agequodagis

Alla inlägg under juni 2011

Av agequodagis - 30 juni 2011 22:12

Så var den här dagen snart över...


har vart o fixat present till bror, som blir hela 22 år imorn! vad kan ja ju int säga här, nog för att han int läser min blogg, han tycker den har för töntigt namn o därför vill han int läsa... just så! skit i det då!


Nåja har vart ut till Bergö o hälsat på faster Eva o hennes barn Kevin o Casper, mannen i huset var inte hemma. Vi var dit för att fira Kevins 18 års dag i efterskott, vi hade inga passligt då han fyllde egentligen.


Ikväll har jag gosat me Lokisen o mockat eftersom dom stod inne idag på dagen, tack vare hettan.


Ikväll har ja vart social, på nätet... pratat me Milla på facebook o Emma på msn. Me Emma har vi pratat om när hon ska komma hit till ön på besök - så skoj!


Nu e d snart läggdags!

Tjarå!

 



Av agequodagis - 30 juni 2011 12:49

Ja som rubriken säger, jag var duktig idag igen! vad var ja duktig me då tänker ngn ju säkert automatiskt då. Jooo ja steg upp 8:40. För många är ju inga d så jätteduktigt men för mig är d faktiskt d så ja e STOLT som en tupp - så det så!


Jag har dammtorkat hemma hos mor och far

och Lagat såna här:

 

(bild lånad från google)


Nu har jag attans tråkigt... ska nog äta lite mellis o sen läsa en stund tror jag! Ha en supertorsdag på er!

Av agequodagis - 29 juni 2011 22:37

Jaha så börjar åter en dag lida mot sitt slut...


Dagen idag spenderades på en strand i Järsö, Granö me fröken Camilla, sola, simma, fika - riktigt nice!


Sen vart d middag hos mor o far, borsta på sötaste Ceasar o fixa lite hos dem och så slutligen handla massa mat på Varuboden, blev även handling inför brorsans 22 års kalas i helgen.


Lugn kväll hemma sedan, framför TVn me levande ljus och te och täcke och kudde i soffan.


Fast min lugna kväll höll på att sluta riktigt toookigt, usch blev jätterädd o nervöst ett tag. Mamma ringde me panik i rösten om att Ceasar skadat sig o att ja måste komma, fy usch o blä om ngt skulle hända sötaste C.


Fast innan ja han klä på mig helt o dra så ringde hon o sa att d nog int var så farligt som hon först trott - skööönt! han hade bråkat me dumma grannkatten Zorro som ju är MYCKET större än va lilla C är. O när mamma kom hade C krampat o haft konstiga ljud, hon sa att d lät som dödsryckningar, fyyy va obehagligt det måste ha vart. Men när hon hade fått bort halsbandet så hade han lugnat sig - fyyy va hemskt! Sötaste C får d ju int hända ngt alls me jö!


Så avslutar me bildbomb på älskade Ceasar, snällare o goare katt får man leta länge efter! Ceasar är d närmaste hund man kan komma... om man inte har en!


      

     

Av agequodagis - 29 juni 2011 08:25

Ja steg upp 08.10 idag, d ni! d e rekord d, i alla fall nu på semestern!

Jag har nämligen käkat frukost och morgonfodrat dessa djur:

(josephines bild för övrigt)


Hoppas ni alla får en superdag, för d ska ja ha!

Ciao!

Av agequodagis - 28 juni 2011 21:14

har vart på spinning - skoooj! skööönt o kunna träna igen!


Sen var ja ut o skritta me Lokisen me allla äckliga djur, brömsar o flugor - fy attans va äckliga dom e! Herr L är ännu int bra, dumma skit också. Han går rent på rakt spår men inga när han ska gå "runt", suck!


Nåja ikväll har ja vart till Linda o lånat massa böcker, såna böcker ja int brukar läsa, så d här ska bli intressant, chicklitt istället för krimina... liiiite skillnad kanske... eller nåt.


Har ätit favoriten, kvarg med citronsmak o några jordgubbar samt te - MUMS!


Nu är d natt... för imorn bir d tiiiiiiiidig uppstigning, lääääskigt!

Av agequodagis - 28 juni 2011 15:46

Idag igen är d soooo - lovely! har solat på ballkongen me Mimi. Sen åkte vi en sväng tilll nabben o doppade oss.


Ja d va väl det d... har alltså int gjort jättemycket idag, steg upp sent som vanligt men idag 12.50 så d blir tidigare för var dag som går! :)


 

Av agequodagis - 27 juni 2011 23:16

har vart på spinning, jeeei! sköööönt att svettas! var fullt!


Sen var ja till stallet, jossan o ja fotade sommarkort me Lokisen, blev massa fint. Här är några.


             

Av agequodagis - 27 juni 2011 16:21

Den här boken gick inte att sluta läsa:

   Allltså, egentligen var den inga extremt bra, dock ville ja veta mer... så d slutade med att ja släckte lampan när boken var slut... dvs 04.20 i morse... UPS!


Nu e ja lite deppad, för nu har ja inget att läsa hemma alls- usch! borde åka till bibban antar jag.


Kusin Sandra ringde och väckte mig imorse (ja sa igår att hon sku göra d...). Ja gick upp, fixade lite ett tag men började sedan må dåligt.


Så idag har jag legat på ballkongen och solat. Och dammsugit och dammtorkat och d va det d.... dvs inga så mkt vettigt alls.


Snälla rekomendera en bok till mig!! förslag?!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards