agequodagis

Alla inlägg under september 2012

Av agequodagis - 19 september 2012 21:42

Min älsklingskille är hemma!!! Kram på er

Av agequodagis - 18 september 2012 21:18

Dag två av denna vecka är snart slut...! Tänk vad tiden går fort, det är int klokt alltså!


Idag har det vart stressigt! slutade jobbet kvart över fyra, hem o äta middag och så snabbt till stallet och mocka. Lokis måste ha vilodag för ja hade så lite tid på mig men han fick stå inne med back on track medans jag mockade. 


Var till Aftonsol  och red lektion idag, privat för Solveig. Av de fyra gånger jag ridit privat för solveig den här terminen har jag ridit olika häst varje gång, he, he. första gången loke, sen chic, sen rimorka och idag blev det Nick!


Nick är rätt liten men ganska kraftig. Han är skimmel och brukar vara rätt busig. Har aldrig ridit honom förut. Han var faktiskt mycket häst för att vara så liten... he, he, det tror man ju int när man ser honom! Men jag måst säga att jag gillade honom! han var känslig och snäll men pigg och sansad, en riktigt fin häst!


Nu ska ja lääääsa min braiga bok! tjoh för det!

har tyvärr ingen bild på nick dock, men har en söt skimmelpojke!

 

Samuel som fotat. 


Av agequodagis - 16 september 2012 23:37

Jaha så börjar d va slut på den här helgen! Eller rättare sagt kl e 10 före 1 o ja borde ha vart i säng för läääänge sen... men jag är ju int trött - suck!


Har gymmat idag, program 1 eller dag 1 som jag brukar kalla det. Det innebär ben, bröst och mage! svettigt värre var det! blev sjuuukt trött, men ökade också lite vikter så hade nog rätt mkt med saker att göra det!


På kvällen blev det ut med flickorna på stallet. Eller rättare sagt Emmii och Jim, Johanna och Cheeky och så jag och jossan samt Lokis. Vi var till en åker. Emmii red lite runt i alla gångarter och vi andra skrittade lite. Tog även massa bilder hit och dit! när vi kom hem till stallet var det redan mörkt! uuuups!

Fick även pröva Jim ett tag där på åkern, en liten pigg o söt ponny! han är rätt liten och så och är nog rätt lång på honom men trodde nog jag skulle känna mig ännu längre! 


Nuuu ska jag soooova! blir en låååång vecka!

Ciao!



Av agequodagis - 16 september 2012 23:37

Jaha så börjar d va slut på den här helgen! Eller rättare sagt kl e 10 före 1 o ja borde ha vart i säng för läääänge sen... men jag är ju int trött - suck!


Har gymmat idag, program 1 eller dag 1 som jag brukar kalla det. Det innebär ben, bröst och mage! svettigt värre var det! blev sjuuukt trött, men ökade också lite vikter så hade nog rätt mkt med saker att göra det!


På kvällen blev det ut med flickorna på stallet. Eller rättare sagt Emmii och Jim, Johanna och Cheeky och så jag och jossan samt Lokis. Vi var till en åker. Emmii red lite runt i alla gångarter och vi andra skrittade lite. Tog även massa bilder hit och dit! när vi kom hem till stallet var det redan mörkt! uuuups!

Fick även pröva Jim ett tag där på åkern, en liten pigg o söt ponny! han är rätt liten och så och är nog rätt lång på honom men trodde nog jag skulle känna mig ännu längre! 


Nuuu ska jag soooova! blir en låååång vecka!

Ciao!



Av agequodagis - 15 september 2012 23:32

Igår var det lördag... nu är klockan 00:32 så nu är det söndag! så det så!

I fredags kväll hade vi personalfest, vi lagade mat tillsammans och sedan åt vi och hade allmänt roligt! efteråt var vi några stycken som gick hem hit och drack lite vin och pratade! riktigt trevlig kväll blev det!


Trots att kvällen slutade rätt tidigt, kl 2 så var jag ändå suuupertrött och valde att sova till kl 11 - sköööönt!


Käkade sen frukost och var och hjälpa mamma och pappa lite med lite saker. 

Var ju världens härligaste väder så blev en låååång skrittrunda med Lokisen på eftermiddagen- härla!


Kvällen avslutades med trevligt besök! mimi och Camilla var hit på lite vin och så åt vi efterrätt... he, he. Efterrätten var bär med vitchoklad som vart i ugnen och så glass till det! blev en mycket skön och trevlig lördagskväll!


Nu börjar d snart bli dags för sängen om man ska ork göra något vettigt imorn!

 



Av agequodagis - 13 september 2012 20:43

Alltså det är lite konstigt detta. Det är så jäkla skönt att vara hästledig ibland... eller int vara hästledig, utan rättare sagt ha tid att göra annat... sku va perfekt om dygnet sku ha fler timmar, eller alltså fler timmar då det sku gå att rida o träna o umgås med folk! nåja drömma kan man ju... 


Idag har jag gymmat, sköööönt! körde mitt dag 2 program idag. Det innebär axlar, armar, rygg, mage samt en benövning. Avslutade med att köra intevaller på crosstrainern, härla när svetten sprutar!


Middag blev det hos föräldrarna, kycklinggryta som var riktigt god! Kvällen avslutade med fika hos mormor! 

Det var min dag det... nu när jag kom hem fastna jag här framför datorn, typ som vanligt... dock finns det inget vettigt på TV så funderar på att masa mig till sängs o läsa istället!


Natt, natt på er!

 

Av agequodagis - 12 september 2012 21:07

Alltså jag vet, jag tjatar lite, men det är ju int klokt vad fort tiden går?! helt sanslöst alltså... 

Det är lixom redan onsdag, dvs bara två dagar jobb kvar och så är det helg men det är ju skönt det att tiden går fort, då har man ju någorlunda roligt i alla fall! det är ju när man har tråkigt och inget att göra som tiden går låååångsamt. 


I vilket fall som helst... ska int nojsa om d någge mer... 

Igår var jag på ett två timmars möte efter jobbet, eller möte och möte, det var ett öppet tillfälle till att berätta och informera samt diskutera överföringen av barn med särskilda behov från högstadiet till nästa stadium. Vad det finns för möjligheter och vad man borde tänka på att ge för möjligheter. Intressant var det nog. 


På kvällen blev det Lokisen. Var ut och skrittade en timme i skog och mark. Lynn o Jim var med och red och även Samuel som gick till fots. En trevlig tur i skogen vart det! måst säga än en gång att det är sååå härligt att rida på hösten! sååå fin natur, inte för varmt, int en massa flugfän o dyltikt, bara helt skööönt! lovely!


Idag blev jag ensam... Samuel for bort och kommer hem nästa onsdag, stackar, stackars mig! huuur ska jag överleva det? får väl hålla mig upptagen bara så ska d nog gå bra hoppas jag... 


Var o mockade till bärta en snabbis på efter jobbet och slängde i mig middag hastigt. Varför denna brådska kan man ju fundera? jooo det var nämligen så att jag varit på Tupperware party ikväll, vuxet och bra eller hur?   Beställde två grejjer också! det ni! o vet ni? ja hade till och med gärna velat ha en massa till, he, he!


Nu ska ja anmäla mig till en Nikon kurs... kan vara intressant o höra vad nikon själva har att säga om sina kameror! sen är det dags att sooova!


Natt, natt!

 

Av agequodagis - 10 september 2012 20:37

Idag är det måndag, även om det nu int är så många timmar kvar på denna måndag!

Idag har jag försökt vila min fot, vill att den skall bli bättre nuuu! visst har jag väl berättat att jag haltat sen i fredags va? nåja det är liiiite bättre idag, kanske för att jag snodde fem tabletter av Lokis igår??? alltså blir int rädda, det är vanliga arnica tabletter som ävem människor kan äta och man köper dem på hälsokosten!


Nåväl vi åt middag på Diablo idag, jag åt en pizza som hette Goat... den var helt god men slår inte Niska, sorry det är faktiskt så... niska är bäst! hittills i alla fall!


Vi var via tyger och sånt innan vi for hem och där hitta vi två lila krukor, panelgardiner till köket (två olikafärgers gröna), två ljus som passade till. Så vi åkte hem och tvättade köksfönstret utsida + insida, utsida badrumsfönster samt utsida hallfönster. skööönt. Strök även gardinerna och hängde upp dem och fixade i köket! försökte ta bild med mobilen men d lyckades inge vidare. Ni som känner mig får väl komma hit o se dem irl istället. 


Nu ska ja glo på tv o sen nassa!

Natt, natt på er!

 

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards