agequodagis

Alla inlägg under augusti 2012

Av agequodagis - 9 augusti 2012 21:56

Idag är det torsdag! Det har nog varit en helt bra dag idag, speciellt på kvällen!


Var och gymmade på förmiddagen, körde dag 1 ur mitt två dagars program. Var sköööönt att få svettas ordentligt! Direkt efter åkte jag och fodrade lokis som ju står inne på dagarna. 


Var även till stan idag och där fyndade jag tre linnen o en topp på kapp ahl för 11 euor... he, he suuuper! speciellt eftersom ja har många linnen som börjar bli slitna o fula så nu kan jag slänga dem! suuuper!


På kvällen ordnade vi kusiner (Niklas, Sandra, Erica, Freddy och jag) picknick för Mormor och Bibbi. Vi var till Järsö och satt på en bänk och käkade pastasallad till middag och rabarberkaka till efterrätt! Var suuupertrevligt och väldigt somrigt såhär när sommaren börjar lida mot sitt slut... 


Ikväll var jag till Lokis, han hade vilodag så mockade, började tvätta boxen (en liten bit) och så borstade jag och myste med han lite. 


Alltså en helt trevlig dag detta! skööönt!


Ikväll har jag pratat massa på fb med karin, vi har haft långa diskussioner om hästar o vissa har en del att fundera på! 


Här är lite bilder från kobba klintar. kommer nog mer en annan dag också... 

       







Av agequodagis - 8 augusti 2012 22:46

o vad har ja gjort idag då?


Det är inga mycket d... absolut noll egentligen. 

Häckat framför datorn o TVn (os, hästhoppningsfinaler)... handlat mat. Fick blommor (bäst med heeela dagen) O ikväll var jag på kalas till alexandra, det var trevligt!


Ja det var det d... inspirerande o roligt eller hur? NOOOOT!


Nåja hoppas ni haft en bra onsdag!

Imorn väntar betyyyydligt roligare saker i mitt liv i alla fall... 


En till deprimerande sake förresten: Samuel är borta i fyra dagar nu, stackars mig!

Ciao!

Bara för d här var så tråkigt kan ni få en bild... 


 

Av agequodagis - 8 augusti 2012 15:04

Denna fick jag idag! Då blev jag glaaad! Min sambo är söt o snäll!

Av agequodagis - 8 augusti 2012 14:44

Var till aftonsol igår och red privatlektion för Solveig!

Red i lilla ridhuset. 


Fick massa beröm och det kändes faktiskt riktigt bra. Vi började me att göra halt o ryggningar i skritt. Ryggningar har ja haft lite svårt med på Lokis eftersom han gärna vill skjuta ut baken så det blir snett. Men fick flera bra tips på hur ja ska rätta till det medans han ryggar. Så sen på slutet fick vi flera stycken helt raka - jeei!


Sen tränade vi på galoppfattningar. Även dem har vi haft svårt med, eller int förr men nu när han har tyckt att galoppen vart jobbig. Men nu skritta jag på volt, flyttade baken sidvärts o sen smög fram skänkeln o fattade galopp, det blev mycket bättre fattningar. Nu gäller det att träna på att han ska orka också!


Överlag tyckte Solveig att vi gått fram massa under sommaren. Att han blivit mycekt rakare/stabilare och att han fått bra muskler och att jag fått bättre hand osv osv. Suuuperkul!


Här är lite bilder från gårdagen:

           

Här kommer några bilder från träningen. Jossan har fotat dem. Ni får fler en annan dag. 

Av agequodagis - 8 augusti 2012 13:55

idag är det onsdag... det innebär att det var 6 dagar sen jag bloggade... oj!


Snabbresumé då... kanske. Men ja minns int riktigt vad jag gjort... he, he ooooj!

I fredags red jag Lokis, vi red ut tror jag... jooo det gjorde vi, jag red med Sanna och Zack! på lördagen var jag och Samuel och käkade middag på Arken Garden, riktigt mysigt var det, även om vi int stannade så länge för d blåste massa och därmed blev det rätt kallt. 


I söndags var jag på stranden på dagen, sköööönt! har int blivit så många stranddagar den här sommaren, blää! På kvällen var jag och Samuel med mamma och Niklas till Nauticaltan och käkade deras terassmeny! Det var fint o så men maten var jag INTE imponerad av. Nautical där inne brukar ju vara suuuuper men inte detta... så dit behöver ja int riktigt gå igen. 


I måndags var jag och styrketränade på dagen - skööönt! På eftermiddagen tvättade jag hästsläpet medans Samuel mockade åt Lokis. TIll middagen fick vi besök av Samuels mamma Airi. Lagade Paella med kyckling, räkor och kräftstjärtar. Till efterrätt blev det hallon o blåbärspaj. Senare på kvällen var vi alla fyra ut och gick med Lokis. 


 

Bild från när jag, mamma och Samuel var på stugan. 


Av agequodagis - 2 augusti 2012 21:55

Oj, vilken dag!

idag har jag gjort massa tycker jag.

Började dagen med att stryka kläder, har nämligen en stång på loppisen tjäna och tänkte att jag förbereder mig o har med kläder när jag åker dit och kollar FALL att det skulle behövas fyllas på. Jag hade rätt, det behövdes! så det var ju bra att jag strykte och fixade!


Köpte faktiskt även en klocka där, en vit ice klocka som faktiskt är ny!

På eftermiddagen bakade mamma en ny slags äppelpaj så sen åt vi den till fikat- mums! då fikade även samuel, niklas och eva J med oss. Mums vart det!


Gymmet har jag också vart på idag! körde mitt nya program (dag 1) första gången själv idag... det är sjukt jobbigt. 


Idag 1 är det ben, bröst och mage. Körde crosstrainer som uppvärmning, idag blev det dock ingen nedvarvning utan bara stretch för hade lovat vara hemma kl 18 o äta middag. 


Efter middagen var vi och tvättade två hästtäcken till, så nu har vi bara ett hästtäcke kvar och en matta - jihuuu! såå skönt!

 


Bild fotad av mig när vi var på Kumlinge senast.


Nu ikväll red jag ett dressyr/markarbetspass med Lokis på banan. Vi gjorde bland annat om banan till ett ruter ess och tränade framdelsvändningar i skritt, i hörnen. Sen hade vi galopparbete på en bom på volten, det tyckte Lokis var kul! Mellan dessa övningar travade vi lång och låg på volter, åttvolter och raka spår. Blev ett rätt bra pass även om Lokis var lite trött på slutet. Efter passet fick han stretcha och sedan lite massage, deeeet tyckte Bärta om! 


När vi kom hem ikväll hade vi fått en burk färska hallon som mamma hade vart och plockat - mums,

mums dubbelmums! 

 

Bild på mig och Lokis. Samuel som fotat den 16 juli. 




Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards