agequodagis

Alla inlägg under juli 2013

Av agequodagis - 29 juli 2013 11:34

kanske ni får höra o se lite mer av den här killen i den här bloggen... 


 

Av agequodagis - 25 juli 2013 17:59

I 14 år ungefär fick jag känna dig, i 13 år fick jag rida dig... jisses vad vi gjort!


Tänk vad saker som hänt o tänk vad förändrad du blev, vilken livsresa!


Vi har skenat Zick zack mellan bilar.

Vi har stegrat på vägar bland bilar.

Vi har tränat på att inte vara livrädd för sprayflaskor.

Blivit fastklämd i transporten av dig och trott att min sista stund var kommen.

Försökt fått ut dig ur en transport i ca 1h bara för att Ville vart livrädd på båten påväg till Enklinge.

Du har slängt av mig, fast faktiskt BARA typ 4 gånger, heeelt konstigt!

Vi har bockat, hoppat stegrat o skenat för i princip allt...

Vart på hoppläger på Aftonsol (bara för att bevisa för alla att du sku få leva o att du inte var farlig!)

Gått på otaliga kvällskurser på Atonsol

Hopptränat i hägers ridhus (som numer är brandkårsmuseum).

Varit på kurs i centrerad ridning i Tranvik.

Vart på tanthoppning på Sleipner

Tränat på Aftonsol för Mickan, Rolle, Åsa, Anja, Solveig

Hopptävlat på Aftonsol.
Gått på dressyrspecial i flera år på aftonsol.

Gått på Hoppspecial i flera år på aftonsol.

Dressyrtävlat på Sleipner.

Vart på sommarbete på Enklinge.

Under den tiden jag kände dig så bodde du på Aftonsol, Kattby, Västerkalmare, Sund och Karrböle.

Vi har simmat i sjön.

Vi har galopperat över ängar, snöåkrar, på fina vägar o stigar.

Vi har vart på picknick vid vattnet i smällkalla vintern.
Vi har varit vilse i skogen med Daniel och Yorma.

Gått igenom mååånga sjukdomar av många våndor, Anaplasma, hältor, otaliga gånger av kolik, en knäckt pulsåder i svansen...

Galopperat på gräset vid Mariebad, skrittat utanför Rosenblads, travat runt Backeberg...


Det var endel saker det... ändå har jag nog glömt en hel del...


Tänk vad saker jag fått vara med om med dig!

Du kommer vara enormt saknad min älskade häst!

Tack! för att jag fick lära känna dig!

   






Av agequodagis - 25 juli 2013 17:34

R.I.P Norrbacka Loke


1 april 1992 - 16 juli 2013


                                                                                                                                                                  


Av agequodagis - 15 juli 2013 00:35

Att vara stark är inte
Att aldrig falla
Att alltid veta
Att alltid kunna

Att vara stark är inte
Att alltid orka skratta
Att hoppa högst
eller vilja mest

Att vara stark är inte
Att lyfta tyngst
Att komma längst
eller att alltid lyckas

Att vara stark är
Att leva livet som det är
Att acceptera dess kraft
och ta del av den
Att falla till botten
Slå sig hårt
Och alltid komma igen

Att vara stark är
Att våga hoppas
när ens tro är som svagast

Att vara stark är
Att se ljus i mörkret
Och alltid kämpa
för att nå dit
.


Dikten är hittad på nätet men den beskriver så mkt just nu.

Av agequodagis - 10 juli 2013 22:50

Idag är det onsdag, det innebär att det är torsdag imorgon. Torsdag den 11 juli 2013 innebär veterinärbesök för min "lilla" bebis. Det är imorgon vi ska få veta hur behandlingarna gått, hur han mår och om det går att göra ngt åt honom eller om han är frisk eller vad som nu händer.


Idag har jag vart o lunchat på Indigo med Lynn, det var riktigt trevligt o skönt att vara lite social, det behövde jag!


Förutom det så har jag städat min skrubb hon föräldrarna och kastat rätt så mycket, o även packat ihop en massa som skall till Emmaus, skööönt att ha det gjort. Raka vägen sen bar det till Träningsverket för att gå en stund på bandet o avsluta det hela med 30 min spinning och lite ryggträning, skööönt men svettigt.


Ikväll var jag ut och skrittade + liiiite trav med min älskade häst... kändes väldigt konstigt o t.o.m o sådär att rida honom, antagligen med tanke på att jag inte vet hur morgondagen slutar.


Nå det är väl bara att vänta och se, ingen vits att fundera över hur morgondagen kommer att gå nu, ja kan ändå inte påverka resultatet. Håll tummarna för oss är ni snälla!


 




Av agequodagis - 9 juli 2013 23:06

Idag blev det sommarens första strandhäng (på en riktigt sandstrand alltså). Tänka sig och det är typ mitten på juli, nåja bättre sent än aldrig.


Förutom att hänga på stranden i några timmar så har jag handlat och gymmat. Det är heeelt sjukt vad varmt det är på gymmet nu, man tränar en timme o sen är man lika blöt som om man hade duschat, sjukt!


Nu däremot verkar d som om d börjar bli sämre väder, har just regnat så imorn kanske det får bli en dag inomhus.


Ha det bra alla där ute i sommarregnet!

Ciao!


Av agequodagis - 9 juli 2013 00:27

Som vanligt på sommaren går tiden snabbare än man anar, helt sjukt egentligen med tanke på att man ju är leeeeedig? hur kan tiden gå så snabbt då lixom? för att man typ har det bra jämt eller?


Nåja nog tjatat om det.


Fredag:

Hjälpte mamma hålla i saker när hon tvättade fönstren på första våningen på deras hus.

Var på spinning 30 samt körde lite mage.

Avslutade kvällen med att rida bästaste Bärta, vi skrittade ut och sedan travade vi lite på åkern, han kändes väldigt pigg vilket var kul!


Lördag:

Var o kollade tömkörningskurs i Lemland, Anders Eriksson från Sverige var här och höll kurs. Man lärde sig flera saker fast man bara stod bredvid och tittade på, kul!

Lokis vilade så han fick bara komma in o käka sitt kraftfoder.

På kvällen var det grillfest hos mina kusiner, riktigt mysigt och trevligt! men till sist blev det lite väl kallt o då får jag hem, lugnt och skönt!


Söndag:

Satt på ballkongen o såg på Gossip girl (jo jag vet jag är trög som börjat se det FÖRST NU...!) och solade, härligt!

Sen var jag ut och gick typ 45 min med mamma. Avslutade kvällen med att ha fotoshoot med Lokisen. Jossan o hennes kompis Hanna fotade oss båda två... här nedan har ni ngt smakprov.


Idag är det måndag och det har varit jordens slöaste dag... har typ tvättat o diskat o vattnat blommor o plockat lite kläder o så... förutom det så har jag sett på gossip girl och läst. Men ikväll blev det betydligt trevligare. Var ut och skrittade Lokis och vi hade sälle av Malin som promenerade med Cheeky.

När jag var på stallet kom det ett mess från mor som undrade om jag ville ha grillade plättar, sååååklart säger man ju då! så var dit och grillade plättar med bror och mor. Det är sjuuuukt gott med grillade plättar med färska jordgubbar och vaniljglass - MUMS!


   



Av agequodagis - 5 juli 2013 00:34

 

 

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards