agequodagis

Alla inlägg under januari 2014

Av agequodagis - 28 januari 2014 12:08

Jag har int bloggat på väldigt, väldigt länge, varför?

joo för att jag har i nerverna på bloggplatsen.se


Skulle göra om mina inställningar itll hur saker och ting ser ut men det slutade i pannkaka o nu när jag försöker någonting så sparas ingenting! har mailat supporten men får inget svar tillbaka?!???!???!


Varför har man en support om ingen ändå svarar? d kan man ju fundera på... så är bara arg o har ingen lust att blogga. Därav paus!

Av agequodagis - 21 januari 2014 20:59

Nu är det en vecka i mitten av Januari, en vecka till jag fyller år o bara några till Samuel åker igen... bläääk!


Igår var det Måndag. Då var jag och Samuel ut och gick med det suuuperpigga Russinet i 40 minuter. Förutom det så var vi och fikade hos mamma och pappa, det var trevligt för var ett tag sen vi faktiskt var där och gjorde något sådant.


Idag lagade vi suuupergod mat! hittade i min GI kokbok en GI lasagne. Det var Squasch istället fö pasta och så var det köttfärs, kryddor och chevreost, muuums var det! o dessutom räcker det tills imorgon också - perfekt!


O vet ni, jag är en glad tjej idag! jag fick med mig min kära sambo till Träningsverket idag! vi körde först 20 min på Crosstrainern. För min del blev det då uppvärmning, tre tabata och sen nedvarvning. Efter det körde vi några olika övningar för hela kroppen, bara för att visa några till Samuel som han har att göra när han far själv.


Nuuu är det bara att hoppas på att fröken överlever morgondagen! ja hoppas o håller tummarna i mängden på att min fibro INTE blir knäpp o slår bakut o att ja därmed int kan träna på väääldigt länge igen!


Nå nuuu är det natt ! soooov gott hörni!


Av agequodagis - 19 januari 2014 20:24

Vilken helg! superbra sådan har det vart!


Fredags blev det uteritt med Russin. Samuel var med o gick. Härligt vinterväder var det!


Lördagen inleddes med ridning i Lemlandet. Jossan var med o fick testa Pettson.

Här är lite bilder från när jag red honom före.

                     


På eftermiddagen blev det långritt i Karrböle. Jag på Russin, Jossan på Jim och Mirja med Corona. Härligt var det trots att vi bara skrittade! myyys på riktigt!


Avslutade kvällen med middag hos Emma. Trevligt med god mat, gott vin o trevligt sälskap!


Idag söndag började jag dagen med besök på Maxinge med Emma. Förutom det var jag och red Russin på åkern. Var tänkt att jag skulle ha ridit lektion för Karin men hon blev sjuk så red för mig själv.

Samuel fotade lite så här är foton från idag.

                             


Av agequodagis - 17 januari 2014 21:43

Uteritt med Russin o solsken, snö o några minusgrader o med snö som knastrade under hovarna. Ni vet sådär det bara kan vara då vintern är som bäst. Just i det ögonblicket glömmer man lite bort att man har kallt, att "ponnyn" är spänd över att det pangar i luften när stallägarens son skjuter lerduveskytte på åkern bredvid! Underbart helt enkelt! O ännu bättre, min kära älskade sambo var med som sälle. Superbörjan på en intensiv helg med mkt häst!

Av agequodagis - 17 januari 2014 16:41

Har vart lite mkt! Men här är lite bilder från senaste tiden!

[Bild]

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards