agequodagis

Alla inlägg under april 2012

Av agequodagis - 5 april 2012 20:54

Världens sötaste Ceasar!

           

Av agequodagis - 4 april 2012 22:03

En dag jobb till sen är det påååsk! jeeei va härligt med fyra dagar ledigt! härla!


Idag jobbade jag till fyra och sedan hem snabbt o äta middag och så till stallet för att vi skulle släppa ihop Jim och Loke. Gick riktigt bra även fast dom tuggade rätt mkt på varandra (?) men ingen klaga... o sen lät dom som kameler... öhhh? sen slog Jim i från ngn gång och så var det avgjort, han var ledare! sen visa dom tydligt o klart att dom gillade varandra massa, det var ju bra! 


Men sen finns det en sak som var betydligt sämre... så nu hoppas vi bara att allt skall lösa sig! kan ta problemet en annan dag när vi sett lite mer om d går att lösa eller inte... men det gäller inte Loke, så mkt kan jag säga i dagsläget. 


Imorn planeringsdag 9-13 och sen är det ett skööönt o efterlängtat looov!


Har förresten fotat när vi släppte ihop Jim och Loke men nu är det så sent så ork int ladda upp bilderna, ni får se dem en annan dag istället!


Sov gott!

Ciao!



Av agequodagis - 3 april 2012 20:20

Oj, skrev ju inget igår. 


Det var i alla fall en stressig dag... jobb först, sen hem och så kom Niklas och hämtade mig och skjutsade mig till mormor. Det var nämligen snö och is ute så vågade int köra med min bil som hade sommardäck. 


Sen till Lokisen, kolla igenom honom snabbt samt mocka den suuuperorediga boxen... bläää! men vi hade ju fått ny häst till stallet dagen före så det var väl int så konstigt... 

Efter det stressade jag iväg till aftonsol där det stod Fröken på schemat. I början gick det int alls någge bra, men hon är en sån häst som behöver mycket, mycket uppvärmning! sen minsann gick det MYCKET bättre och hon var suuuuperfin att rida - trevligt. Avslutade kvällen med fika hos mormor och fick sen skjuts hem av moster.


Idag däremot har jag jobbat, sen har jag ätit sallad och sovit en stund på soffan. Dagens motion blev promenad med Mimi och sedan te hos henne. 


Imorgon blir det liiite nervöst, vi ska nämligen släppa ihop Jim och Loke, hoppas, hoppas att det går finemang!


Ha en bra tisdagskväll hörni!


Här är förresten tre ovisade bilder från söndagen:

     

Av agequodagis - 1 april 2012 14:07

Idag fyller Lokisen 20, presis som jag skrev i ett tidigare inlägg. Det var meningen han skulle ha kalas idag. Men istället blev det så att stallets nya häst skulle komma idag. 


Vi släppte ihop Zack och Emmiis häst Jim men med tanke på hur Zack betedde sig bestämde vi oss för att dom får gå två och två i några dagar nu så att Zack lugnar sig lite, annars lär det int gå så bra för ngn av hästarna. 


Här kommer lite bilder från dagen:

           

Nu har jag försökt värma mig och äta lite mat. Resten av kvällen blir nog rätt lugn. Skulle vilja mnyyysa men det går ju inga, Samuel har nämligen åkt bort, stackars mig!


ha d!

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards