agequodagis

Alla inlägg under juli 2012

Av agequodagis - 31 juli 2012 21:53

Lördag: 

Ja, vad gjorde vi då? hmmm... jo alltså vi vet ni på dagen vet jag inte vad jag gjorde... e d int väldans tragiskt d?? oj oj. Samuel kom i alla fall hem från kumlinge vid typ 16. På kvällen var vi i alla fall med Samuels kompisar till Knorring och käkade. Min mat smakade inte mycket och det var asdålig service... sen var vi med ett annat par till Indigos uteservering en sväng. 


Söndag: 

Sov länge, kollade Ceasar dvs vi låg och solade på altanen vid Åsv. På kvällen var vi till stallet och Samuel gick och jag red Lokis runt Ingbybergen. 


Måndag: 

Var i princip vakt åt Ceasar hela dagen... var bara till stallet en sväng på dagen för att Loke skoddes. I övrigt var jag hos föräldrarna från 7 på morgonen till 8 på kvällen... Sent på kvällen var vi till stallet. Sku tömköra Lokis men hade ingen koncentration så det blev att löslongera istället och till det hade int han ngn koncentration... så ja blev irriterad o ja... d gick int så bra. Men till slut gick det någorlunda och då slutade jag. 


idag var jag till gymmet till 10, enligt min mail sku jag träna med min PT då... men hon hade skrivit 11.... så mellan 9.50 och 11 så tränade jag själv... och mellan 11 och 12 tränade jag med henne = mastodont träningspass!


Sen var jag till föräldrarna o mamma hjälpte mig stryka kläder och jag prismärkte eftersom jag vid 17 skulle vara på Tjäna och lämna in saker där... har nämligen en sång där nu i veckan. Kom och köööp där! he, he


Ikväll har jag varit ut och ridit med Amanda och Cheeky. Vi skrittade mest men även lite trav. 


 

Bild från kökar...

Av agequodagis - 27 juli 2012 21:34

Som rubriken säger, jag bloggar idag igen! jag är duktig ja som minns! 

Idag har vart en riktig sommardag! Var till Lemströmskanal och solade i gräset med mamma, mormor, Eivor (mormors syster), moster och hennes man samt kusin sandra och hennes kompis. 


Var riktigt skööönt väder och eftersom det var sommarvärme ute idag var det faktiskt lite skönt att ligga vid vattnet och ha liiite fläktande och kolla på båtarna. Blev över 3 timmar där vid kanalen, skööönt!


Sen var mamma och jag och käkade pizza till Niska - muuums vad gott! 

Väl hemma var jag sjuuukt trött, man blir ju lätt det av solen. 


Ikväll hade jag velat vara till Rockoff och lyssna på när min kusin Freddy spelade där. Han är bara 16 år och skulle idag få chansen att värma upp publiken inför Adrian Lux. Men eftersom det var sån hetta ut e så var jag tvungen att åka till stallet och rida istället. Lika trevligt det men ändå synd att missa Freddys uppträdande. Trots att jag började rida först kvart i nio så var det ändå en massa flugor o bröms och skit ute, fyyy aset vad äckliga dom är och jobba och bläää!


Nu ska ja chatta Lite med min kära Sambo som befinner sig på Kumlinge. Hoppas ni får en bra fredagskväll, det som nu är kvar av den!

Ciao!


 

Bild från när jag, mamma och mormor var på Kökar! 

Av agequodagis - 26 juli 2012 21:47

igår var det onsdag och då hände, ja vad hände? jooo på dagen var jag och solade till Nabben med Linda, Mikael, Kriss, Alex, Cina och Melvin, sköööönt var det! såå härligt att äntligen ligga på stranden! första gången för i år. Eller alltså har ju  vart på öar två gånger i år, men första gången på "riktigt" strand. 


Lokbärt hade vilodag så han fick bara lite omskötsel och sen åkte vi hem igen. 

På kvällen var Samuel ute med pojkarna o åt och var på Rockoff medans jag och Linda var o käkade glass på Havtorn, gick på stan en sväng samt satt i stadshusbacken o kollade några låter på uggla innen det blev kallt. 


Idag har Samuel vart hemma. Han skar sig nämligen i tummen igår och var till akuten och fick lov att sy det... så han sku vara hemma idag och vila o ta det lugnt. Så vi soooov vääääldans länge och sen var vi till Vikingamarknaden och gick runt där lite. Shoppade lite citronfudge, honung samt två slags örter som ja typ köper varje år. 


Ikväll har jag ridit lektion med Lokbärt. Red för Karin igen, gick bättre än sist om man ska lyssna på Karin... jag själv blir bara så frustrerad. Vill så mkt men det går int så mkt. Tänk att ngt så simpelt som att hålla händerna på ett visst sätt kan vara så jäkla svårt att få att fungera... SUCK!


Nåja bara att träna på... eller ngt sånt! 

Här är en bild från förra gången jag red för Karin. 

 



Av agequodagis - 24 juli 2012 13:21

några dagar har åter igen förflutit... 

i söndags, jaaa vad hände då? typ ingenting, vi var typ bara slöa hela dagen. Vi var typ och mocka till Lokis och sedan på kvällen vart det kalas i Björsby för Carita, Håkan och Erica. Sen avslutade vi kvällen genom att åka in till stan o lyssna på Loreen. Dock stod vi bara utanför o d var väl tur d för ja var nog int så himla impad ja... 


Igår var det måndag då pyssla ja på hemma ganska mycket eftersom d regnade, jag gick omkring i pyjamas till kl 18, he, he! sen vid den tiden åkte jag till stallet. Hade typ ingen lust att rida, eller jo att rida men hade int lust med ngt vettigt så jag messade min faster och så var Lokis och jag dit till henne i Möckelby och hämtade henne och hennes hund Zorro och så gick de med som sälle med oss tillbaka till stallet. Tog rätt lång tid men blev int så jobbig runda för Lokis. Vi travade lite på vägen dit men hela vägen hem skrittade vi. 


Idag har jag än så länge bara hunnit vara till gymmet. Träffade Jenni och fick nytt program. Ska ha två dagars program nu och den här dagen är d typ bara funktionell träning som gäller... så inga maskiner alls alltså. 


Här är förresten lite bilder från när jag red lektion för Karin för två veckor sen. Fick dem av Jossan igår först. 

Red med lösa inspänningar i början för att fokusen för det här ridpasset var att träna på mina händer. 

         

Det blev några bilder nu, så blir det några till en annan dag. 

Jossan som fotat bilderna för övrigt. 

Ha d!


Av agequodagis - 21 juli 2012 13:23

Jaha, så har det gått några dagar igen då... 


I torsdags var jag på kobba klintar i typ 5 timmar med mamma, niklas, carita och håkan... suuuupernajs att äntligen få vara ute i solen på en fiiin ö! häääärligt värre o värsta sommarkänslan! 

dock brände jag mig rätt mkt på ryggen... ups! 


På kvällen var vi till stallet och mockade åt Lokis och på kvällen till sjökvarteret en sväng på sjödagarna, riktgit trevligt men blev rätt kallt sen när solen gått ner så då drog vi hem. 


Fredagen

Tillbringades först på gymmet, skööönt med styrketräningspass! sen var jag en snabbis till stallet och släppte ut Lokisen. Efter middagen var jag och Samuel till Flunderviken och simmade samt solade, häärligt! årets andra dopp för övrigt... oj oj o det är lixom slutet på juli... 


Sent på kvällen åkte vi till stallet. Först red Samuel i skritt själv och övade på att svänga o stanna och sätta igång honom. Sen longerade jag honom i trav för att han sku få öva rida lätt. Avslutade passet med att själv rida dressyr. Var int helt nöjd med passet dock, Lokis kändes trött. Men tror att han är för mätt. De har nämligen fått börja gå på betet dygnet runt nu... så han äter väl för mkt... trots att han är inne på dagarna mellan 8.30 o 16.30... 


Idag vaknade vi först tolv... he, he ups! Samuel åkte till stan med två kompisar och jag har städat! snart börjar det väl dock bli dags att bege sig mot stallet och rida ut en sväng med Lokis. 

Sen får vi se vad kvällen har att erbjuda! 


Trevlig lördagskväll på er!


PS. ja har nog fotat massa bilder men har lixom lite glömt att sätta in dem på datorn, kommer dock inom sinom tid... he, he. DS


Ni får hålla till godo med den hära från i måndags så länge! 

 

TIll och med hästar kan blunda mitt när man tar kort... he, he!

Av agequodagis - 18 juli 2012 22:34

Igår var mamma och jag till Sverige. Vi var till My one, hööks o horze i upplandsväsby samt till väsby centrum för lite annan shopping. 


Detta fick jag med mig hem:


Loke: 

Regntäcke från Amigo

Reflexridtäcke från Capriole

Schabrak från Hansbo

Lindor från Horze


Jag

Ridhjälm från horze

Regntät ridjacka från kingsland. 

Sporremmar

Örhängen

Jacka som är regntät, att ha till jobbet. 

Svart linne

Svart fin tröjja. 


Så vi hitta en del jo... he, he!

Här är bild på ridtäcket i alla fall:

 


Idag vaknade jag och sen var mamma och jag till loppisen Tjäna och kollade lite och så till prostens loppis där vi har massa grejjer just nu för att lägga till lite saker. 

Fika hos mormor.

Sen sku vi ut med båten MEn det gick inge vidare det, vi körde väl i sisådär fem minuter kanske? hå, hå... båten plana aldrig ut, så det var någge fel, högst troligt har det kommit in vatten i båten när det regna för brorsan hade glömt sätta igång självlänsaren... just så, så kan det gå. 


Istället tog vi den färdigpackade maten med oss och for till stugan i stället. Mamma, Jag och Samuel grillade lax och sparris och åt sallad till - mums! till efterrätt blev det nyplockade smultron, nam nam!


Ikväll var jag på uteritt med Sanna o Zack men FYYY usch vad flugor det var. Tuuur att jag hade satt flughuvan på Lokisen! 


   

Här är två bilder från i Måndags. Den första har jag fotat o den andra har Samuel fotat. 

Av agequodagis - 16 juli 2012 22:08

kl 10 ringde mamma och väckte mig, hon tyckte vi sku gå ut och gå... just så tänkte jag, det var bara o klä på sig och följa med! sen blev det brunch hemma framför tvn och lite städande för vid 12 kom killen från EM och bytte den sista kudden. 


Peda iväg till gymmet och köra styrketräningspasset, skööööönt! när jag kom hem var det typ sooool så gick ut på ballkongen och sooooola, såååå skönt o sååå länge sen sist! jeeei! 


Ikväll har jag och Samuel vart till stallet. Först höll jag lektion på lilla banan för Samuel och sedan red jag själv dressyr ett tag. Skööönt väder när det var soool ute! dock blev jag biten av en bröms i huvudet, precis vid hjälmen (hur den nu lyckades komma dit!) och det tog skiiiiiit ont, var jätteokoncentrerad ett tag sen, fattar int hur ngt så litet kan göra så ont o svida så mkt? mysko!


här är bilder från idag som Samuel fotat (dock inte den första då...)

           


Red på Karins Pee wee bett idag också och jag och han gillar det massa, vi måst nog skaffa ett!


Av agequodagis - 15 juli 2012 21:13

Detta har vart en rätt lugn helg... 

i fredags var jag på spinning och så sen på kvällen var jag och Samuel till föräldrarna och åt grillade plättar med mamma, kicki och mormor. Hade färska jordgubbar och glass till - muuuums!


Igår var jag till stallet och mockade åt lokis samt fixade lite åt honom, han hade vilodag så ingen motionering. Medans jag vart på stallet hade Samuel hämtat hem pizza från Niska så det åt vi innan det var dags att göra sig i ordning för kvällens grillparty hos mimi. Dock drack vi bara lite vin o cider och ngn Mohiito innan vi tyckte att det var dags att dra sig hemmåt. Det var riktigt mysigt att sitta ute på gräset på filtar men fyyy vad kallt det blev efter ett tag!


idag har vi int gjort ngt vettigt alls... bara satt ut loke vid fem, ätit hemgjort thaigryta o sen sku vi till stallet och motionera lokis men då stod regnet som spön i backen så blev bara att mocka o sen ta in alla hästar... tusans också! 


ja det var den helgen d... 

o int har ja några nya fina bilder heller... attans också va tråkig jag är! 

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards