agequodagis

Alla inlägg under februari 2012

Av agequodagis - 28 februari 2012 20:32

jo det blev en lite paus... händer ju int så mkt i mitt liv när jag ju är "sjuk" ännu. 


Fredag: ingenting på dagen. Mys med film med Samuel på kvällen

Lördag: med till stallet för att kolla när Samuel mocka till lokbärt. melodifestivalen på kvällen

Söndag: städa hela lägenheten tillsammans med Samuel och sedan fixa på mip 2 uppgiften med Camilla

Måndag: började jobba igen, latade mig heeeela kvällen - trött efter dagen i huvud o fötter

Tisdag: jobbat, sen direkt till stallet för att loke sku skos, pia mocka. Jag vilade på en stol, kvällen sov jag några timmar sen fortsätta häcka i soffan... 


Ja det var det d... alltså int sådär jättemycket med andra ord... 

Men snaaaart kanske jag kan börja göra ngt vettigt (hoppas jag). För på torsdag åker jag och mamma till Helsingfors, ska röntga och förhoppningsvis ta bort spikarna. 


Ha en bra tisdagskävll!

Av agequodagis - 23 februari 2012 20:58

               


och så vill ja ju gärna ha dessa två som ja ju visat förut

 



Ja det var det som jag hittade när jag kollade igenom katalogen.    

Av agequodagis - 23 februari 2012 19:27

Hejsan hejsan!


idag är det alltså torsdag. 


På förmiddagen häckade jag på soffan (som vaaaanligt!)

Sen vid 14 for jag till stallet, skulle hålla lektion för min medryttare Jossan. Gosade med lokisen o hjälpte till där jag kunde. Sen tog jag bilen ner till stora banan. Höll lektion för henne samt fotade lite med min nya kamera. 


På tal om Loke. Kolla vad han har fått på sin hals. När han hade dropp o fick massa sprutor o saker (antibiotika o finadyn osv) så efteråt fick han en svullnad på halsen. Svullnaden har vi masserat med liniment o nuuuu ser den ut såhär:

 

Ser ju helt mystiskt ut... kanske min häst behöver en sån där hudtransplantation?! eller?

Förhoppningsvis försvinner det väl snart...


Här är några bilder från idag, inte såå superkvalitet... men den som tränar han lär sig eller ngt sånt!

Alltså bilderna idag är alla fotade med min nya kamera...  


Jossan säg till om ja ska ta bort dem!

 



Har handlat massa mat idag, så mkt att jag knappt orkade bära kassen från vagnen till bilen o från bilen in... fick stanna massa gånger o ta paus. Blir ju int lättare heller av att man är halta lotta o går med en krycka. Men men ger man sig int så går det mesta!


Ha en bra torsdagksväll!


Av agequodagis - 22 februari 2012 19:29

Bloggade ju tidigare men glömde berätta om dagens pinsamma... 


Jag duschade o när ja just duschat klart så knackade det på dörren. Visste att mamma var påväg men hon sku komma 20 min senare. Jag hade ju bar handduk o tänkt att ja kan ju öppna dörren lite. Det är ju int i alla fall ngn som vill komma in. 


Där ute stod två gubbar som började snacka om att dom ville in o kolla på ballkongdörrar o det var såååå bra att ja öppna för det var ju typ ingen som var hemma... jaha bara att öppna dörren o låta dem komma in det... så två gubbar in o mäta ballkongdörren o kolla på den osv o där stod jag typ halvnäck i min handduk... just så ja! 


Smet in i sovrummet och bäddade och så medans så ja int sku stå där till deras beskådan, he, he. 


Nu ikväll har jag lekt med min kamera  o försökt lära mig lite saker. Kommer på nya saker hela tiden så det är väl bra det!

Av agequodagis - 22 februari 2012 16:44

Har visst köpt en kamera idag! för mina pengar jag fick i födelsedagspresent + att jag lade till lite extra pengar. 
Blev en Nikon D5100 med 18-55 objektiv och en SB-400 blixt samt väska och minneskort. 
Jag vet att den har lite litet objektiv men ville int lägga ner huuuur mkt penga rsom helst nu och man kan ju alltid köpa ett till objektiv senare. 
Såhär ser den ut: 
 
Ja den har alltså vikbar skärm, suuuperbra att ta kort på marken eller bara att den kan skydda skärmen själv eftersom man kan sätta "plasten" utåt.
Sen har jag och mamma lunchat på Pilsnermackan, det var rikgit gott. Åt ngn slags räkmacka med rökta räkor och ägg.
Idag var Camilla med till stallet eftersom Samuel är bortrest. Jag var med o gosade med Lokisen så länge. ÅÅÅÅH vad jag längtar till att få vara på stallet ordentligt igen och riiiiida!
Det här vädret, det gör så att jag inte kan göra ngt själv. Det är nämligen isbana på hela parkeringen här ute så det är lite för farligt för mig att gå till bilen... så det är hämtning o skjuts som gäller nu tills det blir bättre, suck!
Hade ju planer på att åka till gymmet idag, men inser att det int går. Så får väl vänta tills jag fått bort mina spikar I guess.
Nä nu ska ja sooova en stund fast klockan bara snart är 18, men ja har int så mkt att göra. Eller joo ja vill lära mig min kamera o fota med den, tyvärr är det bara trååååkiga saker hemma att fota.
TRevlig onsdagskväll!
 

Av agequodagis - 21 februari 2012 21:44

ja som namnet säger... fastlagstisdag, eller fetisdag. Jag har ätit två bullar o känner mig mätt! även fast ja åt en på dagen när mamma var hit och en ikväll när mamma o jag var till mormor... 


Mitt enda nöje nu när jag är opererad o bosatt i soffan är ju att äta (är så inne på mat så jag nästan höll på att skriva: nu när jag äter... oj oj det håller på att gå över styr eller ngt)... 


Idag blev jag glad! min häst fick beröm av en av tjejerna som rider honom nu när jag är sjuk, hon tyckte att jag har en såå fin häst! jeeei! Min häst är bäst! puss på han!


någge mer har ja int o säga tror jag... i soffor händer det int så mkt stuff... tyvärr! sku vara jäkligt roligt dock om d hände massa skoj, om folk kom hit bara för att roa mig - sku vara finemang d! men det händer ju int så ofta tyvärr... 


Men inte deppa nu, imorn är en annan dag o då ska ja till stallet, puss på det! 


O så ska ja ju vara glad, det är ju tyyyyp bara en vecka kvar så får jag högst troligt ta bort spikarna o sen ni! dååå ska det ridas o tränas o has kul som bara f... 


Förresten på tal om ngt annat... ja fick jätteömt i foten efter gymmet igår, så kanske int kan träna imorn -det är INTE roligt!


natt, natt!

 

Bild från Januari när vissa rider i joggingbyxor... får skylla på att jag bara skrittade en stund efter att jag låtit min kära sambo rida Lokbärt första gången. Men usch hur ja ser ut i alla fall...  nu vet jag varför ja brukar vara så petig med allt i vanliga fall... tur att jag har en fin häst i alla fall, he, he!





Av agequodagis - 20 februari 2012 20:54

jaaaaa, jag har tränat idag! lyxost mig!! det varsååå skönt. 


Blev 15 min på cykel (en sittande sådan), sen styrka o så avsluta med 12 min på cykel! lär ha träningsvärk snart.... men det var så himla nice att få röra på sig! 


Sen hem o vila i soffan igen... så  mina fossingar helnar o blir bra!


Ikväll var vi till stallet för o kolla upp en grej så då passade ja på att pussa på min söta häst! 


Det var väl den dagen d... 


Nu ska ja dra ngt varmt på mig för ja fryyyyyser!





Av agequodagis - 19 februari 2012 18:42

jaha... nu är det sportlov ja... 


Igår var ja till stallet. Anna var o red Lokisen på, dressyr på stora banan. Gick helt bra för dem. Lokisen blev mjukare o mer lösgjord i alla fall och det var det som var meningen. 

Skönt o vara på stallet ett tag o umgås me min pålle. 


Sen på kvällen så hände int så mkt, mys framför tvn med älskling typ. 


Idag har ja mest sovit. sov till 11, sov 1,5 timme på dagen o har slöat typ hela dagen... värsta häftigt att berätta om - not! har dock faktiskt vart ut en gång o vart till stallet med stallhyra, men det var så halt så ja kunde int stiga ur bilen så samuel fick gå in med det medans ja vänta ute. 


Nu har ja bakat kladdkaka så snart blir d o smaka den o sen tvn... vilket kul liv ja har eller hur?! NOT! men men snaaaaart är dklart o ja slipper detta - förhoppningsvis alltså! 1 mars ska ja till helsinki o röntgas o förhoppningsvis ta bort spikarna - niiice! det är ju bara 10 dagar dit typ! jeeei! härla eller hur?! 


Ha en bra söndagskväll! 

Ciao!

ovisad bild från Januari på lokisen, tagen efter en longertur.   

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards