agequodagis

Alla inlägg under mars 2012

Av agequodagis - 15 mars 2012 20:28

Jobbat hela dagen, hade prao idag och ska även ha imorgon. Sen efter det så såg några speciallärare på filmen I rymden finns inga känslor. Vi ska kanske använda den i lite jobbsaker. 


Sen hem snabbt o äta, köttfärsbiffar o sallad. Sen byta om och så till stallet. Jag och jossan var ut och skrittade en sväng i skogen. hon hade lokbärt o ja Cheeky. Sen stretcha båda hästar. Sen har min kära pålle börjat använda sig av sitt trick för att smöra o få godis... tönt! hå, hå man ska tydligen int lära sin häst en massa trix. 

Vi nattmatade hästarna o sen åkt vi hem. 


Nu slappa o hänga i soffan! sku velat vara på promenad, eller sku i alla fall ha behövts med mitt sällskap ville int, typiskt!


Hoppas ni haft en bra kväll! 


Här är Cheeky som jag red: 

 

Av agequodagis - 14 mars 2012 20:19

What a day! en helt underbar (med början efter jobbet alltså...). 

Bytte om direkt o for till stallet, väl där så for ja ut o skritta barbacka med Ida och Zack. Härligt värre i solskenet!


Sen hem o äta middag, idag blev det hemlagade köttfärsbiffar, liiite av gårdagens potatisar i ugn o en god sallad på äpple, vindruva, sallad, tomat, gurka o paprika. Riktigt gott alltså. 


Sen sova lite på soffan medans ja frös som ja vet int vad, skaka av köld FAST jag låg under värmefilten, knaaaas!


O ikväll var ja på gymmet med Pernilla H. Körde lite crosstrainer, sen igenom mitt program och så avsluta med crosstrainer - sköööönt!


Nu bara slappa för d e ja VÄRD! så det så! 


Just ja, jag har klippt Lokes insida framben idag, med SAX!! ha, ha en fiiin fyrkant är det. Han har ju så mkt hår så linimentet går ju int in i huden nu när han måst linimentas för sina ben, så hade lixom inget val! sen linda jag dem så det syns ju int. Fast kanske, kanske har ja startat en ny mode trend?! eller så int, fast vem vet? 


O igår beställde jag såna här till Lokisen:

 

fast vet int hur länge det tar innan de kommer, hoppas kort tid!


Sen förresten längtar ja tills ja kan rida vettigt o tills all snö försvinner o tills min häst slutar vara svullen tack vare hårt underlag, dååå ska ja använda den hära och åka och träna bästaste Bärta. 

 

Av agequodagis - 13 mars 2012 19:58

jo knasrubrik ja veeeet, men kom int på någge vettigare. 


Idag har jag jobbat, gjort ärenden på stan o lagat mat. TIll middag blev det rotsaker+ potatis i ugn, grillad lax o sallad med sallad, tomat, gurka, vindruvor o mango - gott!


Sen vila lite på maten och så ut på promenad med Samuel. Blev en lite längre runda igår, skööönt att det faktiskt blir bättre och bättre. 


Nu har jag segat framför datorn = latat mig. 


Det var dagen idag d... inga så roliga saker alltså men men alla dagar kan ju int vara hysteriskt kuliga!


ha en bra tisdagskväll!

Av agequodagis - 12 mars 2012 19:23

Måndag igen då, jisses vad tiden alltid går snabbt. 


Idag har jag jobbat (wow eller hur? not!), fick faktiskt massa gjort efter lektionerna idag så det kändes skönt! sen hem o käka middag o fixa lite och så snabbt iväg till stallet. Kollade lokisens ben, gick på en promenad  och mockade två boxar (lokes + cheekys). För övrigt mådde int herrns ben så jätte bra så han får vila två dagar nu och så får vi se sen- bläää! skit ben! skit mark som är hård! skit alltihop!


Nu sitter ja i soffan och har just vart ut på en promenad runt strandnäs med mamma. Nu ska ja bara slappa, slappa, slappa för det är ja värd, så det så!  

Samuel har fotat. 

Av agequodagis - 11 mars 2012 20:54

jaha så var det söndagskväll då, det innebär bara ett mindre antal timmar och så är det måndag, bläää och snyft! inga sovmornar mera på flera, flera dagar = stackars mig!


sovmorgon i mrose - jeeei! sen hade bästaste söt lagat frukost klart   gulligt värre o mysigt värre - TACK ÄLSKLING!


fixade lite här hemma o sen bar det iväg på kalas till Lynn där fick man träffa alla, till och med gänget som inte bor hemma och som man ser väldigt sällan- trevligt! dock är det mindre trevligt att man på såna där kalas bara hinner prata med ett fåtal, men men det får man väl ta antar jag, det kommer väl fler gånger.


Väl hemma bytte vi om och så gick vi ut på en promenad i sooooolen, underbart! var lääääänge sen en viss fröken på J kunde gå, vi gick till och med över 1 km, det ni! ha, ha e man int liiite fånig när man blir glad över ngt sånt? näää d är man int har jag bestämt!!


Vila lite hemm och så var vi på mysmiddag till dinos! hemma igen såg vi på War horse. Det var nog en bra film men väldigt sorglig och tragisk på många ställen och väldigt hemsk att se på när man såg hur dåligt dom behandlade många djur.


Nu äta lite choklad och se på taken som kommer på tv... chokladen är goood: marabou (som jag inte gillar i vanliga fall) maraboue black, saltlakrits, limited edition- värsta goooda rekomenderas skarpt!


       

Av agequodagis - 10 mars 2012 17:38

sååå skönt med helg! sovmorgon i morse, det var såå nice o sååå skönt! 


sov till 11 men gick int upp förns typ kvart i tolv - niiice! sen brunch o så iväg till stallet. Dagmatade hästarna o sen ut med Lokbärt - myyys! Samuel var med o gick. 


Här är lite bilder från idag: 

   



Nu mysa lite med choklad o ost o kex... eller rättare sagt svulla kanske?! he, he o sen final i melodifestivalen.


ha en bra lördagskväll!  

Av agequodagis - 9 mars 2012 22:03

tja, tja... nu är det fredagskväll!

Dagen började med (som vanligt såklart) jobb! sen hem, dammtorka o vattna blommor och så iväg till stallet. Mockade, fotade o lindade lokisens ben i och med att han har vart lite gallig som torde bero på det hårda underlaget, så han får vara linimentad o lindad lite så får vi se om det blir någge bättre. 


Ikväll lagade vi hemlagade fiskbiffar och potatismos till middag. Till det åt vi hemlagad sås och rödbetta och morot. riktigt gott blev det och värsta vuxenpoängen!


Sen vidare till åsv där vi badade bastu först o myste med levande ljus o lyssna på lugn musik. Sen blev det ost och kex med mamma uppe i vardagsrummet. Avslutade vistelsen med att sitta i massagegrejjen i 20 minuter för att se om min rygg sku bli bättre - vad trodde jag ritkigt?! d gick ju såklart inte, blä! dumma rygg, ngn som vill byta?


Nu slappa lite hemma o sen sooova o imorgon en efterlängtad sovmorgon - hääärligt!


Här är två riktigt söta bilder tycker jag... 


   


Just ja, jag fotade idag massa bilder på Loke och Zack och på Ceasar. Men ni får se dem imorn först, för min kamera behöver laddas. 


Natt, natt!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards