agequodagis

Alla inlägg under januari 2011

Av agequodagis - 17 januari 2011 22:21

var en allmänt skit dag idag.. blää men men nog om d!

För övrigt så hatar jag IS på vägar och sådant... blää, man kommer ju ingenstans!


Har vart till stallet o myyst me Lokisen, dock inget mer me tanke på vädret utanför - suck! jäkla is!


Sen till gymmet, blev intervallträning på crosstrainern samt styrka.


NU  är d film (grabben i graven bredvid), datorn och te och levande ljus. Mys för mig själv alltså...fun...



Av agequodagis - 16 januari 2011 20:48

Vart en riktigt trevlig o bra helg!

Gårdagen bjöd först på uteritt e  M och Cheeky. Sen var det middag hos fröken Mr, jag, hon, P och Mrs kompis J. Vi åt jääääätte smaskig middag. Oskalade räkor, aioli o världens goaste sallad med avokado, gurka, tomat, ruccola, feta ost, äpple, rödlök och fetaost -MUMS!! lite vin till det massa trevliga dikussioner. Såklart hamnade vi ju då på archen, även där trevliga diskussioner och lite styrdans men väääldigt lite på nedre dansgolvet. Fortsatte kvällen med diskussioner lååångt in på morgone... kvart i 9 först var det dags att slå fast sina blå. Nöjd och glad av en riktigt trevlig lördagskväll!


Blev alltså tre timars sömn... upp kl 12, sega framför datorn o Tvn typ, förutom det så har jag vart en sväng till stallet o gosat med sötaste Lokbebisen!


Nu strax dags o sooova för att ta igen den på väldigt minusliggande skönhetssömnen!

so goo nat!
Ciao!

Av agequodagis - 15 januari 2011 15:20

så skönt me HELG!


Igår var en luuugn fredag, hade ont i händerna så M mockade åt mig. Mamma och bror var hit på fika o sen var ja till Mr på fika... d va typ det d! luuugn fredag med andra ord!


Idag:

Mysig uteritt över en timme med M och Cheeky, hästarna fick pulsa i massa snö o skogen var fin o solen sken - härligt!


Förutom det har jag handlat med P och ikväll blir d myys me me räkor, sallad och bubbelvatten o typ ett glas vin  !


Nu ska ja lyssna på mentalträning o sova en liten stund innan d börjar bli dags att bege sig!


Trevlig lördagskväll!

Av agequodagis - 13 januari 2011 21:13

När jag vaknade var ja aptrött.. usch! fortsatte vara trött heeela dagen! blää. Gick faktiskt till och med och muttrade för mig själv...trött o på allmänt dåligt humör. Fråga mig dock inte varför. Känder hur jobbigt det var att åka till min kära pålle men har man häst så har man..


Men när man väl klätt på sig o satt sig i bilen och börjat köra och faktiskt ställt in sig på att "nä nu får du ta och skärpa dig, du har häst o han måste motioneras vare sig du ork eller inte" väl på stallet tyckte ja d sku bli kul! tänkte rida dressyr, pälsade på oss massa kläder (blåste snålblåst som attans) och gick positiv och glad till den plogade ridbanan... som ju tyvärr int längre är så plogad me tanke på att d kommit snö igen.. men skam den som ger sig, begav mig ut på uteritt istället o d gick bra, trav o galopp o allt möjligt i snålblåsten men piggare blev man!


Sen hem o fixa lite o så promenad runt Östernäs- västernäs med fröken P, riktigt skönt o dessutom trevligt att få prata av sig lite!


Sen när jag kom hem så hade jag en present på trappan, nybakade scones från K!


Tänk vilka underbara vänner jag har ändå! och vilken fin häst jag har! ja nog vääldigt lyckligt lottad egentligen! tyvärr är d bara väldigt lätt att glömma bort det ibland! Förlåt för det!


Kram på er! Hoppas ni där ute också fått en bra dag!

Av agequodagis - 12 januari 2011 20:44

vill jag ha!! snälla ge mig ngn! snälla tomten (visst kan man önska sig saker även om d inte är jul?!) kan du int ta bort allt snön?! då skulle jag bli vääääldigt glad!


Känner mig idag ryyysligt pesimistisk till snön, vill ha vår o bara vägar så man kan gå och rida som folk! snö är trevligt, men i vettiga mängder o under vissa tidpunkter men nu börjar d faktiskt räcka till och med för mig!


Hade rätt igår förresten, jag ha världens tränignsvärk idag! Axlar, armar, o övre delen av ryggen känns att finns just idag! riktigt tillräckligt också!

Idag har jag vart mindre virrig på jobbet, kände mig strukturerad och duktig o hade full koll på det mesta, bra då kanske man är igång som vanligt igen från jullvosledigheten - det är ju kanoners i såfall!


Idag har jag fått middag hos mormor, gillad lax o sallad - mums!


Cayenne... ja hon är nog ett projekt i sig hon... jisses vilken häst! började bra, sen fick hon sitt ryck som hon brukar få o så diskuterade vi det lääänge o väl o sen blev hon riktigt fin på slutet - tur för mig! annars hade ja blivit deprimerad eller ngt.


Nu ikväll insåg ja att d faktiskt är tjugondagknut imorn, så jag plockade ner och bort alla julsaker, lämnade dock kvar stjärnorna och staken, dom får vara kvar ännu ett dygn- är ju myyysigt ju, blir ju så mörkt annars!


En sån här vill ja ha nu:   


Helst från och med imorn, deal?! OCH all snö bort också tack!


Natti, natti!

Av agequodagis - 11 januari 2011 19:48

... av den värsta sorten! det komme rjag att ha imorgon... för redan nu känner jag av den... usch o blä för att int kunna gå, samtidigt som ju träningsvärk är betydligt skönare än om man bara har ont för ngt annat tycker jag.


Imorse var jag seeg, orkade knappt upp när mormor ringde, men var ju tvungen.

Efter jobbet lyssnade ja på mentalträningen o sen var d Combat som stod på mitt schema. Var riktigt skööönt men oj va träningsvärk ja kommer ha imorn efter all ridning o träningen den senaste tiden.


Hade mat och kläder med så åkte direkt till stallet, åt middag (kycklingsallad) och hjälpte L att rycka Sovves man, den var så hiskeligt ojämn så nu ser han fin ut igen. Sen gos o borst me bästaste Lokisen sen fick han stå me sin back on track platta medans ja fixade för natten. Nattmatade o nu e d dags för tv innan sooovdags!


Go natt!

Av agequodagis - 10 januari 2011 20:03

det känns... har inte vart på stallet idag! har typ vart där heeeela jullovet o typ alla dagar före... även hur mkt ja än tycker om min kära häst o om stallet och gud vet allt så är d ibland jobbigt att åka dit, det är alltså det där med att sätta sig  bilen o köra som är jobbigt, hade det gått att bara trolla sig dit *simsala bim* o så hade man vart där, då hade det gått bra för väl där så är d ju som ett trivsamt lugn kommer över en.  oj vilket flum... men det jag försökte komma till på ca 5,5 rader är att ja int var där 1 januari och så inte idag!


För idag har R mockat åt mig (första gången själv!) men hon hade int tid att rida pga sitt jobb så då lånade E min gris o red ut me honom istället o hon sa att han skött sig alldelses utmärkt så d e ju bra!


För övrigt nu när ja ändå håller på o flummar så var d första dagen på jobbet idag, efter ungefär tre veckors ledighet!! oj oj o fast man vart borta såå länge så när man kommer tillbaka dit är d ungefär som om man senast var där igår! konstigt va?! hur kan det vara så?! för att man är så van o inrutad o allt sånt eller pga ngt annat?!


Jag har tränat idag också, var på 30 min cyklingpass o sen blev det mitt eget styrkeprogram efteråt så nu har man en sån där himelsk skön känsla i kroppen igen! nice!


Fall ngn funderar så är det här jag brukar vara när jag tränar:

  

(lånade bilden från deras hemsida)


Nu ska ja dricka lite te! mums!

Ciao!

Av agequodagis - 9 januari 2011 14:36

... lov alltså! imorgon är d jobb som gäller... konstigt d känns, var ledig så länge. Men måst nog pallra mig en sväng till jobbet ikväll för att kolla upp lite saker.


insåg att ja aldrig skrev igår...

men igår hände väl int så mkt heller så att.

Sovmorgon

promenad med P

mocka åt Lokisen

wiispel o film me P

= int så mkt me andra ord...


idag har int överdrivet mkt hänt heller...

uteritt me lokisen

torkat ur hästsläpet (snön har ju börjat smälta) så int golvet ruttnar

o ikväll blir d kalas.


här är förresten fotona på "bebisarna som jag lovade sätta upp förut" fast nu känns dom faktiskt ganska så stora.


               


Sådär ja... så fick ni se lite av bebisarna o deras mammor ute i Djurvik. Visst va do söta?!


Ha en fortsatt bra söndag!

Ciao!  

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards