agequodagis

Alla inlägg under juni 2011

Av agequodagis - 26 juni 2011 21:52

Midsommaraftonskvällen bestod av grilla och spel och prat och lite vindrickande i Lynns föräldrahem i Västanträsk, var riktigt trevligt men var sååå seg, förstår int alls varför. Hem kom ja typ vid två, Sam var snäll o skjutsade hem mig, Dawe och Kriss.


Lördag, midsommardagen

Vaknade av mess från Ninni, Lokisen var halt - suck! han hade blivit sparkad i hagen, stackars älsklingen. Var svullen och hade pippi, han tyckte synd om sig sjäv. Han är så rolig på det sättet min kära häst, man vet direkt va han e på för humör, han visa sååå tydligt hur synd det faktiskt var om honom - gulle.


Sedan blidde det stranden, föööörsta gången på Nabben för i år! solade i några timmar me Linda, Mikael, Alexandra, Fredrik och Nick. OCH, jag var faktiskt och doppade mig, första gången för i år!


Hem och vila och sedan grillmiddag med mor - goooottt! och så fixa sig och så på Party till Linda och Mikael. Riktigt trevlig förfest och roooligt att även småbarnsföräldrarna var me! såklart slutade festen på arken!Blev glad på arken fleeera gånger, var ngn helt okänd som kom fram o kommentera min klänning och flera kommentera min frisyr! Min frisyer förresten, hade snälla Cina fixat - tack för det!


Idag vakna jag 13.35, UUUUUPS! alltså ja kan ja... fan också! allltså d e ju helt knas att stiga upp sååå sent, så ja har ju int hunnit med ngt.


Tvättat en maskin, läst, solat lite, grillmiddag me mamma. Ta hand om sötaste Lokisen, som faktiskt var liiite bättre idag - skööönt!


Avslutade hela helgen me 22 års kalas för Erica, jag och några till satt på kalaset ute på en filt och fikade - mys!


Bara ja orkar så kommer ngn bild från helgen!


Ha d kanoners!

Av agequodagis - 24 juni 2011 15:01

Lokisen var riktigt gosig idag på förmiddagen, gullle! han fick massa äpple som midsommargodis.


Nu är den traditionsenliga brännbollen avklarad och imponerande nog så slutade det LIKA i år- cooolt lixom, hur stora är oddsen för det lixom.


Nu vila lite sen är det dags att åka på resten av kvällens festligheter.


Ha en trevlig midsommar! d ska ja ha!

Ciao!

Av agequodagis - 23 juni 2011 20:45

Mitt L på tangentbordet har blivit supertrögt, fyyy! såå dryyygt när man ska måsta trycka ner tangenten jättehårt o ofta så kommer man int ens ihåg att göra det... så då blir d inga L.


Sov länge idag, suck, ja blir tokig på mig själv!

var o städade lite hos mor idag igen, idag var det lusthusets tur. När ja var klar kom Milla och fikade me mig där, var myyys att sitta där me levande ljus o filt i regnvädret. Ceasar kom också o gjorde oss sälle ett tag.


Milla "tvingade" även me mig till Varuboden för att handla, andra gången ja e där nu och gillar int stället än, har dock svårt att säga exakt varför ja inga gör d... men men... någe är d. Visst kan ja åka dit men favoriten bir d typ adrig.  


Sen hem o äta och så till Sparis me mamma... så handla blev d visst många gånger idag.

Tänkte sedan åka och fika till mormor, men tji fick jag, hon var inte hemma. Så då fick ja åka hem ti mig själv istället...


ja det var det d... har suttit på kollat på apdåliga filmer nu men har int så mkt bättre för mig... så då blir d så.


Imorn e d midsommar, hoppas verkligen vädret blir bättre än idag då! sooool vill ja ha!


Ciao, Ciao!






Av agequodagis - 22 juni 2011 21:23

ja ni såg rätt, ja har spelat golf idag! Jocke och jag har vart till eckerö golf och spelat 18 hål, eller han spelade 18 hål och jag spelade 14, fick så jääkla ont i händerna sedan.


Kan säga en sak om golfen: det gick INGE vidare alls... piiinsamt dåligt! men men d var första rundan för i år och förra året spela ja inga mkt alls så d får väl duga... men ändå inge roligt när d går sååå dåligt. Fick dock in nååågra bra slag i alla fall - tur det!


Sen har jag hjälpt mamma städat i två timmar, vi håller ännu på med stooorstädning av huset för sommaren och efter renoveringen. Blir ju sååå mkt damm ÖVERALLT efter renoveringar.


Ikväll var ja en sväng o gosade me lokisen och så var ja till kantis och handlade det sista inför midsommar.


Nu ser ja morden i midsommer o sen är d dags att soooova.

Av agequodagis - 21 juni 2011 21:03

Varför?? jo för att ja gjort några saker som ja inga har gjort förr.


jag och mimi har

vart på promenad

varit på loppis till Tjäna (inte gjort förr)

varit till emmaus möbelretur (dit har int ja varit förr) dessutom köpte mimi ett sideboard o en lampa där som vi sedan bar in i jockes bil (som hon använder) och sedan in i hennes lägenhet, duktiga flickor!

vi var även till Sparis och var också till en antikloppis men dom hade stängt.


Förutom det har jag

klippt mig! skööönt men för kort, men d kunde ju int Eva rå för, att d blev snett och vint förra gången så d måste fixas till nu.


Ridit dressyr me bästaste Lokisen. eller markarbete/dressyr var d nog.

Vi galopperade över upphöjd markbom och över tre galoppbommar på långsidan, samt gjorde skänkelvikning runt bommarna.


Duktig var han i alla fall. Vi hade sälle av Lynn och Sovve.

Sen nattade vi och snart är d dags att gå till kojs.


Imorn ska ja göra en grej ja int gjort på lääääänge...


Ciao o natt, natt!

Av agequodagis - 21 juni 2011 15:07

Lokisen vill ha:


regntäcke med foder, halvhals

benskydd, gärna sån här:    

benlindor, gärna equiline eller glen gordon som håller

eller såklart back on track:  

schabrak, ett sånt här skulle inte sitta helt fel:  


ett sånt här träns:  

gärna ett sånt här kandar också:   


han vill också gärna ha ett ridtäcke i ull     och gärna ett som bara är regntätt också, dvs utan foder.


Jag vill ha...


nya rockl handskar

ridbyxor, svarta + bruna + gråa

en sån här jacka:  


Japp det var väl ungefär det d... man kan ju alltid drömma... hi, hi eller huuurr????


Av agequodagis - 20 juni 2011 22:02

Jaha, så var d måndag igen då... jag började dagen 13.20 UPS! d hände en grej... som ja brukar säga... suck också. att ja inga klarar av att gå upp i tid ngn gång!


Åt frukost och fixade lite här hemma. Sedan till mor och far, gosade me Ceasar samt fixade lite hemma hos dem.


1h promenad med fröken Mimi följde, såg i början väääldigt regnsjukt ut men d blidde me tiden vi gick väääldigt varmt! nice!


Lokisen fick en ny sko idag (han tappade ju en i torsdags på långritten) och sedan var jag + Lokisen och Malin + Cheeky i skogen och letade nya ridvägar, hittade en fiiin också! duktiga vi! även ett mysigt litet ställe som typ hade en Å- värsta romantiska platsen ;)


Mockade sedan hage - jeeei - NOT! och nu har ja suttit och surfat och sätt lite på Tv. Snaaart dags att sova! OCH imorn MÅSTE jag komma mig upp tidigare!!


häj häj!

Av agequodagis - 19 juni 2011 23:46

Jaha så var söndagen gådd då...


Idag har jag igen hjälpt mamma städa i några timmar. Var även till Hammarland och kollade på när Camilla red Rocy för Bruno men i Jeanettes ridhus var d ytterst kallt, fyyy! eller rättare sagt rått.


Blev middag hos mor och far och sedan stallet. Lokisen vilar ju idag för han tappade en sko under gårdagens långritt, tyyypiskt! Nåja, Kaisa har lovat att komma och fixa det imorn.

Så istället så fixade jag och Malin i sadelkammaren, tvättade en gammal vit byrå som vi haft ögona på ett tag och plockade in den i sadelkammaren och d blev riktigt snyggt måst ja säga! Börjar bli riktigt bra i vår sadelkammare nu, den är dock väääldigt liten men nu börjar d bli så pass välorganiserat som d kan bli tror jag! Lättare/roligare att vara där då!


Ikväll har ja vart hos Mimi, pratat och kollat på film. Även Milla och Jocke var där.


Nu är d natt! ciao, ciao!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards