agequodagis

Alla inlägg under januari 2011

Av agequodagis - 1 januari 2011 16:57

Jaha så var d 2011, det betyder att d igår var nyår!


Igår:

baka två chokladtryffeltårtor till mamma (hon har kalas idag)

ärenden på stan

till Lokisen, nh tränade o vi hade sälle av Monza o E. Lokisen var riktigt riktigt pigg!

laga kräftsoppa till kvällens förrätt

fixa sig o så middag hos fröken L.


Vi åt:

kräftsoppa

ostpanerade kycklingfileer med bandspagetti o svark tomatsås

vitchokladpannacotta med hallonpure

o till sist kaffe o baileys, även om nu jag drack te.

Hade riktigt trevligt, kvällen slutade med att kolla på fyrverkerier i Miramarparken,s en besämde vi oss för hemfärd, alla var så himla trötta.

Själv åkte jag busse hem o d va den mes överfulla buss jag sett ngnsin!


titt här bara:


idag


fick magsjuka i natt... så har spytt och druckit vatten... typ! o sett på tv, ja d va den första dagen på nyåret d... trevligt värre... not! hej 2011!


Ciao!  

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards