agequodagis

Alla inlägg under augusti 2010

Av agequodagis - 31 augusti 2010 16:32

Jisses va facebook krångar nu då... kommer int in alls! blä, visas bara felmeddelande.


Var och klagade på min soffa idag... den är typ 7 veckor och ser int alls bra ut, ser jätte sliten ut på flera ställen. Men va tror ni dom sa?! hon som jobba där hölll me mig men karln påstod att d va fläckar, hallå! så ja fick ta hem kudden igen och så måste ja fota alla fula ställen och så ska de maila detta till leverantören. Gubben menade alltså att den här soffmodellen aldrig fått klagomål förut så då kunde ju typ den här int få det heller..... suck! för övrigt så var d ju gubben som var chefen.. så här ska fotas!


I övrigt har ja just ätit en av mina favvomaträtter, pastasallad innehållande: pasta, fetaost, soltorkad tomat, majs och kyckling - MUMS!


Ska slappa lite, frächa upp minnet inför morgondagens bi/ge lektion och så mocka åt min "lilla" pålle!

Av agequodagis - 31 augusti 2010 09:15

Sitter på jobbet, har håltimme. Har vart väldans effektiv och fått massa gjort, sådant som e ganska korta saker men som man ibland lyckas glömma bort, just eftersom de e så små saker men dock väldans viktiga. Men nu är dom avbockade och det är skönt! i övrigt så är man ju int mindre förkyld idag... snarare mer halsont, suck! ja vill ju träna!


Dagens planer är för övrigt ärenden på stan, betala räkningar och mocka åt käraste L. Förutom det är nog ta det lugnt som gäller! Vill ju kunna åka och träna dressyr imorgon och hoppning på lördag!

Av agequodagis - 30 augusti 2010 20:34

Har bestämt mig för att ha en canvastavla här hemma i vardagsrummet... vill att motivet skall vara mitt eget fotomen varför är det så attans svårt att bestämma sig för hur den skalls e ut?! ska man ha ett gammalt foto eller ett nytt? ska d va natur eller bara en blomma? oj oj har inga ideer alls! d ja vet är att ja i alla fall vill ha en matta, en ljusgrå med långa fransar att ha i vardagsrummet, undrans just var en sån finns?


I alla fall... imorn är det tisdag och då vill ja kunna träna duktigt! har vart och köpt proteinpulver idag så nu e jag jätte förberedd men då blir ma såklart dunderförkyld, nåja en sak är bra med förkylning, jag har vart inne HELA kvällen alldeles själv och det händer verkligen inte ofta! e nog bra att vara hemma och ta d lugnt ibland...

Av agequodagis - 30 augusti 2010 18:45

Har länge funderat på att skaffa en blogg. Int för ngn annans skull utan för min egen. Dels för att jag tycker om att skriva, dels för att ja ofta sitter framför datorn och dagbok känns ju lite väl uråldrigt... Kanske får ja mer koll på mitt liv genom detta?! va vet ja... man lär väl märka. Hur som helst så är d dags nu.


Sitter här hemma och blir bara mer och mer förkyld... degar som bara attans, ja som är värsta hälsomänniskan sitter här hemma och äter glass, chips och choklad... oj oj men man ska väl unna sig ngn gång antar jag! Nya tag i morn eller va d nu brukar heta?!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards