agequodagis

Alla inlägg under mars 2015

Av agequodagis - 21 mars 2015 17:25

Idag har jag o Russin ridit för Linda E. Vi skrittade mkt först. Kollade att allt fungerade på längre tygel o kortade sen upp o gjorde en ny sorts övning med öppna. Gick bra i ena varvet men sjukt svårt för oss båda i andra varvet... Prövade sen samma i trav. Nöjda o trötta var vi sen:) Linda tycker att allt blir mer harmoniskt hela tiden, kul!

Av agequodagis - 16 mars 2015 20:54

Var hurtig o cyklade till stallet idag. Red sen Russin på banan. Började som vanligt med att andas ner bowlingklotey, hitta 8an o rida fyrkantiga hörn o serpentiner på långtygla. Tog sen tyglarna o fortsatte hitta detsamma samtidigt som jag började träna på den tredje lättridningstekniken, akta paddan. Sen övergick vi i trav, fimpade cigaretten övade hörn, stora volter, snett igenom o vänd över banan. Prövade sen akta paddan även i trav. Han blev trött flera gånger, fick stanna o sova, stretcha mage osv. Emmii som red samtidigt tyckte han började vinkla benen mer under passet o att han kändes nöjdare med bettet ön vad han varit förr. Hade överlag en bra känsla men man vet ju aldrig... Det kan ju se hemskt ut ändå...

Cyklade sen hem från stallet o stretchade! Nu ör det skönt med lite tid i soffan med älskling.

Av agequodagis - 15 mars 2015 20:10

Blev en paus i alla fall... Russin visade tecken på att ha träningsvärk... Så han fick vila måndag - onsdag, promenad torsdag o så skrittade jag barbacka fredag o lördag. Idag har jag testat rida mes sadel igen. Var ut 1 h i skogen med Tini o hans fodervärd. Hade dressyrsadeln o skrittade o lite trav. Testade den nya lättridningstekniken vinfixk som lektion i fredags av Lindani. Som vanligt är nya sakar väldigt svåra i början men antar att det ger sig med tiden. Mkt nu är ju svårt pga att det krävs så mkt muskler till det så dét tar ju ett tag innan man får dem.

Men tycker saker o ting börjar bli bättre.
Här är två skillnadsbilder.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards