!


Nu sitter jag och väntar på The mentalist som kommer snart, typ favvoprogrammet!


Ciao! / J


Av agequodagis - 28 september 2010 12:54

Har anmält mig och herr L till dressyrtävling idag... det är kanske ngt jag får ångra bittet! oj oj...


Här är en bild från vår första tävling tillsammas och hans första någonsin... denna dressyrtävling blir andra!

  



Idag skall jag vikariera en timme mellan 14 och 15, mera cach! ikväll blir d nog combat (om ja int somnar före...) och sedan mocka och fixa till herr L...


Ja, ja ha d bäst!


Ciao! /J

Av agequodagis - 27 september 2010 21:19

Jaha så va vecka 39 påbörjad då. Tänk att det redan är 27 september, värsta hösten jue! och trots datumet så blommar N:s rododendron och den ska blomma i maj?! snacka om mysko väder ute alltså!


Idag var mor och far hit på middag! vi var riktigt onyttiga! passade på att försöka rensa i kylen så d blev smörgåstårta och snitta, hälsosamt värre, eller hur?! till det cola och morötter! ha, ha! tur man int e så där onyttig speciellt ofta, i såfall hade man rullat fram som en boll, hmm...


Ikväll var jag ute m herr L. Så mysigt höstväder ute, solen höll på att gå ner och det var allmänt tyst och fridfullt i skogen, myyys! L skötte sig betydligt bättre idag än igår - skönt, annars had ja blivit knäpp! gick faktiskt riktigt fint på slutet - stolt matte!


Nu sooova!

Ciao!


/J

Av agequodagis - 26 september 2010 21:58

Jaha då var inflyttningsfesten för vännerna gjord då! var riktgit roligt att så pass många kunde komma! vi var tror vi var typ 15 personer här. Var riktigt trevligt och massa diskussioner, både trevliga men också en del vilda... kan i alla fall konstatera efter gårdagen att ja umgås me många väldigt olika sorters människor! men det är riktigt roligt, så mycket roligare när alla inte tycker samma sak jämt! dock var vi några gånger tvungna att avbruta diskussioner för d hade aldrig slutat bra annars... ha, ha. Nåväl, de sista gick hem 2.30 så d va nog lyckat!


Idag har jag vart på dop i Saltviks kyrka. S och K döpte sin dotter, N. Dopet var väldigt lugnt och fridfullt och fint... märkte knappt att N var med. Hon sov eller log, snacka lugn bebis i alla fall!


Nu ikväll har jag vart och motionerat herr L och ja vad ska ja säga om den saken?! sku rida dressyr... och var väl där 75 min men herr L och jag var inte på samma nivå idag... rättare sagt helt totalt olika nivåer! nåja bättre lycka imorgon får man hoppas!


Nu sooova! ligger ännu några timmar på minus från torsdag - söndag, intensiva dagar har det vart!


Här är en bild på herr L i stallet på väg ut i hagen, så har ja visat den också!

  


God natt!

Ciao!




Av agequodagis - 25 september 2010 16:56

Jaha gårdagen var allmänt stressig. Jobba, till mormor, stallet, vila en stund och så sist och slutligen personalfest. Vi var ute i Lumparland på Stall Twighlight (stavas d så?!) ! Där kasta vi hästsko, svara på frågesport, red, åt middag, dansa, prata och hade riktigt roligt! var buss dit och hem. Såklart så kom ja ju på att traska till arken sen och även där var d riktigt trevligt... kvällen/natten slutade vääldigt sent! somna inte förrän efter kl 8... oj, oj! så 3 timmars sömn i natt då, eller imorse rättare sagt!


Idag har man inte varit pigg alls... fast man brukar väl int bli det av att ligga mååånga minustimmar på sömnkontot! men det är bara att glömma det för jag har bjudit massa folk hit på inflyttningsfest! såå kul att så många kan/vill komma!


Nu ska ja ha en rolig kväll! ha d kanoners!

Ciao!






Av agequodagis - 24 september 2010 14:29

Hå, hå! var ju till H:fors igår... tänkt va man hinner med mycket på några timmar! helt otroligt egentligen..


Båt 3.30 från Långnäs.

Framme i åbo 7.35

8.15 tåg till Helsingfors

shoppade 40 min

taxi till Orton

12.00, orton, väntade på läkaren 45 min...

var inne hos läkaren 1 h 15 min

åkte buss till city

tåg till Grankulla

Middag och efterrätt hos P, J och deras två små

Bil till Esbo

18.23 Tåg till ÅBo

21.00 Båt till Långnäs, hade sällskap av P.S

Köra till stan.

Hemma 02.00  - INTENSIV dag!


Samma visa idag... jobbat, sovit, hämtat gardinerna hos mormor + rosor i rabatten + äpplen , mocka åt Herr L  och nu iväg på personalfest fast ögonen nästan går i kors-. Man e bara ung en gång eller hur är det nu folk säger?!


Och just ja... den där storyn om rubriken... den får ja nog ta imorgon... ha, ha!


Ha en bra fredagskväll!

Ciao!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards