agequodagis

Alla inlägg under september 2010

Av agequodagis - 14 september 2010 21:03

Har vart ute i princip hela dagen idag! 6:orna hade skolidrottsdag på alla de olika skolorna me massa olika idrotter, verkar superskul, är ett bra initiativ att ordna detta! Cyklade dit och hem, först i ett led av typ 50 elever och 3 vuxna... ganska långt led med andra ord!


Efteråt startade vi upp vår orientaliska dans, första gången för den här terminen. Men idag var vi så trötta så blev int så mkt allvar... latja mest i salen och gjorde lite moves.... skaka rumpa och dylikt - älskar den dansen! så kul att vi är två som dansat flera år och flera som vill lära sig så vi kan ha en lite grupp!


Sen när jag kom hem var ja så slut så ja hamnade på soffan och sov typ 40 min. Efter det var det promenad med fröken M som stod på schemat, blev 90 min powerwalk och tjejsnack, riktigt trevligt!


Avlutade ikvällen i stallet med L, han fick liniment och stå med back on tracks ryggplatta! NU avslutas kvällen riktigt på riktigt med tv iform av Mentalist! Imorgon är d onsdag, redan! jisses vad veckorna går fort!



Av agequodagis - 13 september 2010 21:33

Det är alltid så himla härlig känsla som infinner sig i kroppen efter att man tränat, som ett inre lugn på något vis, nice! idag blev som sagt Cardiocore, dvs 30 min spinning, 30 min coreträning!


Efter träningen var ja bara tvungen att åka hem en sväng för att kolla fall jag lämnat på "mackgrillen" men som vanligt hade man ju inte det... men ja hade dock glömt säga "urdragen" och då minns ja d ju såklart inte så då MÅSTE man ju åka hem och titta annars får man absolut ingen ro i kroppen... var via moster och lånade hennes cykelhjälm eftersom vi ju har skolindrottsdag imorgon! hoppas det blir fint väder! men det bästa av allt, vi lärare får också vara med!!! ja vill träna bosuboll eller zumba ja!


För övrigt har jag tagit hand om min "sjuka" häst. Han som har lite upphakning i sitt bakknä... linimentade och borstade samt prövade nya shabraket + lindorna som jag köpt av N (som var helt oanvända med prislappar och allt kvar). L blev sjukt snygg i det, här kommer bilder av schabraket så man kan föreställa

sig hur snyggt det är  på   


    


Snyggt va?! ska dock bara användas på träning på annat håll! ett såkallat "finschabrak" med andra ord L:s "fest"kläder!


Ha d kanoners!


Ciao!

Av agequodagis - 13 september 2010 14:28

Igår på kvällen var jag till stallet med E. Hon och jag red två på L en sväng och sedan i skogen gick jag och hon red. Märkte på slutet att Lokisen gick tokigt så nu får han vila några dagar, typiskt. Antagligen har han väl sträckt sig i hoppningen på blöt bana i lördags, nåja that´s life, syns mest i skritten dock. Lite liniment och lite vila så blir d nog bra sen igen.


I övrigt är d väldans mörkt och grått och trist idag! Därför blir d träning på schemat iform av Cardiocore, nice! sen mocka + umgås me herr L.


Ciao J

Av agequodagis - 12 september 2010 15:04

Har haft en riktigt trevlig helg!

I fredags var jag til stallet och mockade, sen var jag och fikade till mormor och till sist en sväng till Indigo med fröken M. Pratade om allt mellan himmel och jord och hade riktigt trevligt.


Lördagen var luuugn, vaknade väldigt sent så hann inte göra så mycket. Men på kvällen var d kräftskiva hos äkta paret L och M me några till. Såå gott me kräftor. Dessutom hade A lagat supergod Tzatsiki och chokladmousse!


Alla där ville gå hem men jag drog vidare till arken för att umgås me fröken L. Var riktigt trevligt och dansade massa, faktiskt mest styrdans, ovanligt nog! men även i nattklubben sen senare när övre delen stängde.


Trodde ja sku va extremt trött i morse då jag steg upp vid 07.00 var dags för jobb på stallet kl 8.00 men icke. Var faktiskt rätt  pigg. Och på stallet var d helgkurs så vi fick både frukost och lunch  dock tvättade vi en hel långsida ridhusfönster igen och så mockade vi och sprayade på antibit på en hel box samt städade hela foderladan! så vi var duktiga   


Jo just ja. Igår blev jag så himla rörd! K var hit med en kaka som hon gjort bara till mig bara för att hon kände för det, tänk vad underbara vänner man har!


Ikväll blir d middag hos mor och far me mormor och morbror och sedan stallet med E.


Här är en bild på sötaste C!

  

Trevlig söndag!


Ciao!

Av agequodagis - 11 september 2010 13:29

Sooov läänge idag! riktigt länge... kanske förberedde mig för att orka me Kräftskiva i kväll och sedan orka jobba på stallet imorgon?! antar d va så d var planerat...  


Men i alla fall, riktigt mums att äta kräftor ikväll!!! älska kräftor!


Ciao!

Av agequodagis - 10 september 2010 16:11

Så va d fredag då!


Började dagen med en lektion, sen tanläkaren, mindre kul men gick helt ok, lagade ett hål, ska snart dit igen och bygga upp min tand som gick sönder för typ 2 år sedan. Den har bara vart provisoriskt fixade ett tag nu så.


Annars då... har vart och handlat och har just ätit middag, inget speciellt till middag men lite B&J glass till efterrätt   snart till stallet och mocka åt finaste L. Sen tänkt ja åka till mormor en sväng innan de blir ett glas rosé på Indigo med fröken MR       


Ciao!



Av agequodagis - 9 september 2010 21:13

Trött som attans! soova en stund före träningen, sen var man pigg igen. Var på combat, e ju såå kul och såå bra träning! riktigt nice! sen direkt till stallet mocka och så uteritt med L. Höstpremiär för reflexer och pannlampa ikväll, rätt mysigt eftersom d var en fin och stjärnklar kväll! härligt!


Bara för d bjuder ja på en två år gammal bild som e tagen på L:s och mitt förra stall av min morbror. E golbanan i Sund som syns i bakgrunden. Min kära L var dessutom väldans pigg vid tillfället.

  


Snart är d helg!! 

Ciao!

Av agequodagis - 9 september 2010 13:32

Åh va nice me strålande sol utanför fönstret! själv sitter man dock inne och rättar böcker... men men det måste göras! får ju cykla hem i solen senare!


När jag kommer hem måste jag städa, sätta på diskmaskinen och tvätta kläder! sen blir det middag? undrans just va man ska äta till middag?! handla måste jag också göra! och kl 19 är det dags för combat! *gillar jätte mycket*


Borde även hinna åka till  mormor för att hämta grejjer som jag har kvar hos henne... men d hinns nog med d också eller va?!


Kl 20 är d sen dags att åka till stallet, måste hinna motionera pållen före hans (och min) läggdags! Så d blir premiär för i år med pannlampa ikväll, mys!


Ciao så länge!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards