agequodagis

Alla inlägg under mars 2012

Av agequodagis - 9 mars 2012 12:26

   

Började med några, så kommer det fler sen! liiite olika hoppstilar :)

 
Av agequodagis - 8 mars 2012 21:25

jaha så var det torsdag idag då. Var på riktigt dåligt humör i morse, bläää! bara vaknade upp så vet int riktigt var det var, kanske blev det ett vaknande på fel sida? who knows.

Var i alla fall på jobbet i en massa timmar.


sen hem o käka middag, glutenfri spagett i o köttfärssås blidde det till middag. Sen iväg till stallet till finaste hästen. Blev en ridtur mot Ulfsby. Jag red o Samuel gick. Sen natta hästarna, via kantis o så hem o slappa framför TVn... rätt normal kväll alltså o ja har inget speciellt alls att berätta... dvs det blev ett rätt tråååkigt inlägg, ledsen för det!


Natt, natt nu blir d spikisen o sen sängen!




Av agequodagis - 7 mars 2012 20:54

goddagens... onsdag idag... vaknade tiiiiidigt i morse, typ halv fem o kunde int sova, hade sjuuuukt ont i rygg, nacke o axlar, fyyy va ont det gjorde. 

Testade ligga på spikisen i typ 1, 5 timme, hjälpte inte ett skit o det brukar det ju faktiskt göra!

När det int hjälpte fick Samuel linimenta hela mig typ... he, he. O när int det heller hjälpte blev det voltarengel... o när int d heller hjälpte blev det stretch o massa värkmediciner o så traska iväg på jobb o försöka överleva dagen - fyyy!


fyra lektioner o en handledning o kl 16 fick man äntligen gå hem, slänga i sig mat o sen åka till världens bästa ludna typ :D Blev en skrittur i skogen med Malin, Cheeky och Mila. Var rätt halt men gick nog rätt bra för lokisen med massa broddar, fint det!


Sen blev det fika hos fröken Milla, det var trevligt värre! man tar sig tyvärr int riktigt tid att umgås alltid o speciellt int i veckorna, tråkigt men sant. 


Nu mys i soffan med en söt typ. 

Häj häj!

 

Av agequodagis - 6 mars 2012 19:40

Dagen börjar gå till sitt slut. Läromdelsbeställningen är gjord - jeei! skööönt att få en stor tung grej bort från sina axlar, nog för att det finns många tunga saker kvar men en gör ju liiiite skillnad i alla fall. 


Efter jobbet var jag sjuuuukt trött, sku sova 20 min före maten, men hann knappt somna så ringd mamma o sa att ja måste skjutsa henne, det kändes ungefär som hon sa att ja sku cykla till månen, fyyy!

Nåja, bara att masa sig upp och så iväg. 


Hem o äta middag och så fundera på kvällaktiviteter... att int kvällen sku sluta som igår (sovandes på soffan från klockan 21.. fram till halv elva o sen fortsätta i sängen...). 


Kvällaktiviteten blev att simma längder på Mariebad med Samuel. Såååå tråkigt att simma längder, känner verkligen hur ja varje varv måst motivera mig, om du simmar det här får du göra det sen, om du bara simmar det här till så blir det så och så, ja ni förstår... inte lätt alltså, suck! simning är ju en bra motionsform men d går int det är sååååå boring!


Nå motion blev d ju i alla fall, det var ju bra det! för nu ska här kommas i form igen, för fyyyy vad jobbigt det var att simma, fy attans vad kondis o muskler man tappat av 7 veckor på soffan - blää!


Hit var vi för övrigt:


 


Ha en superkväll!

Av agequodagis - 6 mars 2012 11:52

fick eleverna fundera på vad en människa behöver för att må bra...


de skrev saker som mat, motion, vatten, sömn, syre människor som tycker om en osv...

jag började med fundera över saken när jag gjorde uppgiften, vad är egentligen viktigt här i livet?


jag kom fram till följande... förutom allt nödvändigt som eleverna sa alltså.


Vi behöver en person eller flera som hjälper mig att bli motiverad och som kan puscha så att jag vågar ta steget att uppnå mina mål och drömmar. 


någon eller några personer som jag kan dela intressen och olika tillfällen med. Både bra och dåliga stunder såklart.


någon som tycker det jag säger är någorlunda vettigt och som vågar ta strid för mina ideér

att man vet att man har någon som tycker om en så mycket att den eller de finns där "vad som än händer".


Person eller personer som gör mig glad!


någon som kan vidga mina perspektiv och vyer o öppna upp mig för nya tankar

någon som är klok eller vis och som kan hjälpa mig att komma fram till rätt beslut i svåra situationer.


Detta låter ju rätt stordaget ? men ja tycker ju int att det är för stora krav? hur ska man annars lära sig att bli en bättre medmänniska som vågar saker och som mår bra av att få umgås med personer man älskar?  

Av agequodagis - 4 mars 2012 18:04

             


Någon som vill ge mig???!  

Av agequodagis - 4 mars 2012 15:22

jag har tillbringat dagen på stallet med Jossan. Hon var med och gick när jag red Lokisen. Skritta typ bara men vi var på många olika ställen o letade lite ridvägar. 


Här är lite bilder från idag som jossan fotat med min kamera. 

       




O här är lite bilder från igår när jag lekte med min kamera, prövade lite inställningar så dom är int jättewow, men man blir väl bättre antar jag:)

   

Av agequodagis - 3 mars 2012 22:52

Nu har lördagen snart varit, sex minuter kvar till söndag. 


Ikväll var det kalas för Cina. Jag, mikael o Linda var där o hälsa på. Vi fick suuuupergod chokladfondant o frukt, mums! sen såg vi på andra chansen (melodifestivalen) och pratade. Jag fick även en rundtur i deras hus som jag ännu int hade vart till, trevligt. 


Nu är jag trött, tröttare, tröttast! 

Så sängen väntar väl runt hörnet antar jag... 


Ha en supertrevlig natt o dröm vackra drömmar!





Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards