agequodagis

Av agequodagis - 26 februari 2014 20:14

Förkylningen börjar äntligen ge med sig (peppar, peppar ta i trä)...

Igår var jag och Russin ut och testade trava lite, i början var han lite spänd men det gav med sig. Dock travade vi kanske 4 gånger ca 150 meter endast men lite i taget räcker så att vi int överdriver o gör för mkt för tidigt för då går väl allt upp igen.

Idag har jag vart hästledig och det "firade" jag med att först laga älgfärsbiffar så nu har jag middag idag och tre dagar till, jeeei! (såååå tråkigt att laga middag åt sig själv). Sen sov jag 1h på soffan... och så nu har jag just vart ut o gått 1h med Pernilla, sköööönt att äntligen få röra på sig!

Så nu önskar jag verkligen att förkylningen efter två veckor verkligen börjar vara till ända. Jag vill trääääna!

Resten av veckans planer ser ut såhär:

Torsdag: rida Pettson + promenad

Fredag: ut med Russin.

Lördag: rida Petteri + Russin + nattmata hästarna

Söndag: ut med Russin + kalas

Det var väl det! vill ngn hitta på ngt skoj i helgen är det dock bara att höra av sig, jag är öppen för förslag!

Av agequodagis - 25 februari 2014 22:50

tills Russin blir frisk så vi kan använda vår snygga outfit som nu är komplett... (borde egentligen ha ett par blå ridbyxor också...)

Men kolla vad tjusigt:

Omg säger jag bara... sååå snyggt! jopp jag tycker om roooosa!

Av agequodagis - 24 februari 2014 20:43

Under söndagen körde jag transport... o d ganska mycket också... var nämligen till Lemland o hämtade Pettson för att rida han på banan i Jomala.. det ni!

Här är lite bilder från den idén...

Blev en del bilder... som ni ser gick vår hoppning lite sådär... men d e int lätt när man int är van hälsar Pettson! han har ju knappt "hoppat" förut. knappt så att det räknas i alla fall så tycker han var sjukt duktig.

Kommentera gärna! vill ha feedback!

Av agequodagis - 24 februari 2014 20:39

Corona

Denna hästen flyttade till oss för nu ett tag sedan, däremot har jag vart liiite lat med kameran så har int riktigt släpat med mig den till stallet men nu ska ni få se på "nykomlingen". Hon är 21 år gammal o ett halblodssto med hoppmeriter.

Av agequodagis - 21 februari 2014 22:55

Jag blir lite deppad, tycker det här lovet går lite väl fort! sku såå gärna kunna ha en vecka sportlov till, snälla? någon?

Nähe, int då... får väl nöja mig med två dagar till då... typiskt!

Idag fixade jag med papper i många timmar. Sen var jag till stan en sväng o gjorde ärenden till både mig och Samuel, skönt att få dom gjorda.

Eftersom ja tänkte mig att jag skulle kurera min förkylning idag så beslöt jag mig för att låta Russin vila. Istället blev det lång rykt, frisering av öron, man och under halsen samt massage. Trevligt var det o han njöt.

Måst bara berätta en söt liten sak...  när jag hållit på ett tag ringde Stallchefen o ville prata om en grej. Vi har ju så sjuuukt dålig mottagning i vårt stall så det var bara att traska ut på parkeringen som vanligt. Eftersom Russin stod inne på gången lät jag dörren vara öppen.

En liten stund var det tyst, sen började han mullergnägga... o ja bara joo jag kommer.. När int det hjälpte började han kraffsa lite försiktigt för att till slut öka det hela. När jag sen kom in stod han bredent och med fram o bakben lång från varandra o såg helt olycklig ut... han hade kissat på gången o d tyckte han var äckligt. O han såg ut ungefär som att " ja kunde int rå för det, jag försökte ju faktiskt säga till". Stackars liten! det är int lätt när man int pratar samma språk.

Ikväll har jag vart på 25 års fika till Gunilla och efter det var jag en sväng hem till Malin och gosade med hennes hund o även en ybersöt liten pomeranian vovve som var där på besök, pratade lite o så åkte jag hem.

Trevlig fredag blev det! även om min älskling gäääärna sku få komma hem nu... men tror nog det dröjjer ca +4,5 vecka tills dess eller ngt... bläk!

Nää nu är d nog natt!

Fick bli en gammal bild på mig och Fröken som Jossan tagit.

Av agequodagis - 20 februari 2014 23:30

I måndags var ja ju änni i GBG.

Då fixade vi lite hemma hos brorsan i början på dagen, dvs städade. Han har ju skadat sig o får bara använda en arm så han har lite svårt att städa.

Sen gick mor och jag ut på staden. Var till Nordstan, en stor galleria o shoppade samt fikade på Espresso house. Jag shoppade en ursnygg jacka från Gina tricot och även en topp därifrån.

På kvällen lagade jag middag till oss, kyckling gryta och jasmin ris, blev bättre än jag trodde, he, he! Avslutade med att se på Morden i fjällbacka på film.

I tisdag skulle vi åka hem... det gick inte lika bra som planerat... det hade blivit så att kablarna trillat ner på ett ställe mellan töreboda o laxå, precis där tåget skulle gå. Så vi fick åka tåg till Skövde, där fick vi hoppa på bussar och åka till Hallsberg o sen fortsätta åka tåg igen... sååå vi kom två timmar sent till Stockholm o därmed 45 min för sent till vår buss till Rosella... Mamma och jag valde då att åka taxi ner o försöka hinna med Amorella. Vi lyckades o fick en hytt...3.15 landsteg vi sen i långnäs... lagom möra!

Igår segade jag hela förmiddagen, var trött o seg efter resan. Åkte sen till stallet för att rida ut med Mirja. Mirja fick låna Cheeky så vi skrittade ut 50 minuter o sen tittade jag på när hon hoppade sin egen häst Corona.

VÄl hemma däckade jag i sängen o vaknade 14 timmar senare... idag har ja int gjort många knop, min förkylning är om möjligt ännu värre, fyyy! så degade hemma till kl 15 då jag tvingade mig själv till stallet för att skritta ut en sväng med Russin. Tur som var fick vi sälle av Gunilla o Cheeky.

NU har jag kurerat mig med massa vatten o te o finrexin o dylikt så hoppas på att vakna pigg, glad o med mindre fökylning imorn. Deal?!

Av agequodagis - 16 februari 2014 21:08

Är alltså kvar i Götet. Har int alls vart kul väder kör idag, bläck! Så vi stannade inne typ hela dagen o segade. På eftermiddagen var vi Dick till Ikea o shoppade lite.

Så vidare till Manana, en tapas restaurang inne i centrum. Var super super gott.

Kvällen anslutas i soffan, precis som den typ började. Hoppas verkligen på att morgondagens väder blir betydligt bättre.

Av agequodagis - 15 februari 2014 20:22

Igår åkte mor o jag till Göteborg. Buss vid 12.20, eckerölinjen, buss till Sthlm, tåg till Gbg. Framme var vi 00.00 finsk tid vid brors lägenhet.

Idag har vi vart till hööks, Börjes i Tingsryd, en outlet i Kungsbacka, kollat var bror jobbar mm.

Jag är ryysligt nöjd med dagens inköp. Värsta snygga vita tävlingsschabraket, Rooosa piké, svart o lila huva, två sadelgjordar o en sjuuuukt fin kökslampa! Titta bara :

Rosin II

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.