agequodagis

Alla inlägg under juni 2011

Av agequodagis - 2 juni 2011 22:16

har int så  mkt att göra så här får ni någe tråååkigt... eller ngt


Nämn en häst du har...:
Stegrat med: pontus, loke, eddi...osv
Bockat med: hiram, pontus, zack, Loke... osv
Ramlat av: oj det är många... eddi, hiram, zack, loke, kidde osv osv osv... väääldigt många gånger me tanke på att ja gillar vilda pållar :)
Galopperat barbacka över en sommaräng: Sovve, Loke, Eddi, Hiram, Cavetina, ville och några fler
Hoppat över 70cm med: orka räkna upp alla...
Ridit i hagen: hiram, loke, cavetina, ville, canon, några aftonsol hästar typ
Haft på ridläger: adde, hilda, roy, kalle, loke
Galopperat över ett snöklätt fält med: loke, sovve, eddi, ville, hiram
Longerat: ganska många d... men på senaste tiden. Loke, Ronja, Zack, Monza
Ridit voltige på: någon sleipnerhäst för lääänge sen
Ridit ut ensam på: MÅNGA
Ridit in: Caschwin från scratch, pontus nästan
Duschat: pontus, loke, hiram, sovve, eddi m.fl
Förlorat: HIRAM, Ville, Eddi, Petter
Badat med: Hiram, Loke och några aftonsolshästar
Blivit illa sparkad av: Swing (passande namn va?!), Ville,
Blivit biten av: rätt många d...
Skenat med: också rätt många... längst: Loke
Ramlat av från mer än 4 ggr: Hiram, Loke, Pontus, Eddi
Ramlat av från och skadat dig: aldrgi skadat mig jättemkt men för att åka till sjukhuset så är d Eddi och Kidde
Ramlat av från på ett hinder:några stycken antar jag
Hoppat högst med (ponny): oj... Nerissa tror jag.
Hoppat högst med (häst): Bionda, Prima, Knaster, Charm typ 
Ridit barbacka på: rätt många...
Tävlat hoppning med: Kalle, Charm, Loke, Bionda, Adde,
Tävlat dressyr med: Adde, Lester, Loke och någon till
Älskar mest: Lokisen
Rider bäst: Loke, Cayenne, Plexus, Fröken, Sovve enligt mig själv... ha, ha
Rider sämst: jaaa... hmmm rätt många d kanske...
Största hästen du ridit: Bionda eller Eddi kanske... eller en häst i gävle som ja inga minns namnet på
Minsta hästen du ridit: Frami kanske...
 
Jaa va annat kan man göra en torsdagskväll kl kvart i tolv... ha, ha
 
Av agequodagis - 1 juni 2011 21:26

Tja!


Förkyld idag me... fast vore väl konstigt annars att vara rejält förkyld bara en dag...


på jobbet har vi: städat skolgården, städat i klassen (lååångt ifrån klara)

samt såg på den här filmen:

 


sen till glassbaren i strandnäs me Pernilla S, gott värre!

Vi var sedan också till sandåsen för att köpa sommarblommor. Planterade blommorna när jag kom hem men insåg att jag behöver tre till... men kanske får fixa dessa på fredag! men ballkonglådan blev i alla fall klar och den blev riktigt fin!


Skippade Aftonsol idag eftersom jag är så förkyld/ont i halsen/hostar/allmänt hängig.

Dock måst ju pållen få ngn slags motion ändå trots ja e sjuk... idag blidde det en uteritt me Malin och Cheeky + Sovve och Emmii. Helt lagom för en förkyld tjej som mig...


Nu har ja sätt på TV o snart är d dags att soooova!

Förresten... nu är man ledig i fyyyyra dagar - nice!

Ciao!


Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards