agequodagis

Alla inlägg under november 2012

Av agequodagis - 2 november 2012 22:27

Började dagens pass med att skritta ut en sväng, en längre sväng än vad vi varit tidigare. 

Efter vi kommit några hundra meter blev det tvärstopp...o hela hästen frööös fast... Sku egentligen ha gått 20 meter till där vi sku svängt av på en stig men d gick bara att vända bakåt, så vände bakåt o hoppade över diket o den vägen till stigen istället. På tillbaka vägen så kom det en långtradare full med sand... försökte visa åt den att vänta bakom och inte köra om eftersom jag inte visste hur fröken C skulle reagera. Preciiiis just då kommer en sån där stor taxi också... hå, hå. Vi vänder in på en liten uppfart o så far alla grejjer förbi o campolina är hysterisk men inte tack vare långtradaren eller taxin utan tack vare en vit skylt som är på uppfarten... hå, hå hästar!


Red sen i ridhuset. Dagens huvudövning var att rida mellan koner. ngn hade glömt kvar tre koner på ridbanan så började med att rida på 15 meters volt, sen slalom mellan konerna och så in på 15 meters volt på andra sidan ridhuset och så höll vi på så. Började i endast skritt. Sen utökade jag det till trav på volterna och skritt mellan konerna och så avslutade vi övningen med galopp på volterna o skritt mellan konerna. Gjorde samma åt båda håll. På slutet travade vi och övade avsaktningar till skritt innan vi travade av ordentligt! 


Är nog helt nöjd över dagens pass. 


Av agequodagis - 2 november 2012 22:19

Fredagar brukar vara lugna dagar... för då brukar man ta det lugnt för att det snart är helg... jag har tagit allt annat än lugnt i kväll... eller idag


Kom hem från jobbet kl 14.15, bytte om och åkte till Aftonsol

Skritta ut en sväng på Campolina + red i ridhuset (skriver mer om det sen)

åt middag med föräldrarna

var till bio savoy o hämtade presentkort

till rökka o hämtade presentkort

hem efter mer kläder

kantis o handla med mamma

hem till dem med det vi handlat

skjutsa mamma på kalas i möckelö

åka till stallet för att mocka åt lokis samt nattamata hästarna

till kalaset i möckelö en sväng

till gravplatsen i stan för att tända ljus på morfars grav

till mormor och umgås

ja det var min dag det.. Hur har er dag varit?


Nu ska ja prata i tele med min älskling os en soooova!

natt, natt!

 

Bild från 2010 när vi tävlade dressyr första och enda gången... bilden säger rätt mycket om varför vi int tänker göra det fler gånger... 

Av agequodagis - 1 november 2012 20:18

Inget stall idag, det känns konstigt! mysko jag är va? nåja. Idag efter jobbet åkte jag till gymmet. Var först och gick 10 minuter på gåbandet, sen 30 minuter spinning och så avslutade jag med mitt dag1 pass på gymsidan. Dag 1 innebär ben, bröst och mage så var sjuuukt mör i mina ben sen på slutet! undrar just om jag kommer kunna gå imorn... he,he! men det lär vi väl märka I guess!


Nä nu se på tv i min ensamhet! ciao på er!


 

Bild från 2009



Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards