agequodagis

Alla inlägg under juni 2011

Av agequodagis - 19 juni 2011 13:07

Min vän Linda hade lagt ut denna på fb idag, tyckte den hade rätt rolig text :)


Av agequodagis - 18 juni 2011 22:41

hallå!

Idag är har det vart lördag.


Jag har:


hjälpt min mor städa i 5,5 timmar, fast int i ett sträck. Vi hade lunchpaus i form av kräftsallad och sedan fikapaus i björsby hos moster.


Förutom det så har jag vart på 2 timmars uteritt med Emmi + Sovve, Ida + Zack. Riktigt trevligt men stackars MIN rumpa och mina höfter efteråt... Hur kan d vara så stor skillnad på 90 min dressyr och 120 min uteritt? fattar inga...


min pålle skoddes ju i tordags o idag hävde han av sig vänster bak, tönt! men tur som var så kan Kaisa komma och sätta den tillbaka på måndag! Skönt det, för min häst kan ju int ridas utan skor.


Nu är d snart dags att sooova, för imorn ska ja fortsätta hjälpa mamma att sätda. Varför d tar sån tid är för att de renoverat ett sovrum (mina föräldrar alltså) och nu ska allt damm i hela huset städas bort + att alla saker skall ställas tillbaka i det nyrenoverade rummet, pust!


Nå nu, soooova!

Ciao!

Av agequodagis - 17 juni 2011 22:27

Blev int så mkt gjort idag inte...

lat, latare, latast e dom tre orden som ja kan relatera till idag... hmmm nåja d e bra me såna dagar också eller ngt sånt!


Har vart på promenad, slöat framför tvn, pratat me folk... och ja ridit Lokisen.


Lokisen och jag var på uteritt i regnvädret med Malin och Cheeky. Lokisen var pigg och fick till och med in en bock... gulle!


Nu är d nog bara att snart lägga sig för imorn är en annan dag!


(johannas bild på mig och Lokisen, dock har ja int så fin sits, ja veeet!)


Nä nu ni, go natt!
Ciao!

Av agequodagis - 17 juni 2011 12:47

Jaha gårdagen blev lite smått annorlunda än ja tänkt mig...


städade ju som sagt på dagen.

Sen vid 17 åkte jag till stallet och Lokisen blev skodd! blev då väääldigt glad för hans hov där han hade hovböld var återigen hård - jei!


Sen var d skynda, skynda som gällde!

Hem o byta kläder o så cykla till stan, skulle nämligen spela äventyrsgolf med Mimi, Milla, Jocke och Hanna. Var helt trevligt men vissa var inga så bra på d... nåja alla kan int vara bäst ;)


Sen skjutsa jocke hemm hanna och så for vi till Pernilla och drack lite vin och pratade. Blev en seeen kväll för sen när jag och mimi dragit därifrån satt vi väääldigt länge på en bänk i fantasiarondellen och pratade och pratade och pratatade... var hemma 04.00 UPS!

Nåja det är ju lov!

Men idag har ja int gjort så mkt än... typ sovit rätt länge o käkat frukost o legat på spikmattan.


Ha en fortsatt bra freeedag!

Ciao!

Av agequodagis - 16 juni 2011 12:27

Måste ta en liten paus i mitt fixande...


idag har jag:

städat förrådet

plockat ur bilen

städat mitt klädskåp

betalat räkningar

plockat undan i skåp


förutom det så går diskmaskinen och tvättmaskinen på hövarv!


nice dag eller va? näpp men väälbehövligt!

Av agequodagis - 15 juni 2011 22:58

onsdag idag då.

Började dagen med att besöka tandhyigenisten... jeeei - NOT!

sen lunch på eat med bästaste Camilla - gott!

Sen till mor och far för att dammsuga min bil minutiöst! d behövdes verkligen kan ja säga!


Sen karrböle för att fixa lokisen och så iväg till Aftonsol. Emmii som aldrig vart på aftonsol följde med som sälle.

Red 90 min pass för Solveig o sen bar d av hemmåt igen.


ja det var den dagen d...

Här är några bilder från tisdagens ridpass me Loke och Sovve som Johanna har tagit.

       

Nä nu börjar d bli dags att soooov! imorn är också en dag ;)


Ciao o natt, natt!

Av agequodagis - 14 juni 2011 23:05

fast ja steg upp seeeent idag tycker ja ändå ja hunnit me en del...


Ridit ut me Lokisen, fick sälle av Lynn o Sovve. skönt att rida när d var mindre hett ute!


Sen blidde det promenad me Pernilla S, samt även kvällsfika hemma hos mig iform av äpple, kiwi och vaniljkesella, till det blev d te.


Så me andra ord en riktigt bra dag/kväll!


Här är en bild som Jospehine fotade i tisdags.

Ignorera min sits, kan inga sitta normalt i min hoppsadel... d e faktiskt knasigt hur man kan sitta sååå olika i olika sadlar. Tänk va mycket en sadel gör ändå...

Nä nu e d natt!

Ciao!

Av agequodagis - 14 juni 2011 13:39

Var i Helsinfors igår...till Orton (sjukhus) för röntgen + läkare. blää! när ja kom dit hade de visst skrivit upp en annan dag än vi kommit överens om dvs dagen efter... suck! men d fixa en röntgentid i vilket fall o sen fixa d så läkaren sku komma men han opererade just då så d dröjde över 3 timmar, av lääääsande innan ja fick träffa honom.


Så nu vet jag, d blir operation i augusti, stackars mig... vill inga alls. Meeen va gör d va ja vill, blir ju bättre i lilltårna då, för d e dom som ska opereras.

6 veckor med spikar i lilltårna för att dom ska bli raka + sedan även stelopererade, jeeei - NOT!


Nåja thats life!


Kom hem me båten igår kväll, hade sälle av Alex o Cina och lilla Melvin.

När vi kom iland hällregnade det som attans så fick vääärldens ångest över att hästarna var ute så åkte till dem vid 1,45 och tog in dem... hi, hi... oj jösses va glada de var! sovvisen bockade o hoppade av glädje till och med. Gulleponnisarna!


Idag har ja inga hunnit göra sååå mkt, sov rätt länge tack vare att ja la mig så sent, har ätit lite och gjort lite annat smått o gott.


Ciao!


Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards