agequodagis

Alla inlägg under januari 2011

Av agequodagis - 25 januari 2011 21:14

alltså skit, snart är januari slut. Hiskeligt vad tiden går fort! fattar int d alls ja...


Idag har ja väl int gjort såå mkt direkt o inget speciellt har hänt direkt... en vanlig tisdag helt enkelt.

Lyssnat på mental träning och vart ut och ridit med min skrutthäst i typ 1h, massa trav o övergångar på vägarna. Myyys me stjärnklart fast väldans kallt för d blåste massor! huu!


Är så attans chokladsugen så d finns int, och jag som int "får" äta choklad! bläää! men men thats life! har int ätit choklad sen sista december o ändå... hur kan man klara sig utan i typ 24 dagar o sen få tillbaka sötsuget? folk brukar ju säga  försvinner på två veckor, jo pyttsan! d gäller nog bara alla andra d...


Ciao!

Av agequodagis - 24 januari 2011 20:34

Vaknade skiiittrött... men får absolut skylla mig själv. Fastnade i en bok, som var intressant o kunde int sluta, ups!


Därför får det bli tidigare isäng i kväll så ja får läsa ändå utan att d blir fööör sent.

För övrigt har jag vart till stallet och gosat och borstat på Lokisen samt vart ut på promenad med Mr.


Nu bälga finrexin o sen hoppas på att förkylningen försvinner tills imorn... för ja vill träääna!


Har förresten skickat ett mail till, till min pt idag... han har nog glömt bort att jag mailade honom i december... så nu får vi hoppas han får det, känns som ja behöver ett nytt program!


Nå nu läääsa! ciao!

Av agequodagis - 23 januari 2011 21:52

Jaha så var söndagen över då...men en bra söndag har det vart!


Började dagen med sälle, fröken L var hit och drack te, själv åt jag grötfrukost med ägg och te! trevligt med pratstund, int så ofta som våra scheman går ihop, tyvärr.


Sen Dh säsong några timmar, mys ensam med ljus och det.


Sen promenad till mor och far, mys med Ceasar, smakråd på golv åt mor och borsning av C.


Dagen avslutades med hämtmat, ngt glas vin och allmänt lugn och ro med trevligt prat med fröken Mr hemma hos mig och P i datorn.


Så en luuugn och sköön söndag! janina style! (bara träningen som saknades... och Lokbebisen! )


Jajja imorn e d måndag! nu finrexin o så sooova!

Ciao!

Av agequodagis - 22 januari 2011 23:05

... i näsan! blää ja som vill träna o rida och gud vet allt! inte alls kul att sitta här inne när sooolen lyst fint som bara den ute idag! nåja thats life eller va d nu heter! Ja vet att man inga ska gnälla, men tyckte faktiskt nyss att jag var förkyld.


Idag har jag städat... pappa var hit och hjälpte mig dammsuga + tvätta golv. Även tvättmaskin och diskmaskin har vart igång så nu är d fiiiint här hemma igen! nice!


Förutom städat så har jag... sovit... 2 timmar för att vara exakt, ojdå! har även handlat och nattmatat hästar! Avslutade dagen med te i Björsby med moster och kusin F - trevligt.


Nu är d nog dags att sooova sku jag tro!

Goooo natt!

Ciao!

Av agequodagis - 21 januari 2011 22:05

Sååå skönt med fredag! "fick" sovmorgon i morse, börjar ju först mina lektioner 12.20 på fredagar så beslöt igår för att sova till 9, skööönt! Sedan fixade jag lite här hemma o sen gick jag till jobbet.


Efter jobbet blev det fika på stan med fröken Mr, jag drack ett te som kallades "stressfri" men alltså d smaka suuurt, uschamig!


Ikväll har jag vart ut me Lokisen i skogen. Blev igen sådär himla rädd i skogen vid Måsan, e ngt som hörs som bara den. Skrämmer upp min häst också (för han är ju så jäkla känslig för hur ryttaren är). Nu tror jag ja ska sluta rida där när det är mörkt... hjärtat bankar o pulsen slår... lääskigt! konstigt hur man heeelt plötsligt börjar typ tro på spöken..


I övrigt har d vart en luuugn fredagskväll, även om det vart en hungrig sådan, är superhungrig!


Nää go natt på er!

ciao!

Av agequodagis - 20 januari 2011 21:08

Var till läkare idag, fick svar på prover o diskuterade kommande behandlingar. Fick också svar på varför ja vart trött, så trött att mormor måst väcka mig varje morgong för att ja ska kunna komma upp...

Hadd sköldskörtervärdet heeeelt åt fanders, så nu blev d att höjja dosen rejält.


För övrigt sku ja äta räkor och sallad till middag... men räkorna (pirkkas fyrsta räkor med chili smak) smakade blääää, usch fy tusan! så d blev sallad med keso, gurka, tomat, sallad, vindruvor, broccoli, blomkål o morot... blev gott d me!


Ikväll har jag vart ut på uteritt me M och Cheeky. Lokisen gick riktigt fint på slutet, trots ingen dressyr på vääldigt länge! längtar som tusans till man kan rida på ridbanorna OCH rida överallt i skogarna!


Ja nu sitter ja o dricker finrexin, gott men önskar ja int behövde det, men min hals e int bra så d e vällan lika så bra.


GO natt!

Ciao!

Av agequodagis - 19 januari 2011 21:36

Virrdag och mommokuuuma... hmmm kul jul!


Angående mommokuuma va d min assistent som påstod ja hade det... hmmm tack för den! (hade varmt o kallt om vartannat idag...) nåja va kan man göra förutom att ta av sig tröjjan, ta på sig tröjja, ta av sig tröjjan, ta på sig tröjja och halsduk osv.... joo ja vet liite knäppt kanske, but... jaa... ja vet int.


Virrig har ja me vart, lämnat nycklarna överallt o sen funderat över var jag lagt dem... o så hittat dem o sen gjort samma sak igen.. hmm


Men mest virrigt av allt idag var följande händelse:

Körde bil till jobbet idag (för att ja sku få hem en sadel på prov men det är en annan story som int hör hit). Sen när jag jobbat klart och vi haft möte klart så gick jag glad i hågen hem, surfade runt lite, åt middag och så började klockan vara mkt så det var dags att åka till stallet för att fixa till Lokise. Då när ja ska plocka fram bilnycklarna inser jag - min bil står kvar på skolgården, jag gick ju hem och glömde bort den - STOR suck! så det var bara att trasa till jobbet, hämta bilen o sen komma iväg.


Mockade till Lokisen, gosa och så snabbt skynda till Aftonsol. Dressyrträning för Solveig och som vanligt med Cayenne, cirkushästen nummer 1 som gör byten som ja vet int vad, bara en kort förhållning och så byte... man kan bli toookig... hon gör d tydligen för att slippa undan jobb, pucko häst! men lär mig ju nog mkt måste jag säga, av denna studsande, kickande, galoppbytande häst... för d går rysligt bra mellan varven.


Nåja d va min onsdag d! tjing på er!

Av agequodagis - 18 januari 2011 20:48

Trött, tröttare, tröttast på jobbet idag, antar att helgens icke sovande började göra sig påminnt! nåja får väl lägga mig i tid i dag så blir d nog bättre imorn, hoppas jag!


Efter jobbet blev d hästdag, stallet från 15.30 - 20.45


Lokisen blev skodd

Jag städade fönster, vattenkrubba, väggar och vattenkopp

uteritt 45 min

sedan till Buskböle o kolla när flickorna där red dressyr me sina pållar.


Så låång dag på stallet med andra ord.


Nu mentalist klart sen sooova!

Ciao!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards