agequodagis

Alla inlägg under mars 2011

Av agequodagis - 31 mars 2011 21:56

Det har varit den 31 mars idag, alltså den sista dagen i mars! o trots det så ligger det massa snö kvar på marken, fyyy! har verkligen tröttnat på snöö nu, usch! det var suuuperkallt i morse när ja gick till jobbet, helt säkert många minusgrader, fy! men d blev varmare och på eftermiddagen var d riktigt varmt där det var lä.


Eftermiddagen tillbringades på bagarstugan me Mimi och Jocke. Riktigt trevligt. Sen en sväng på stan och så till Karrböle.


Var ut o skritta ett tag me Lokisen, nice i solen men såå kallt där det var öppet, där blåste d mycket kall vind, blä!


Nu ikväll har pappa vart här en sväng för att hjälpa mig med lite saker. Och förutom det så har ja slappat.


Ja det var idag d... imorn är d freeedag! tänka sig va veckerna går snabbt!


Gonatt o sovgott!

Ciao!



Av agequodagis - 30 mars 2011 21:11

Hej hej!


idag är d alltså onsdag...

om måndagen var en pigg dag me massa gjort

så var tisdagen en gnälldag då inget var bra.

Idag var det en ny sorts dag igen.. Virrpannedagen! det är verkligen så att ingen dag är den andre lik!


Handledning på jobbet - massa viktiga diskussioner.

Mocka åt Lokisen


Dressyrlektion på aftonsol, Cayenne som vanligt! gick riktigt, riktigt bra! speciellt i trav och i högergalopp, vänster galopplär väl aldrig ngnsin gå bra! så oliksidig som den hästen är har ja aldrig vart me om förr.

Nåja skönt att d mesta gick bra i alla fall!


nä nu ska ja dra och sooova! ciao på er!

Av agequodagis - 29 mars 2011 20:13

usch frös igår kväll,har frusit idag, vart trött o seeg och allmänt surkart, blää! knas hur d kan bli! igår var ju en superbra dag, pigg och glad som en lärka! tänk hur olika d kan vara!


idag har jag: jobbat, sovit, vart på styrelsemöte för Ålands specialpedagogiska förening... ja d var det d!


Nu lite TV sen sooova.


Ciao!

Av agequodagis - 29 mars 2011 15:32

Hittade även Eddi på nätet!

Eddi var min medryttarhäst under nästan 3 år när jag bodde i Gävle. Synnöve som ägde honom var supersnäll mot mig.

Skulle ha fått en häst av henne när ja flyttat hem från gävle om ja velat. Han gick inga så bra på travet men hade potential för dressyr men kände ja int riktigt hade råd med en häst. Istället såldes han till Danmark där de började galoppera honom på sanddynerna och körde honom endast på trav. Det gick suuuuper och han sprang in massa pengar! d va nog helt enkelt meningen att ja int sku ha honom...


På tal om Eddi var d ja...

Eddi var/är ett stort halvblod. Rädd för allt men ändå heeelt underbar! älskade Edison! Skulle fått honom också men hon gav honom istälelt till en familj utanför Gävle, där han tydligen står än idag!

stör mig massor att ja tappat kontakten med Synnöve, hon var sååå trevlig och tog så bra hand om mig! och oj vad ja lärt mig av henne!


Här är Eddi som ja ju nyss hitta på nätet!

 


Ngn dag ska ja kanske scanna in bild på honom också som jag har tagit.





Av agequodagis - 29 mars 2011 15:27

Alltså man kan hitta det mesta på internet...

Just sökte ja på skoj på Cayenne, hästen ja rider varje vecka på aftonsol. Hittade hennes försäljningsannons och lite bilder. Bland annat att hon har 9 i skritt, 8 i galopp och 7a i trav och är elitpremierad. Coolt.


Här är bilder från annonsen:

     


Så det här var liite finare bilder än va ja tog för ett tag sen me min mobilkamera... ha, ha


Av agequodagis - 28 mars 2011 20:53

Vaknade pigg som en mört imorse, hur ofta händer d på en måndag lixom?

o speciellt inte efter att man suttit uppe och kollat på film kvällen före. Jippiii! va skönt

Fick därmed massa gjort på jobbet idag! wihu!


Sen var ja på spinning, vilket kändes ovanligt lätt! kanske för att ja var sååå pigg?! ja, ja vem vet.


Stallet och umgicks me Lokbärt, var ut på stallplan o kolla hur han går, blir nog bättre hela tiden! och nu har vi äntligen fått veta att Anna kommer 6-7 april! jeee! så vilken underbar dag! pigg och superbra nyheter! jepp, jepp!


nu soova! ciao!

 

Av agequodagis - 27 mars 2011 20:57

Kom hem seeent igår! eller alltså egentligen var dju idag...


Var ju hos Lynn igår, vi drack vin och pratade - det var trevligt! sen kom Mimi och så traska vi till arken. På arken var det helt trevligt! Dock världens längsta taxikö + att klockan flyttats fram en timme pga sommartid gjorde att man kom hem halv sex! usch!


Sooov länge, vaknade och så kom Camilla hit o fikade! vi drack te, pratade och var på promenad för att hämta min bil.


Ikväll har ja vart på garagekalasmiddag i Hammarland!


Det var den helgen d... imorn e d återigen måndag! ny vecka, nya möjligheter, nya utmaningar... osv!


Ciao!

Av agequodagis - 26 mars 2011 18:50

Redan lördag! jisses!


Igår:

sovmorgon

jobba

gymmet

uteritt me Lokbärt

film hos Mimi men blev inga så mkt film... prata istället... för filmen var inge bra... bara konstig.


Idag

sov till halv 2... OJ!

dega i soffan

myste me Lokbärt

nu vin me Lynn! :)


Ja som sagt, tiden går... snart är d söndag! och snart är d sommarlov! ikväll ska man ändra klockan, kom ihåg det!

Ha en trevliger lördagskväll, d ska ja ha!

Ciao!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards