agequodagis

Alla inlägg under april 2012

Av agequodagis - 30 april 2012 22:01

idag är det valborg... jag har inte firat det alls! jag har istället sovit länge, sen pratat med folk som ringde om jobbet. Åt grötfrukost, slöade i soffan och sedan på ballkongen. Fixade lite på utestolarna, dvs oljade in dem klart för nu såg man när det torkat var man glömt att måla. 


På eftermiddagen åkte jag till stallet, red dressyr med Lokisen, det blev mylerbettet idag igen. Gick nästan ännu bättre på det idag och han gick nog bättre än på länge i sin helhet idag men ändå har vi mycket kvar att jobba på, han har ju tappat mycket muskler och ork så att, men det blir ju bättre hela tiden. 


Jossan var med till Aftonsol idag, red Fröken Fräken som vanligt typ. Gick sådääääär... dvs hon var lite mer dryg än vanligt idag... ställde sig och sura mer än vanligt, antagligen för att hon var trött. Hon har gått kurs hela helgen. Så sen på slutet gav hon upp helt... så ja var int riktigt nöjd måst jag säga... men men!


Har inga bilder nu men jossan fotade idag så kommer säkert ngn senare både på när jag red lokbärt och när jag red fröken. 


Ikväll blev det varm oboy framför tvn, ensam. 


Nu ska ja sooooova!

natt, natt!

Av agequodagis - 29 april 2012 17:05

Idag är det ålands flaggas dag, såhär sen flaggan ut:



Jag har jobbat på aftonsol idag mellan 8 och 14, jooobbigt som vanligt men ryyyysligt härligt att det var soooligt och fint! Mellis blev det hos mormor, ute på hennes tarass invigde vi hennes nya utebord. Mamma och pappa var också där. Passade även på att fota lite när jag nu ändå var där och hon har massa blommor och växter och dylikt.


När jag kom hem så oljade jag in de sista på utemöblerna, tvättade och NUUUU ska jag sova en sväng!


Här är lite bilder från idag:

       



Natt, natt!   

Av agequodagis - 28 april 2012 20:53

Vaknade vid 10 i morse och det var soooool ute! så himla härligt! Dörför bytte jag till sämre kläder och gick ut på ballkongen och började olja in utemöbler, blev dock bara två stolar och halva bordet eftersom jag inte hade så mycket hemma att täcka golvet med. 


Vid halv ett blev det en promenad med mor, skönt att få röra på sig. Sen kom hon hit och käkade mellanmål, jag bjöd på fruktsallad och yogurt. Iväg till Långnäs för att hämta Samuels lillasyster Sonja som inte hade ngn skjuts från färjan. 


På eftermiddagen bar det av efter Camilla och sedan iväg till stallet. VIll ha ett nytt bett till Lokis så hon hade med ett Myler bett som jag skall få låna några dagar och se om det passar Bärta. 

Det ser ut ungefär såhär: 

 

fast det jag har på lån har fler ringar i mitten, både koppar och silverfärgade. 


Jag tyckte nog att Lokisen verkade gilla det här bettet, han var glad och nöjd och sådär. Men skall pröva det lite fler gånger för att se om det bara var nyhetens behag eller om det faktiskt är bestående... he, he! Red i alla fall dressyr idag, int så många krav, mest skritt och trav och på stora volter för att böja igenom lite och känna på honom. Det var en ryyyyyysligt trött häst sen, han har int så mycket kondis ännu och inte så mycket muskler och dessutom var det varmt ute, lite dammigt och han har fortfarande sin vinterpäls kvar. Efter passet körde han ner hela mulen i vattenkaret och drack massa - gulle! sen stod han typ och sov. Stretchade honom efteråt o sen ut i hagen igen!


Ikväll åt jag middag hos mamma och pappa, kyckling, halloumi, sallad och lite pommes. Var mycket länge sen man åt pommes senast! o är faktiskt inte så jättegott om ja ska vara riktigt ärlig!


Snart blir det sängen för imorgon är det uppstigning klockan 7, skall jobba på aftonsol!


Ha d!

Av agequodagis - 27 april 2012 20:25

Ledigt i fyra dagar, det ni! sååå skönt ska det bli! 

Efter jobbet idag var jag till stallet, bärta skulle skos, medans han skoddes så mockade jag och mätte hans bett osv. 


Sen blev det brått iväg till träningsverket för att gå på 30 min spinning - skööönt!


Ikväll blidde det släktkalas, kusin maria blev 29 men var aptrött så åkte hem rätt tidigt. Men nu är ja uttråkad, finns ju inget roligt att se på tv... näää ja tycker inga om lets dance! 


TReeeeevlig helg!


Av agequodagis - 27 april 2012 20:12

Vill ha saker:

       


Förutom detta önskar jag mig:

ett snyggt träns

ett till bett


kan nog gärna ta en ny bil, en ny säng osv... he, he!

Av agequodagis - 26 april 2012 20:34

Ska köpa ett nytt träns till lokbärt... o ett nytt bett. Men det där med träns, velar som bara tuuuusans!


Velar mellan tre olika på höööks och två på mikis och jag kan INTE bestämma mig, blä!

Skall få pröva ett bett i helgen och sen ett till sen senare. I helgen blir det ett Myler bett. Återkommer efter helgen med vad jag tycker om det och såklart Lokisen!


Idag har jag vart såååå trött, så sov efter jobbet och orkade int göra ngt vettigt alls! det enda vettiga jag gjort idag är att skjutsa Samuel till Nautical och att åka till stallet för att mocka + nattmata hästar. 


Nu har jag hängt framför tvn o sku helst av allt velat käka tre chokladplattor och en hel elefant... men det får jag inte! så är sur i stället!


Ha d kanoners!

 

Av agequodagis - 25 april 2012 19:58

Jaha så var det onsdag idag! jobb till 16. Traskade hem i godan ro preciiis som vanligt men när jag kom hem var det en sak vid vår trappa som int varit där förut. Det var en rund betongplatta som det stod: Välkommen till oss... på. Och jag har ingen aning hur den kommit dit, om ngn satt den fel eller om ngn bara velat ge oss en present. Så återkommer när mysteriet med den tillkomna betongskylten får sin upplösning. Om det nu får det ngngång?`


Iväg till gymmet, gick på bandet och sedan spinning 30. 


Sen stallet, mockade och så lasttränade jag lite med Lokis, tänkte att det var bäst när han nu int vart i ett släp sen i höstas. Vi gick in tre gånger och sen backa vi ut och så en fjärde gång då Ove (idas pappa) även stängde bakbommen och så övade vi på att stå där stilla.


Planen var att jag skulle rida dressyr idag.... men blev int som jag tänkt mig då min häst har en tappsko! tur som var så ska han faktiskt skos runt om på fredag så han behöver int vila så jättemånga dagar. 


Nu myyys i soffan! 

Ha en bra kväll!

 

Av agequodagis - 24 april 2012 20:35













         


Här blev det lite ovisade bilder från 31 mars då jag red dressyr med Lokisen, dock en av dom första gångerna efter ja satt igång honom så att... jossan som fotat. 


Idag var jag på gymmet direkt efter jobbet, sååå skönt! härla att få svettas massa! Cyklade dit, var på crosstrainern och sen körde jag mitt eget program o sen cykla hem igen. 


TIll middag blev det stekt lax, sallad och varma grönsaker. 


Ikväll blev det att åka till mor o far och binda midsommarkronor med mamma och hennes grannar, även en kladdkaksbit slank det ner -gott!

Ha en bra tisdagskväll hörni!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards