agequodagis

Alla inlägg under september 2010

Av agequodagis - 3 september 2010 22:04

hittade den här på youtube just, så söööt! måste bara lägg in den   



och den här som är en av mina absoluta favoriter på youtube... finns massa såna budweiser me clydesdale hästar som e supersöta!


Av agequodagis - 3 september 2010 20:54

Fredagar e så nice!

D finns några orsaker:


1: enda dagen på veckan då jag börjar kl 9.00 (annars är det 8 som gäller)

2: har två lektioner! så jag slutar kl. 10.40 :)

3: det blir helg efteråt

4: fredagshumorn i lärarrummet...


fast d sku gå ännu bättre om ja sku få massa gjort sen! idag satt ja på jobbet till klockan 14 men fick bara 1/3 av de ja borde ha gjort klart... så va innebär d?! jo ja får göra det i helgen i stället, smart där!


Min pålle blev skodd idag! så nu har han fina tassar igen - skönt! Han fick beröm av hovslagarn att han är så fint musklad! *stolt* Så nu ha han fått beröm av tandläkaren, massören, hovslagaren, riktigt härligt! Matte är stolt och glad!


Imorgon skall vi åka till ridklubben S för första gången. Vi ska träna hoppning, hoppas d går bra! packade klart allt idag i alla fall så d e fixat!


För övrigt tycker ja d ha blivit värsta hösten... sku vilja ha lite mild och fin höst ett tag ja, som typ för ngt år sedan då jag och mamma var me båten till Kobba Klintar i då de hade öppet sista helgen för hösten, september var d- riktigt härligt!


Bara för att ja drömmer om att åka ut me båten så får d bli en bild från i somras!


  


Ha en superhelg! för d ska ja ha! Ciao!

Av agequodagis - 2 september 2010 15:29

Jaha så var torsdagen nästan avklarad då! förkylningen stannar fortsättningsvis kvar verkar det som... den vill int alls fara ut och flyga som ja vill. Suck! vill ju TRÄNA!


Har just vart till stallet. Lät hästarna dela på tre äppel och så gav jag ut mina två sadlar på prov! nu är det bara att hålla tummarna på att ngn passar hennes häst och att jag i alla fall får ngn såld, sku va riktigt nice!


För övrigt så är det föräldramöte ikväll. Ska åka lite tidigare för att se om ja får igång min kanon... hoppas verkligen det för det gick inte att skriva ut! så går varken det ena eller d andra DÅ har jag problem ikväll! men det går säkert alldeles lysande! *hoppas, hoppas*


Nu mat, samma som igår och förrgår... men det är ju gott och det finns ju kvar...! så varför byta lixom...


Ciao!


Av agequodagis - 1 september 2010 20:18

Beslöt mig för att avboka dressyrträningen idag. Orkade varken släpa dit L eller rida ngt mastodont dressyrpass för S. Men hur trött man än är och hur mkt man inte orkar så måste man ju sköta om sina djur. Så efter att ha slappat hemma, ätit samma middag som igår *mums* och sett ett avsnitt Bones så var det dags att släpa sig till stallet.


Det är lite roligt men när man väl kommer till stallet mår man faktiskt lite bättre än vad man tyckte man gjorde före man åkte... sen när man kommer hem mår man likadant som före man for, konstigt det dära. Nåja i alla fall så tömkörde jag herr L. Gick helt bra, dock var han en aning ovillig... men helt ärligt det är int så konstigt, har blivit ovanligt mkt på bana för hans del senaste veckan... och herr L han protesterar me råge om d är ngt som inte faller honom i smaken...men imorgon ska han få  rida ut med E så då blir han glad igen! Förhoppningsvis kommer hovslagaren imorgon också för nu såg ja idag att hoven fått en spricka, blä! usch vilken sk-t kvalitet han har på hovar och de spelar ingen roll hur mkt man än smörjer eller hur mkt tillskott man än proppar i hästsaken, han har ändå sina dåliga hovar kvar!


Nä nu, over an out!


Förrästen... en bild kanske också så d blir lite finare här omkring... ha, ha


  



Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards