agequodagis

Alla inlägg under september 2010

Av agequodagis - 8 september 2010 21:47

Vaknade i bra tid men ju mer veckan lider ju jobbigare blir d att komma upp till dessa 8 mornar... 9 mornar e va d sku va! d sku va perfekta!


Dock har jag kommit underfund med att det är superbra att äta kl 11.40 vad mycket mättare man håller sig längre. Då man åt tidigare åt man mycket mer mellanmål och höll på att stärva innan det var dags för middag! men nu sinni! har i alla fall fyra dagar me sen lunch så det är bra!


För övrigt så har jag var me L på dressyrträning för S idag. I början var han riktigt dryg... drog benen efter sig och var försökte springa i från allt jobbigt. Men sen när han värmt upp sig mycket, väl och länge då ni! då gick d som bara den, då var han duktig! Vi gjorde en superbra och nyttig övning, kallad saxen som man brukar rida i Grandprix! Nöjd med dagens pass! Skulle dock gärna skippa mörkerkörningen med transporten... usch, livrädd för att det skall komma upp rådjur! tur att man kan ha lampan på i transporten så L i alla fall slipper stå i kolsvart mörker!


Nä nu en gammal dressybild som min medryttare fotat:

  

Okej int världens bästa form...men det bjuder jag på. Fotografen var ju duktig i alla fall!   

Av agequodagis - 7 september 2010 22:16

tog lite foton idag på stallet.

Här är ett som jag tyckte blev rätt coolt...

  

Av agequodagis - 7 september 2010 16:16

Jaha så var redan tisdag avklarad... eller i alla fall nästan! men jobbdagen är i alla fall slut!


Just lagade jag mat och då var jag lat men som jag borde vetat vid det här laget så straffar lathet sig alltid... eller i alla fall oftast. Idag straffade latheten sig i alla fall! orkade inte sätta på skyddet när jag värmde mat i mikron och det resulterade såklart i att maten sprättade över hela mikron så jag fick ta ut allt och städa - så dagens dråpliga grej.... var inte lat, det straffar sig! varför inte bara sätta på skyddet och så skulle jag bara behövt rengjort det?  nåja gjort är gjort var bara en dagens lärdom, hoppas jag! ;)


Ikväll blir det nog lugnt! ska se på TV och mocka och lite dammsuga!



Av agequodagis - 6 september 2010 20:11

Något skönt att kunna träna igen. Även fast d vart bara 1,5 vecka av förkylning och därmed vila men ändå, det är 1,5 vecka för mycket d! man mår så mycket bättre när man tränar!

Idag blidde d först 30 min spinning, följt av 30 min coreträning. För övrigt så märker man höstvädret nu. Första gången på länge som man måste ha både tröjja och jacka när man cyklade till träningen + långbyxor.


Nu har jag just ätit kvällsmat: keso, banan + 2 riskakor följt av en mugg Te :)

Av agequodagis - 6 september 2010 15:58

Åh va härligt det är att äntligen slippa förkylningen! yei!

Dock var d otroligt svårt att komma upp i morse, det borde vara förbjudet att börja 8 på en måndag eller för övrigt 4 dagar i veckan! usch! ja e ingen morgonmänniska i alla fall! men var faktiskt duktig och steg upp "redan" klockan 7.10 idag!


Har vart en allmänt seg dag men nu har man just slutat jobba! Ska just laga middag.

Idag blir d qornfärssås med pasta och rivna morötter och lite soltorkade tomater och så feta ost - mums!


Sen ska ja vila en stund och så blir d TRÄNING, åh va nice! Ska gå på cardiocore, d var ett rysligt bra tag sen jag gick på det passet så får se va min nacke säger! lär väl märka...


Ciao!

Av agequodagis - 5 september 2010 19:48

Va knasigt att d alltid visar fel tid i bloggen, bara för att den är svensk... varför kan man int ändra d för?!


Idag har jag:

jobbat

dammsugit volvobilen

tvättat

ridit L ut i skogen

latat mig

sett på tv


ja d va väl det d... int så mycket alltså! men imorgon blir d andra bullar!

Då SKA jag träna för då SKA min hals ha blivit bättre, för d har jag bestämt!


  

Av agequodagis - 5 september 2010 13:18

Vaknade 10 men orkade inte stiga upp... blev istället att stiga upp kl 13... bra där! hade tänkt mig att ja sku stiga upp 11 istället för 10 men tycker man om att sova så gör man! ha, ha! blir en luuugn dag idag tror jag! känner jag behöver det! har faktiskt tvättat kläder... eller jag och jag, det är väl maskinen som gör det! det enda man själv gör är väl att sätta i kläderna, tar ur dem och hänga upp dem! men man känner sig lite duktig i alla fall... konstigt eller hur?!


Ska även dra ett varv med dammsugaren här hemma, det behövs nog. Och så ska ja jobba lite och kolla lite på nätet efter en matta, vet precis hurdan jag vill ha, gäller bara att hitta den perfekta! ikväll blir d nog en lugn tur i skogen med Herr L.


Nu en bild från igår... en till alltså!


  


Ja, ja ha en trevlig söndag!

Av agequodagis - 5 september 2010 00:38

Men i alla fall...  i min värld är det lördag fortfarande... jag har ju lixom inte gått och lagt mig ännu! I alla fall, lördag: vaknade 11.20, skööönt att få sova längre än till typ 7! fixa lite hemma, var till stan och det var då problemet kom! Mitt bankkort fungerade int! alltså va?! d går ju ut 2011 och när jag stoppade in det i det blåa facket (för chipkort) så spottade automaten ut det och sade att jag måste stoppa in det i det blåa facket eftersom ja hade chipkort, hallå, jag gjorde ju d! testa några gånger men sen tecktes ja int mer... så då gick ja till en annan bankomat för den första hade fel tänkte jag då, men icke! den andra va likadan - pinsamt! Blev att hämta pengar av mor för att uträtta de ärenden ja hade... suck!


Sen var d dags för stallet, skulle på tanthoppning, skulle va två ekipage i min grupp, men blev ensam, hon andra fick feber så det blev privathoppning... hmmm

Nåja min häst tyckte int alls om att vara själv... spänd som attans och "dog" när gruppen före drog... va ja menar me "dog" är att luften lixom gick ur honom, inget hände... så kände mig som värsta nybörjaren, blä! nåja vi hoppa i alll fall ganska bra övning som i ett annat läge, en annan dag skulle vara en bra övning för min kära häst, just idag var den dock inte jätte bra... men men ska man se d från det ljusa sidan så rev han aldrig och han stannade aldrig, hoppade till och med från stillastående.


  


Nu ikväll efter träning så har jag varit hos A och C. A fyllde "jämt", dvs 28.... de bjöd på jättegoa chokladpraliner och jättego pannacotta! *mums* vi drack lite vin, pratade om allt mellan himmel och jord och såg på M:s svensexefilm, riktigt nice!


På väg hem gick ja med äkta paret L och M och då var vi med om värsta detektivuppdraget, i alla fall låtsas vi om det... men i alla fall så var d två polisbilar och en amublans som sökte med strålkastare efter ngt... d hoppade ur polisbilarna till och med och gick och sökte med lamport runt lusse... riktigt intressant tyckte då vi, hi, hi! sen hitta vi en svenskreggad bil som stod helt skumt parkerad så då gick M och pratade me poliserna som visade sig söka efter tre svenskar som kört fulla! så värsta dramat mitt i allt...  eller så int Men en lördagsnatt på Åland e d liiite speciellt i alla fall. Sen vart d en helt vanlig cykeltur hem i mörket

oj d blev fet stil... men får int bort den... nåja i alla fall! kl är 1.51 och det är dags att sova! godnatt!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards