agequodagis

Alla inlägg under september 2010

Av agequodagis - 22 september 2010 21:29

Jaha var en bra dag på jobbet idag, kände jag - skönt! Dock är d väääldans tråkigt att hålla på med fronter, speciellt när det inte vill som jag vill alla gånger! Fronter är för övrigt vår lärplattform som vi MÅSTE arbeta med...


Blev middag hos mormor idag, mums! fast tog med lax dit och åt sedan potatis och sallad till där. Så mycket trevligare att ha sällskap när man äter tycker jag! passade samtidigt på att lämna in mina gardiner för fållning till henne samt ta hem två par alldeles nystickade yllesockor till min gästsockssamling   


Var sedan via apoteket och hämtade koksaltslösning till Herr L som har tokigt i sina ögon. Dags att börja badda dem igen med andra ord... fattar int varför han får sådant med jämna mellanrum, vad gör han med sina ögon?!


Har även hunnit med att rida lektion på Stall A. Red Pamir och han var faktiskt ovanligt trevlig att rida. Gick i bra stadig form utan och var helt ok frammåt, det gilar jag! Sen blev det stress till stallet för att mocka åt Herr L samt badda hans ögon.


Nu sova några Få timmar för sen ska ja ta 3.30 båten över till ÅBo... yei! - NOT! för imorgon är d besök hos Jukka - Pekka som står på schemat, det är min finska läkare. Därefter blir d att umgås me P och hennes två små.


Ha en bra dag imorgon!

Ciao!

Av agequodagis - 21 september 2010 21:16

Åh va kul, nu fick man något att se fram emot i vinter! fick inbjudan på posten idag om Bröllop! så kul att gå på ett tredje i år! M och H skall gifta sig   vinterbröllop blir d! så nu måste man hitta lite fina kläder att ha på sig då!


Var på combat idag! ny release! nya passet är roligare än på mycket länge! - nice! svetten bara sprutade! och man kände sig nöjd och glad. Till middag blidde det kycklingrisotto, sallad och tzatsiki - mums!


Nu på kvällen har jag vart på stallet och motionerat herr L. Han var knäpp, låtsades vara rädd för d mesta och taktade typ hela vägen till Ulfsby och tillbaka... d som var meningen att vara en lugn ridtur blev allt annat... e ju tusan så jobbigt för hästen att takta, suck! nåja han lär ju överleva!


nu Mentalist! sååå bra, enda tv programet jag följer, typ!

Just ja, hade hand om S idag också, mockadet åt honom samt visisterade! bara därför får ni en gammal bild på mig och honom! vår lilla gammelponny!

  


Ha d kanon!

Ciao!


Av agequodagis - 21 september 2010 14:35

Trots regn har d vart en kanonbra dag! alla elever i åk 1-9 har vart positiva, glada och peppande trots en hel dag ute i regn och rusk! Det gillar vi skarpt!

Har alltså vart schoolympics. Dock fick den årliga masstafetten lämnas bort tack vare en riktigt blöt sandplan! men i övrigt har det var precis som vanligt! massa grenar, roliga grupper och såklart avslutades alltihop med "rökkamaraton" + saft och bullar!


Trevlig dag trots vädret! har invigt mössåret idag också! e ju sååå kallt att bar stå vid sin station under flera timmar och ta emot grupper så d blidde mösspremiär idag!


Nu vila lite - sen combat! och förhoppningsvis inget spöregn för sen ikväll ska ja motionera min kära pålle!


Ciao för nu!

Av agequodagis - 20 september 2010 20:18

Ja som rubriken säger! har jobbat 8-19.30 Sen blev d en promenad med fröken M och nu Tv en liten stund innan läggdags!  så inte mycket att säga... eller jo.... men d ska ja nog int ta här!


Får bli en liten bild istället... en int så bra mobilbild som e rätt gammal... men tycker bilden är talande... han ser en kanin.... hi,hi!


  


Ha en bra kväll!

ciao!

Av agequodagis - 19 september 2010 20:47

Nice dag! började dagen kl 11 med grötfrukost. Sen kom mamma hit me en present, hon hade köpt en vardagsrumsmatta till mig i Sverige, precis en sån jag velat ha!   


Sen vart d skördemarknad på Naturbruksskolan. Köpte en blomma och lite laxröra samt en glutenfri limpa - mums! Sedan fika hos släkten och därefter promenad med kusin S. Middag blev d hos föräldrarna, lax och potatis + rotsaker i ugn - Gott!


Dagen avslutades med ridtur i skogen med härliga L. Sku ut och skritta för herrn har ju vilat en vecka tack vare ngn slags sträckning i bakknäet men i dag gick han riktigt bra - skönt! dock blev d inte enbart skritt i skogen för travgubben i grannstallet var ut och körde sin häst med ngn slags däck bakom... hästen såg int allt för lycklig ut... men i alla fall så tycker ju L att d värsta som finns är att bli lämnad ensam när ngn annan drar... så d blev takttur i skogen istället för skrittur...!


  


Ciao!

Av agequodagis - 18 september 2010 21:57

Hittills har d vart en riktigt trevlig helg!

Gårdagen var d jobb några timmar sedan ärenden på staden.

Dagen avslutades med middag med kusin S. Vi grillade kyckling och åt sallad, klyftpotatis och tzatsiki till- mums! till efterätt åt vi frukit, nötter, choklad och chips i ugnen. Väl ute åt vi det tillsammans med vaniljkesella. Riktigt gott d me!


Och så till maten självklart rosé när vi nu ändå var inne på sommartemat :) och såklart Beringer som ju slår allt annat vin me hästlängder! såå gott!


Kom några till hit och sedan drog vi till Indigo, där fick S mig att pröva en supergod drink som smaka chokladgodis! och den slår nog nästan päronlemumba (!) och då är den god! Drog sedan vidare till arken där vi dansa x antal timmar innan min kusin E (S lilla syster) kom och hämtade oss, riktigt snällt av henne! tack!


Även idag har vart en nice dag! var på öppna gårdar med: L, M, L och A. Var mysigt att åka runt men köpte in så mycket, bara en squach... var sen till stallet tog hand om L och så vidare till föräldrarna för att umgås me C en stund innan det var dags att cykla till Indigo! blev ett glas vin och sedan en tidig kväll!


Hoppas morgondagen blir lika trevlig!

  


Ciao!

Av agequodagis - 16 september 2010 21:23

Såååå trött efter jobbet, sku sova 30 min men blev 1 h... kom bara inte upp, suck! så d blev sen middag, eller egentligen inte sen men bara 1,5 timme före träningspasset... vilket resulterade i 30 min combat och sen var ja så spyfärdig så ja måste gå ut... vem har lärt sig en läxa?! jag! man ska int äta på under två timmar före träning! suck! Nåja åkte till Kantis och handlade och sen vidare till stallet.


På stallet mockade jag och sen var jag ut på promenix med N och vovven M, så lite motion till. Efter promenaden blev det rykt och liniment av L innan vi nattmatade pållarna. L var tydligen mycket bättre imorse! gick rent ut, så man kan ju börja hoppas på att man slipper åka till Ulltuna nästa vecka! d sku ja verkligen int orka med! men han får vila två dagar till och så skritta på söndag och se hur han verkar.


Hoppas, hoppas hoppas!


Imorgon blir d middag me kusin S - Nice!


Här kommer en väääldans gammal bild på mig och L, borde vara ca 7 år gammal kanske...


Ha d kanoners!

Ciao!  

Av agequodagis - 15 september 2010 20:32

Var så sjutusans trött i morse... usch och fy! avskyr verkligen 8 mornar! Nåja dagen gick helt ok och avslutades med ett lärarlagsmöte som också gick riktigt bra.


Var sen och mockade samt linimentade L:s ben. Ringde Vetrinären i morse och han tyckte L sku vila denna vecka så sku få få höras mer nästa vecka fall d inte blev bättre.


Nu ikväll var d dressyrlektion för S som vanligt, fast denna gången fick ju inte L komma med så jag red favvolektionshäste - P. Gick kanonbra. Undrar om jag någonsin ridit så bra i hela mitt liv?! tror inte det faktiskt, sån skön känsla alltså när ja kunde lägga honom i vilken form ja ville och fick honom i världens uppförsbackegalopp, galoppera typ på stället, supernöjd med andra ord och fick ju såklart massa beröm. S undrade vad ja gjort sen förra veckan...  

Har även gett mig attans på att ja ska få superfin sits så red i princip hela lektionen utan stigbyglar!


Nu sitter jag och äter favoritkvällsmålet - kesella och hallon! mums!


Förrästen kom på en sak... varför rider man alltid bäst när man är som tröttast?! kanske för att man är helt avslappnad då?! Nåja svårt att veta!


Ha d!

Ciao!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards