agequodagis

Alla inlägg under april 2011

Av agequodagis - 30 april 2011 10:58

Idag är de valborg! det betyder att det snart börjar bli sommar... typ!

jag befinner mig i södra sverige, närmare bestämt i Göteborg! mor och jag är och hälsar på Niklas och Sarah, dvs lillebror och hans sambo.


När jag kommer hem blir d foton och saker härifrån... har inga sladdar och sådasnt med mig hit.


Ha en riktigt trevlig valborg!!


Nu ska ja ut och steeeka i sooolen i Götet!

Ciao!

Av agequodagis - 28 april 2011 21:15

jaha... har gjort massa idag...


fortsätter väl där ja sluta sist... eller för några timmar sen...

Jag har styrketränat på träningsverket, det var nice! sååå skönt att få svettas.


Har även nh tränat me Lokisen, har var dryg i början men sen var han SUPERDUKTIG! *stolt*


Sen var jag på promenad med Linda, vi var runt stan, var riktigt trevligt och något vi borde få/ta oss tid till oftare tycker jag...


Nu ikväll har ja försökt packa... men det är svårt när man inga vet vädret, men eftersom vi har bil så är d väl bara att packa, kan ju lämna resten i bilen lixom...


Här är en bild från tisdagens uteritt. Jag och Josephine som sitter på Lokisen. Det är Malins foto, hoppas det var ok jag tog det?!

  

Imorgon bär det av till Göteborg, via Jönköping! så kanske int skriver i helgen, men vem veeet!


Trevlig Valborg!

Ciao!

Av agequodagis - 28 april 2011 14:43

för den här veckan alltså... ha, ha!


Efter jobbet var jag och Pernilla och åt glass på glassbaren, muuums! så nice att sitta där ute i solen och mumsa!


Det här youtubeklippet är väääldigt sött, tycker ni int?!



Nu ska ja bege mig till   för att köra styrketräning, och cardio, bland annat på en sån här:  




Av agequodagis - 26 april 2011 21:19

Jobbat idag... såklart! Var fint väder, var ute två raster! sista lektionen var vi också ute - nice!


Sen blev d mulet, då tog ja en promenad me Mimi, såg super regnsjukt ut men d höll sig!


Var till stallet, var ut och skritta me Lokisen, jag och Jospehine satt båda på Lokbärt. Malin och Cheeky var med! nice uteritt! sen mocka vi ytterligare en del av hagen! så nu är det bara EN kvar! duktigt av oss!


För övrigt så är d inga många dagar kvar nu till minisemester, ska bli nice!


Kanske får ni foton sen från dagens uteritt, Malin fota me sin Iphone, riktigt fina bilder också vart d!


Nä nu, natt, natt! ciao!

Av agequodagis - 25 april 2011 21:19

Idag har vart en riktig latdag! solat på ballkongen och läst är typ det enda jag gjort... eller nää har ätit supermumsig grillmiddag hos mor och far också samt motionerat Lokbärt!


Lokbärt och jag skrittade först ut en sväng och sedan var det meningen ja sku lite jogga av honom på stora banan, men han var attans stel! antagligen sen hoppningen igår. Så det blev att rida igenom honom ordentligt för att få spänningarna att släppa. Han gick riktigt fint på slutet - gulle! men trött var han när vi skritta av + gick hem, han gick typ 20 meter bakom mig och släpade fötterna, stackarn! men det varade int så länge. För när ja släppte ut honom i hagen igen rullade han och sen började han springa runt och busa med dom andra...knashäst!


Ikväll har jag bokat båten tills fredag! För på fredag åker jag och mamma med Niklas ner till Göteborg, via Jönköping för att hälsa på Sandra. Ska bli riktigt nice me en minisemester!


Nu börjar d bli dags att sooova!

Ciao och gonatt!


Häj häj!

 

Av agequodagis - 24 april 2011 20:36

Ja som rubriken säger, har vart en dag fylld av fysisk avktivitet och   

Har jobbat på aftonsol mellan 8-14. Eftersom hästarna börjat gå ute så var d knappt något att mocka, istället så har vi krattat, tvättat väggar och fixat massa annat.


Efter jobbet åkte ja till Karrböle, hade bestämt mig för att hoppa me Lokisen. Han var PIGG och väääldigt hoppgla, speciellt me tanke på att det var ett tag sen han hoppade, senast i höstas. Hoppade bara ett 50 cm rättuppstående samt galopperade några gånger över en bom. Men glad var han för det och låtsades att hindret var MKT högre än vad det var... sötis!


Ikväll har ja vart på middag till mor och far samt vart ut och gått på en promenad, alldeles för mig själv!


Nu gäller bones och sen film!

Trevlig söndag på er!
 

Ciao!

Av agequodagis - 23 april 2011 21:52

Väcktes vid 20 i tolv idag av att mamma ringde och ville ha lunchsälle på stan, sagt och gjort. Duscha och fixa mig i ordning och for och mötte henne på Nikolai, där blev det sallad till frukost, mums!


Sen vidare till Kantis för att handla och så sedan till Träningsverket.


Var på Cardiocore (30 min spinning + 30 min coreträning). Sen hem för att sola på ballkongen + läsa bok - nice!


Middag blev d hos mor och far, grillad lax i knyten + varma grönsaker + kidneybönor + sallad.


Sen mockning hos Loke och nu ikväll har mormor, Mika, mamma och pappa vart hit på påskfika. Samtidigt fick ja hjälp me mitt köksavslopp samt tvättade diskmaskinen... prima fint lördagkvällsjobb d - NOT. Dock väldans nödvändigt!


ja d et var min dag det... nu äter ja lite godis och ser på Paradiset.


Lugn lördag blev det, inget sånt hära alls:

 

Fiiin va?


Nu fortsätta se på film. Ciao!

Av agequodagis - 22 april 2011 21:23

Så har det vart långfredag idag då och därmed ledig dag!


Jag sov till kl 13... ups! inte alls bra att man gillar så mkt att sova att man sover bort större delen av dagen bara därför.


Har även hjälpt mamma städa samt grillat hemma hos mamma och pappa.
Sen var jag till Lokisen och red ut i det underbara vädret. Var runt Tjurbetet för första gången på väldigt många månader.


Nu ser ja Harry Potter och snart är det dags att sooova.


Ciao!


 


Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards