agequodagis

Alla inlägg under juni 2011

Av agequodagis - 12 juni 2011 22:14

Steg återigen upp vid halv 7! jisses va trögt d gick idag me, blä!

For och fodrade hästarna vid 7 och sedan vidare till aftonsol. Jobbade med Sandra mellan 8 och 14.


For hem, blev trött och somnade och sov i 2,5 timmar, när ja blev väckt av att telefonen ringde var det ytterst jobbigt att öppna ögonen, hade gääärna sovit tills imorn.


Tog dock mig i kragen istället och åkte till mor och far o åt grillmiddag - gott! och sedan  vidare till stallet där ja och Lokisen var ut och skrittade 1 h med Emmii och Sovve.


Nu har ja just packat och fixat för ja ska åka med Åbobåten som går 3.30, bläää! Och en sak som är ännu värre, pappa var och tog ut mina biljetter och har inte kollat på dem förns nu. Upptäckte till min förfäran att d inga finns någon hytt på mina biljetter o jag som bokade en och allt! hoppas VERKLIGEN att dom bara missat och att d finns en hytt till mig!


Annars är den här natten verkligen förstörd!

Nå sooova ngn liten timme innan det är dags att åka!

Ciao på er!

  

(jossan som fotat mig o lokisen i tisdags)

Av agequodagis - 11 juni 2011 19:39

Var som sagt ut på sjön, såå nice! Mamma, jag, brorsan o Monica åkte ut till Kobba Klintar, fikade, solade o bara var - underbart! sen tillbaka till hamn och så var mamma och jag till Pub Niska och åt pizza - mums! d har nog godaste pizzorna i stan de!


Nu har ja just sovit typ två timmar, tog tydligen på att vara ute på sjön!

Ska försöka hålla mig vaken ett litet tag till... sen dags att sova för imorn blir d fodra hästar kl 7.00 igen!


Hoppas ni njutit av solen!

Av agequodagis - 11 juni 2011 09:58

är klockan och jag har varit vaken i 4,5 timmar!! steg alltså upp klockan halv 7. Ninni har åkt till sverige på studentkalas så ja måste morgonfodra pållarna. VI brukar int fodra så tidigt men tjejjerna sku rida lektion halv nio så... stackars mig!


Pållarna har sovit ute första natten i natt, så tog in dem o gav kraftfoder, sprayade dem samt satt på flughuvor. Sen fick dom gå ut och äta hö.


Jag putsade mina båda träns - duktiga jag! :)

Sen in me Lokisen o så var vi ut på promenad i 30 min, imorgon får ja börja rida igen!


Kollade ett tag på lektionen som tjejjerna red samt ryckte sedan sovves man.


Nu har ja käkat sallad me Halloumi - mums! O snaaart bär d ut på sjön med den hära:

   samt mamma och Niklas - ska bli riktigt nice!


Ha en bra lördag på er!  

Av agequodagis - 10 juni 2011 22:40

Jisses, så har d återigen gått några dagar sedan ja var här... jisses va tiden rinner iväg!


Onsdag:

skolavslutning!!!

Lokisen var till kiropraktorn

fördrinkar hos Camilla K

middag på Nautical -suuuupergott!

drinkar på Indigo

dans på Arken

lååång kväll men roooligt var d!


slutsats: trevlig dag o kväll, skööönt me sommarlov o ja e urkass på norska.



torsdag

sooova

jobbade me Annette

solade

handlade på nya butiken, Varuboden, fräsch men INTE min nya favvo

var till Karin o umgicks me henne o Camilla.


Fredag:

Jobbat några timmar, träffade bland annat den nya specialklassläraren, Linus Blomster o gick igenom eleverna me honom. Stackarn va information han fick, d snurra säkert mycket i hans huvud efteråt...

Sooolat på ballkongen, blev så svettig - jisses! men det har vart hett, hett hett idag! ngn som sagt att d vart över 27 grader i skuggan, oj oj.

Vart på spinning på träningsverket samt styrketränat mitt eget pass.

Middag me mor på Åsvägen, grillad kycklig o värsta goda salladen - mums!

Promenad me Lokbärt, nattat hästarna som nu är ute första natten för i sommar, stackrarna. Min häst gillar inga så mkt att sova ute... men d e ju såå mkt smidigare.


Nää nu dags att sooova, vissa ska upp o fodra hästarna vid 7.00 blää

men flickorna... (knaaasfior o taskmörtar) ska rida lektion vid halv nio och Ninni är borta... suuuuck! ja VILL soooova... men ja ska väl inga gnälla, är ju sommarlov o ledig väldans länge nu!

 

Ciao o gonatt på er!



Av agequodagis - 7 juni 2011 22:45

Började dagen me kyrka, såå nice att sjunga: Den blomstertid, d gör att man ännu mer fattar att d faktiskt är skolavslutning imorgon! såå skönt!

Även om d e konstigt att int vara på jobbet på ett väääldigt bra tag!


Idag fick ja klänningar från nelly.com, var två som var fiina men kan int bestämma mig för vilken ja ska ha! vill ha båda, men har int riktigt bra förklaringar till mig själv till varför ja sku måsta ha båda... har int direkt så många kalas att gå på i sommar, va ja veet.


Sen blidde det att åka till stallet, hoppade bästaste Lokisen! var dock sååå varmt trots att vi började först vid typ halv 8 på kvällen. Hoppade lite enkelhinder ett på långsida, ett på diagonal o sen en kombination på andra diagonalen. Ja e sååå tråkig på att bygga banor.

Red även lite dressyr me Sovve ett tag, Lynn o ja bytte hästar.

Vi hade massa folk på banan när vi red, eller massa o massa men fleeer än va d brukar.


Emii, Johanna, Malin o Josephine kollade o både Josephine o Johanna fotade så kommer nog några bilder någon dag!


Nää nu ska ja ta o sooova!

Häj häj!

Ciao!




Av agequodagis - 6 juni 2011 21:52

glömd ju berätta att ja fick tillbaka min kamera från garantiservicen idag!!! jeeei - lyckliga jag!


En sån här...

 

 hade tuuur att det är tre års garanti och den är bara 1,5 år!


Förutom det så klanta jag mig just, hävde sönder ett vinglas på golvet - attans! så har nyss dammsugit köket!


Imorn ska ja och hoppa me bästaste lokisen:)

 



Av agequodagis - 6 juni 2011 20:38

jisses, så var d åter en helg som är gjord...


fredag:

leeeedig dag, sov rätt lääänge

mockade till lokisen

var på stan tror jag

var på indigo och drack viiin me Allex, Lynn, Linda - niiice!

sen hem och så kom pernilla s och då drack vi lite viin till o sen prata vi till kvart i fyra... ups!


Lördag:

upp vid nio

hjälpa mamma städa

städa garderoben

ut till järsö o kolla pernillas föräldrahem.

party hääär, massa trevliga som kom!


söndag

jobb på aftonsol 8-14

mocka hage i karrböle 14.30 - 16.00

middag på åsv

sen hem... o råkade somna 19.30


idag:

har ordentlig träningsvärk sen gårdagens krattande och jobbande i maaagen! stackars den!

jobbat 8-13 + städat, vi hade brandkurs o lärde oss typ släcka eld o sen städa vi och så kollade vi på dansuppvisning.

mockat till lokisen + gosat

vart på spinning

o nu viiiiila


Nu är d tvååå dagar kvar för eleverna sen är det sommarlooooov! såå jäkla niiiice! läängar


planer för sommaren:

sova

äta

träna

rida

umgås

dricka vin

kobba klintar

ut me båten

sola

simma

grilla

parta

dansa

och massa annat antar jag! ha skoj o njuta me andra ord!


Ciao o gonatt!





Av agequodagis - 2 juni 2011 22:55

ja som rubriken säger... vilken dag!

Jisses i havet...


Vaknade vid 8, hosta som en ja vet int vad... drack finrexin, somna om efter lääänge. Steg upp 11.


12.30 var ja på stallet, mockade och fixade och sen körde vi Zack till Sleipner. PIGG ponny!

Gick runt och ledde honom samt fixa iordning honom, longerade honom i en hage bakom ridhuset för att få honom liiiite lugnare... d verka som han var det...

Ida satt upp och började rida fram i ridhuset, såg riktigt lugnt och trevligt ut. Hon hoppade sockerbit i trav, hon hoppade rättuppstående...

men sen när hon bytte varv, dååå hände ngt!


Ponnyn blev vild... han bockade av henne och då fick hon med tränset... ha, ha har väl aldrig sätt ngt liknande

tränas ponnyn igen och så kasta upp henne och så kom hon över hindret men sen bocka knasen igen och då fick hon av tränset igen... alltså allvarligt hur lyckas man med det o dessutom tvååå gånger???


Jag satt mig också upp... men åkte av ja med efter hindret av en ponny som körde huvudet mellan frambenen i landningen o sen kicka bakut... läänge sen ja flög av. men det kanske var hälsosamt?


Så då bestämde vi att longera istället! och det var jag som åkte på det... så fula kläder, oförberedd o me zack på släp äntrade jag ridbanan på sleipner som var omringad av massa publik... det var nämligen  VÅRFEST! (såg efteråt på internet att det faktiskt var såå fult som ja kändet det som... kuuul - NOT) nåja man ska väl bjuda på sig ngn gång!


Var sen in i ridhuset igen och red igenom knasen. AVslutade med att hoppa några hinder o d gick bra - skönt!


Väl hemma så var jag och Lokisen ut och red med Emmi och SOvve i supernice väder! hääärla!


Snabbis sen via mamma och äta och så tillbaka till stallet för att natta pållarna...


Det var den dagen d!

Lååång, intensiv och händelserik kan man sammanfatta den med!

ooo nu är d en 29 årig dam som börjar bli ryyysligt stel? tantvarning? är man månne för gammal för att flyga av knasponnyer?! who knows! (hoppas ja kan ta mig upp från sängen imorn??!!!)


Här är ponnyskrället i fråga:

 


Söt men vild... alltså!


Ha en bra torsdagsnatt! d ska ja!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards