agequodagis

Alla inlägg under december 2010

Av agequodagis - 30 december 2010 22:47

jaha så skrev ja int igår då, lite lat me bloggandet nu verkar d som... , nä int lat bara inte samma rutiner som när man jobbar!


Igår

tillbringade jag 5,5 timmar på stallet, morgonfordrade, mockade åt två hästar samt var ute med J o red (både loke o cheeky)

handlade

gjorde ärenden

hade P o Mr på fika här från 19-1.30


idag

var ja trött så ja sov till 13!

var på stallet, mocka åt Monza samt nh tränade med henne

fikade hos mormor

sett på film


Jaa int sååå mkt med andra ord men men! trevligert me lov är d i alla fall!


ciao!


PS. ja just ja, fall vi inte höres - GOtt nytt år 2011. Nu ska ja fundera på om ja vill gå med i en fb grupp som låter jäkligt intressant, sku va så kul o klara av! måååste fundera vidare! so long! DS

Av agequodagis - 28 december 2010 21:43

idag har ja vart ute på hemligt uppdrag... ha, ha

nää men ja har vart o vägt o mätt mig o fått veta min fettprocent, ingen rolig historia även om den var bättre än ja väntat mig... nåja d ska ju göras ngt åt d nu så att!


förutom d har ja vart o lunchat på stan med fröken C, vi var på Svarta katten o åt kycklingsallad, gott! sen var ja till stallet o mockade samt gosade med sötaste L.


Ikväll har ja gjort ngt som kommer göra alla alldeles avundsjuka...! jag har tillbringat tre timmar på Mariebads relaxavdelning med tre kusiner, morbror, bror o brors flickvän. Vi fick detta i julklapp av mor, hon hade dessutom fixat värsta picnicken till oss me glögg, pepparkakor, ostar, kex o frukt -gott! så nu har man en härliger känsla i hela kroppen o då passar d ju perfekt med filmmys, te o levande ljus! så nu saknas bara sällskapet... men än har dom/den/ni inte hittat hit...


Ciao!

Av agequodagis - 27 december 2010 19:08

god fortsättning! blev visst ett litet uppehåll från bloggen...


Men här är lite om julen, i bilder!


Här är min fina gran som jag har hemma hos mig, är rätt nöjd faktiskt.

        


Julafton på dagen var Mr hit med lite paket, blev chockad, överraskad o väldigt glad! men skämdes också... för ja hade ju inget till henen = piiinsamt. Hon hade dessutom slagit in dem jättefint, kolla bara (tack M, dom var jättefina!) Innehöll rosé vin, mistel (!) o choklad! :)

  


Julafton firades hos mormor. Här är bilder på julbordet o granen hos mormor.

          


Finaste Ceasar var med hos mormor på julafton, han är typ som en hund... även fast man kanske int hittar hundar på matbordet drickandes vatten ur kannan...


      


Fick massa fina julklappar! varav den mest chockerande men också den mest önskade var!

  


Japp... en TV, 40 tum, jisses alltså! förutom den fick ja äggkokare, back on track ryggplatta till lokisen, choklad, underställ, nytt bilbatteri till bilen osv.... så ja e mer än nöjd!


Själv lagade jag några julklappar till folk, blev rabarberchutney o äppelglögg, här är beviset:

  


På juldagen så blev d årlig tacomiddag hos A och F! d va som vanligt riktigt nice! avslutade kvällen på arken!


julannandagen blev d jobb på aftonsol 08.00 var en ryyysligt mör flicka som steg upp efter två timmars sömn på söndagsmorgonen... men d gick att jobba, bättre än förväntat!


Ja d var liiite uppdatering från min jul det, en rysligt härlig o trevlig sådan i vänners o familjens tecken!


kram på er


Av agequodagis - 23 december 2010 22:34

så konstigt det känns... hade velat bjuda på massa fina bilder, har nämligen fixat fina (enligt mig) julklappar, men kan ju int fota dem idag med risk för att ngn kanske ser dem! men imorn då kommer d bilder! då kommer d även bilder på min fina gran som jag nyss klätt! så nu är d jul här i min lägenhet.  


har vart på spinning idag, var massa jullåtar, myyys! såå skönt att få svettas såhär dagen före julafton! var sen till stallet o red ut me världens sötaste L, enligt N var d -18 grader ute. Åh jo, det var kallt! men den superfina kvällen gjordet att det ändå var värt d. Fullmna, gnistrande, knarrande snö, stjärnklart o jag och min häst pulsande i skogen - myys!


Nä nu, God jul o god natt!

Ps nu är d bara 20 min kvar... DS

Av agequodagis - 22 december 2010 22:52

... ja det är vad jag är d! skrev ju glad bil som rubrik i förra inlägget, men glömde ju nämna ngt oms saken, typiskt mig!


bilen är glad därför att den fått sooova och värma upp sig i mormors garage i några timmar, hade hennes bil så länge o d såg faktiskt ut som min bil såg väldigt glad o nöjd ut över sin sovstund/tinstund när ja kom o hämtade den nu ikväll!

Av agequodagis - 22 december 2010 22:46

Nu är det JULLOV! såå härligt! var i julkyrka i morse med eleverna, fick lite till julfeelis då och han prästen hade ett för att vara präst ovanligt bra predikan...! var till och med så att barnen förstod va han prata om - wow!


i julklapp från jobbet fick vi en svart ryggsäck som d stod skolans namn på... vet int riktigt va ja ska tycka om saken, nu när alla har svarta så måste man ju "pimpa" sin ryggsäck, precis som man gjort me laptopen, annars lär man ju ta någon annans.


Idag har jag bakat pepparkakor, myys men det bästa av allt med det var doften som blev kvar efter att pepparkakorna var klara, mmmm så härlig doft!


Ikväll blev d ridlektion på Aftonsol som vanligt, red Cayenne igen, börjar faktiskt gilla den häste, hon är väldigt speciell o annorlunda men väldigt fin o rolig att rida på sitt eget lilla vis, sen kan d ju int hjälpas att ja fastnar för såna där mysko hästar... d e lixom ett kall i livet.


Nu ikväll sku ja klä granen, men blidde inga av d... för halva ljusslingan var mörk, så nu står granen där i sitt hörn o ser FUL ut... får väl försöka skaffa mig en ny ljusslinga imorn o göra ett nytt försök då!


ciao!

Av agequodagis - 21 december 2010 22:08

Jaha så var d en dag kvar då! julfesten är gjord! men innan ja pratar om den...


så idag har vart en HÄSTdag... for till stallet kl 10 o kom hem vid halv tre! E och hennes bebis T var med, vi började med att mocka. Sen tog hon in Monza och jag släppte ut Lokisen så han fick testa gå med Cheeky o Sovve o d gick BRA!   men ännu ska vi int ropa hej tänkte jag ändå även fast ja var riktigt glad i smyg...


Vi tog ut Monza o gick till stora banan, där sku ja hjälpa E upp för första gången sen hon tog hästen på foder, d gick inge bra...hästen studsa, jag trilla o häst över mig! suck! tur d gick bra i allafall, sen stack hästen o var lös... bara att hämta longerlina o lite hö. Tränade därefter lite nh med Monzisen o hon var rätt duktig o fatta ganska snabbt även fast hon aldrig gjort sånt tidigare, efter en liten stund gick d hur bra som helst för E att sitta upp. Sen tillbaka till stallet och så ut me Monza o in me Lokisen.

För Lokisens del blev d tömkörning, gick bra! sen ut me honom i hagen o även d gick bra när alla fyra var där   så nu är d bara att hoppas på att d förblir så!! men än ska man int ropa hej!


Oj, alltså d här börjar bli lite långt d... kanske ja sku ta o hålla er på halster o berätta om julfesten imorn?! jooo ja tror så...   


Nu sooova!

Ciao! 

Av agequodagis - 20 december 2010 20:58

julfest imorgon o sen en jobbdag kvar o så e d jullov!! såå nice!

Idag var d rätt så chill dag på jobbet, pyssel, film, juldiskussioner o saga. Efter jobbet så bar d iväg till stallet med fröken P. Hon är skraj för hästar men fick ändå upp henne att rida två på Lokisen. Var såå mysigt att skritta ut i skogen i snön! o faktiskt tyckte P också att det var mysigt.


Här kommer lite foton från Lokisens rakning + lite på uteritten idag, tyvärr inga kort när vi sitter båda på herrn. Lokisen ser sen lite halvkontig ut på rakbilderna men han är nedsövd så han soover... han blir livrädd för rakapparaten så man e illa tvungen...


Men först en bild på P och L från dagens ridtur.

        


Ikväll har ja vart på F:s 15 års kalas, det var riktigt trevlig o vi fick jättegoda saker, framförallt knäckebrödet, tack S för det!

Ciao!



Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards