agequodagis

Alla inlägg under november 2011

Av agequodagis - 30 november 2011 08:54

Jobbat hela dagen... preciiiis som vanligt såklart!


Sen hem och laga middag och äta med herr söt, vila lite på soffan och så iväg på möte. Ålands specialpedagogiska förening hade möte, men var väldigt kort vilket var skönt.

Hem och byta kläder och så till aftonsol för att rida privatlektion för Solveig. Igår satt jag på Mias häst, Campolina. Ett svart litet sto som faktiskt var riktigt trevligt! dock väääääldigt stoig men när hon inte höll på med sådant var hon en trevligt flicka att rida.


För övrigt så är d inte så kul... finaste Köhls Souvenir på vårt stall skall få somna in på torsdag, stackars Sovve! men han mår dåligt och det är bra att han slipper lida men han kommer lämna ett stooort och tomt hål såväl i stallet som i våra hjärtan!


   

Min första gång jag satt på Sovve! 

   


Av agequodagis - 28 november 2011 21:37

detta vill Lokbärt gäääärna ha... fall ngn undrar alltså!


 

Lokisen vill ha det beiga glenn gordon sen! och så ett dressyr av det turkosa!


Själv vill jag ha nya ridbyxor! svarta tack!

Av agequodagis - 28 november 2011 21:28

Tiden går så attans fort... förstår int. Det är ju snart jul! det har redan vart lilla jul och första advent, shit alltså!


Förra veckan

Onsdag:

jobb, cykling, dressyr med Lokisen


Torsdag:

jobba, mocka åt Lokisen, baka pepparkakor med Samuel och sedan bjöd vi hit mamma och mormor på fika - myyys!


Fredag:

jobba, styrketräna, Mary Kay party hos Camilla med sminkning och massa vin


Lördag:

julmarknad på jan karlsgården, nh träning med Lokbärt, pizzabak till middag, lillajulsfest hos linda och mikael, en riktigt trevlig lilla jul


Söndag:

Jobba på aftonsol, sviiinjobbigt! sen uteritt med Lokbärt, fick sälle av Ida och Zack. Värsta skitvädret så hästarna fick komma in redan typ fyra.


Idag:

jobbat, mockat åt Lokisen, ridit dressyr på aftonsol för solveig med Bonbon.


Med andra ord...man får tiden att gå...! he, he!


För övrigt så har d vart extremt blåsigt i flera dagar... fyyy! fast ida var d också värsta kallt ute, dock inga minusgrader. Sku vilja ha kanske mindre slask, mindre regn o mindre blåst.Soligt och fint höstväder ska d vara!

Av agequodagis - 22 november 2011 21:20

jaha så har veckan åter börjat... julen närmar sig med stormste och igår måndag så plockade jag julsakerna från förrådet och satt dem inne på köksbordet. När jag pratade i telefon med min kära sambo varnade ja honom... o d va nog bra d... för kommentaren när ja kom hem var: jösses vad prylar... jajja, jul är bra, jul ska d va! eller ngt :)


Igår var jag även till Aftonsol, red lektion för Solveig, hade BonBon och hon var en tjurig liten tant... bocka, småstegra o sura o ville helst bara stå still, häxan surtant ungefär! men sen på slutet blev d bättre- som tur var!


Idag har jag jobbat och sedan lagat middag... o sedan slappat i soffan. Kvällen avslutades med privatlektion för Solveig, Swing som vanligt. Det gick riktigt bra faktiskt, även om ja i början när jag red fram själv kände mig fruktansvärt okoncentrerad o ofokuserad o lat osv... men sen när ja skärpte till mig ordentligt gick det betydligt bättre- skönt! Solveig tyckte även att ja förändrat min sits till det bättre, niiiice! men än finns det MYCKET, MYCKET o ändligt mkt kvar att jobba på... men d år frammåt ibland o d e ju huvudsaken... även om d ofta med ridning känns som d går ett ste fram o sen hundra tillbaka... Anja och jag diskutera efter ridningen igår, att det faktiskt är så att ju mer man lär sig inom ridning o ju bättre man lär sig rida, desto sämre känner man sig - knaaas!

 

Myyysbild från maria o henkes bröllop får avsluta detta höstinlägg!

Ha d bäst!  


Av agequodagis - 20 november 2011 18:27

SÅ har ännu en helg snart gått slut...


Lördag:

myyyyste med Samuel typ heeela dagen, pratade o såg på tv o diskuterade osv

dressyrpass med Lokbärt på banan, riktigt duktig häst!

vin hos Milla med henne och Camilla. treeevligt- sen blev det faktiskt utgång för mig och Milla- åhå!


idag:

sov lääääänge, blev nog liiiite mkt vin igår tyvärr... så ja var trött o seeeeg i morse, kom mig int upp förns lite före tolv.

var och hjälpte mamma lite och medans jag gjorde det dammsög min far min bil samt tvättade den - lyx! vadå bortskämd :)

vart till stallet, red ut i skogen med herr Lokis, riktigt skönt fast d va nästan kallt, till och med frost ute

midda hos mor och far, bakad potatis och tonfiskröra- gott! hemlagad chokladpudding till efterrätt! mums!

ikväll har jag vart till jobbet en sväng o städat! bläää!


 

längtar tills vi kan göra sådant här igen!

Av agequodagis - 18 november 2011 21:09

Lokisen önskar sig:

reflexridtäcke

svarta benskydd, fram o bak

beige glenn gordon schabrak + lindor

ett nytt träns med ny nosgrimma (eller alltså ett till...)


Jag sku gärna vilja ha...

en fiiiin kökslampa

påslakanset

gardiner till vardagsrummet

ridstövlar att ha på vintern

ridbyxor (svarta och bruna, gärna grå me... )

spinningskor

sku även vilja ha en kingsland jacka... som e brun och fiiiin


Av agequodagis - 18 november 2011 20:58

har vart en ryyyysligt intensiv vecka, har hunnit med massa, dock inte bloggat


Lördag:

motionera herr Lokis

sen vet ja int va ja gjorde... ups! dåååålit minne... ups


Söndag:

jobba på aftonsol

fira farsdag

motionera Lokbärt


Måndag:

jobba

rida dressyelektion för Solveig på Bon Bon, gick helt bra!


Tisdag:

jobba

lata mig

privatektion i dressyr för Solveig på Swing, gick kanoners!


Onsdag:

jobba

möte 13-16

spinning 45

dressyrpass med Loke, första på X antal månader, sååå härla o han var mjuk o fin!

dressyrpass med Cheeky, hon var stel i vänster men blev mkt bättre!


Torsdag:

jobba

städa lägenheten med Samuel

promenad med Samuel och Milla

mocka åt Lokisen, han vilar


Idag:

jobba, städade efteråt i klassrummet o fixade mer förvaring- skööönt!

städa klart hemma

gymma 1 timme, skööönt, har ju fått mitt nya pass nu!

till stallet och natta hästar

nu sitter ja hemma själv, Samuel är på pappacognac o ja dricker ett glas vin äter liiiite choklad


Av agequodagis - 11 november 2011 22:07

Alltså hur är det möjlig? hur kan tiden fara i väg så fort? det är som om livet är en karusell som bara snurrar fortare o fortare. eller ett tåg som aldrig stannar... 


Jag gör så mkt roligt men tycker ändå att ja inte hinner göra allt ja vill göra... har så många fina vänner men hinner ja umgås med dem? nää tiden bara far i väg o så inser man att d gått veckor sen man senast pratades vid, usch! Tur som var är d ju inte bara för mig det här fenomenet uppstår utan även för andra o d är ju för väl!


I fredags var jag och Milla och Mimi på After work. Först var vi på Dinos och åt middag. Sedan vidare till Indigo för att dricka suuuper gott vin! mums! sötaste Samuel hämtade mig därifrån och så var vi via gravplatsen o sen via mormor och fika. 


Helgen tillbringades i sverige, hotell, myyyys, shopping och 30 års fest för söta Emma i Gamla stan, en riktigt, riktigt nice helg! bästa på länge!


I veckan har ja ridit lektion både måndag (vanliga gruppen o för Solveig som vanligt) o Bon bon som vanligt. I tisdags red jag privatlektion för Solveig och då red jag Swing, gick riktigt, riktigt bra! nice!


i onsdags var det väääääärldens dimma... men red ut med bästaste Lokbärt ändå! gick int så bra... så måste vända, men vi var i alla fall ute 25 min o skritta men man såg 60 cm framför hästen som högst... suck! var även på superbra kurs på dagen, inspirerande var den!


Torsdagen- promenad med bästaste herr S - mysigt o bra med motion! Hann även med att få lokisen skodd!


Idag har jag vart på gymet o fått ett nytt program, sköööönt! så nu är ja inspirerad till att börja gymma igen! härla! 


Nä nu är d nog natt! imorgon är en ny stressig dag!


Natt natt!

 

Gammal bild på sötaste Lokis som ser på en kanin... :D

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards