agequodagis

Alla inlägg under augusti 2012

Av agequodagis - 1 augusti 2012 20:16

Alltså shit! sommaren börjar ju snart ta slut, snyyyyft också! känns int alls som jag är nöjd, det har ju vart så lite sol o så få chanser till riktigt sommarläge... blää!


Idag har jag väl bland annat vart till stallet två gånger... en gång för att ge lokis hans dagmat samt släppa ut resten av hästarna. Och sen gång två var Samuel och jag dit o släppte ut honom samt mockade. 


Förutom det har vi var till Nabben och tvättat tre hästtäcken! skööönt att ha lite gjort! har även tvättat två ridtäcken idag i maskin... liiiten början på att förbereda sig för vintern med andra ord. 


TIll middag blev det en ny grej. Hemlagad hamburgare, men en lite annorlunda variant. 

Det var med kalkonfärsbiffar, pesto, stekt paprika, sallad och såklart nyttigt bröd. Blev faktiskt suuuuupergott! mycket godare än jag trodde! Samuels omdömme var att det var den godaste hamburgare han ätit men sen kom det, i alla fall den godaste hälsosamma. Men ska ja vara riktigt ärlig så tror jag aldrig han ätit en hälsosam förut... så den fick nog bra poäng!


Vi var även till Gelatteria Anna och Aldo och hämtade hem glass. Vi tog fyra bollar (två var alltså) men delade på det hela. Vi tog choklad och hallon (för att ha två som vi vet är goda). Sen testade vi även på mandarin samt nougat. Måst säga att nougat var helt ok, inte wow men helt ok. Mandarin var dock INGEN höjdare.


Har faktiskt tagit kort på vår middag men ni får det ngn annan dag tror jag. 

 

En bild på Samuels föräldrars hönor fick det bli idag, he, he!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards