agequodagis

Alla inlägg under april 2012

Av agequodagis - 13 april 2012 21:01

Freeeedag idag! härla med helg! tänkt att man alltid längtar så till helgen, fast man gillar sitt jobb. Det är lite knas det... men den här veckan längtade jag faktiskt extra mycket till helgen för jag har vart sååå trött under veckan. Fattar int vad det vart med mig? har typ somnat på två röda o kunnat somna sittande i skolan osv... helt sjukt!


Nåja i vilket falls om helst var jag hemma o läste en sväng. Sen iväg till gymmet för att gå en sväng på löpbandet följt av 30 min spinning. Direkt iväg till stallet där jag åt middag och sen var jag och jossan ut och promenerade med sötaste Lokisen. Avslutade stallvistelsen med att putsa tränsen o en grimma. Skönt att ha det gjort. Jag hatar ju nämligen att putsa, fy tusan sånt nödvändigt ont det är alltså!


Nu ikväll har jag ätit några rutor choklad o sett på tv o nu sitter ja o längtar efter att klockan ska bli efter 11 för då kommer söt hem! jeeei! 


Ha en bra fredagskväll!

 


Av agequodagis - 12 april 2012 22:21

Aptråkig rubrik jag vet... men man kan ju int vara rolig alla dagar... he, he


Jobbat idag, preciiiiis som vanligt, var suuupertrött o höll typ på att somna. Fattar int va det är med mig!

Direkt efter jobbet bar det av till Karrböle, för finaste Lokisen sku få besök av Micke N, alltså han är massör och behandlar med laser. 


Lokisen hade lite spänningar på olika ställen, men mest i ryggen på höger sida men det var ändå int farligt alls. Sku skritta några dagar o sen rida på som vanligt. Men hålla koll på de olika ställena. Sku det komma tillbaka skulle jag höra av mig bara. 


Sen hem o käka middag som älskling lagat - härligt att komma hemm o sätta sig vid bordet bara. Sov några timmar medans samuel var på skjutbanan och när han kom hem var vi ut och gick - skööönt men kände mig seeeg som attans i benen, undras just varför?


Ikväll klanta vi oss... samuel tycker det är mitt fel jag tycker det är bådas... men sak samma, hans telefon är ändå död för den har vart i tvättmaskinen... suck!

Nä nuuu sooova!

Natt natt me er!

Av agequodagis - 11 april 2012 19:19

Onsdag idag då, jobbade till klockan fyra. Sen hem och fixa middag och byta om och så iväg till träningsverket på spinning 30 - sköööönt!


Vidare till stallet där jag åt min medhavda middag, mockade en lättmockad box (för en gångs skull, jeeei!) och sen så tog jag in Bärtisen. Ryktade först jättenoga och började rycka manen samt använde ryktstenen. Sen var vi ut i skogen i stormen i 30 minuter, sköönt men kallt! Bärtisen var pigg och glad och värsta mjuk och lydig, den här stelheten från vilan börjar ge sig. Men vi får väl se om ja kanske har feeel... för imorn kommer Micke Nyqvist som är massör och skall kolla både Cheeky och Loke. 


Nu ska ja häcka framför tvn! ha en skön kväll hörni!


Av agequodagis - 10 april 2012 19:42

Jag har int så mycket att säga... 


Har varit sjuuuukt trött hela dagen, har typ hållit på satt somna, har måsta gått promenader i klassen för att int somna, förstår int det hela alls? ja mena ja har ju sovit, ja gick och lade mig i tid igår men ändå lixom!


Var och gjorde ärenden på stan och sedan for jag hem, läste en stund och sen sov jag i några timmar med värmefilten på. Var tydligen ryyyysligt behövligt! fast jag typ frös fast jag sov, typiskt jobbigt. 


Ikväll har jag gjort lite måsten och nu snart skall jag få gå och soooova igen... jeeei!

Natt, natt!

Av agequodagis - 9 april 2012 21:32

sista dagen som ledig nu då, nu blir det fyra dagar jobb då!


Men idag, den sista lediga dagen så har jag hunnit med rätt mycket.


Jag började med att i morse åka och klippa mig, sköööönt! sen direkt till kantis för att handla mat. Väl hemma blev det att äta god lunch i form av kyckling, mango, tomat och avokado - mums. 

Fixade även en massa med papper o kvitton o räkningar o sådant. 


Iväg till stallet för att rida ut med Lokisen. Vi fick sälle av Emmii och Jim. Var ut ca 45 min och skrittade mest men äve lite travintervaller. Sen blev det direkt att åka till aftonsol för att rida dressyrlektion med Fröken fräken. Gick faktiskt helt ok bra, fick fram henne till och med vilket ju är det svåra med tösen som tröttnat på ridskolelivet. 


Nu är det dags för sängen så man orkar med jobb imorgon! 

Natt natt på er!

 

Av agequodagis - 8 april 2012 19:23

Igår var det lördag, den lördagen kallas för påskafton. 

Jag började dagen med att soooova, viiiila, ha ont överallt osv osv, bläää!


Var på middag hos mamma och pappa, tjejfest hos Mimi och sedan på arken med fina tjjer på fredagen.


På lördagseftermiddagen bestämde jag mig för att ta tag i mig själv och åka till stallet, mockade åt Lokisen som för första gången på länge hade rätt så redigt i sin box (min ponny visste säkert att mamam int var heelt pigg och kry). Nh tränade honom på banan och löslongerade lite, var en pigg stor kille som man hade o riktigt duktig vara han!


Sen hem o fixa sig lite och så kom ääälskling hem - äntligen! Vi for iväg på examensfest till Sandra. Fick värsta goda maten, massa smårätter och sallade - mums! efter maten var jag en sväng till stallet och satte in hästarna med Malin. Sen tillbaka på kalas där vi fick god tårta och pratade med trevliga släktingar. 


Sen kom min söta  pojke på att hon nog ville ut, jag var int heeelt pigg på iden först eftersom ja ju sku jobba kl 8 på söndagen  meeen tänkte va tusan man är väl bara ung en gång och så for jag med honom ut. Vi dansade massa styrdans - värsta roliga och bra med motion på krogen :D


I morse var det tiiiiidig uppstigning, kl 7 ringde klockan, bläää! 8 var jag på aftonsol efter att ha skrapat rutorna fria från is. Men under dagen blev det soooligt och varmt så det var riktigt nice att fylla på vatten i alla hagar och att kratta, så ute har jag fått vara idag i alla fall!


Väl hemma myste  jag lite med S och så sov vi en stund, sen var det dags för honom att åka till Kumlinge och för mig blev det att sooova vidare, har nog rätt mkt sömn att ta igen. 


Ikväll har jag ätit lite choklad (tyckte att jag var värd det!) och mockat samt pussats med Lokbärt!



Hoppas ni med haft en trevlig helg! o vet ni? imorn är det leeeeeedigt igen! wohooo!

Nä nu ska ja se lite på tv o sen väntar nog en av mina favoritprylar på jorden: sängen!



Av agequodagis - 6 april 2012 14:38

Hej hallå!


Idag är det fredag och det är LOOOOV! gud så skönt! Jag var till stallet och red dressyr med finaste Lokisen. Var en 30 min typ på lilla banan, håller ju på att sätta igång honom så kan int rida så extremt länge. Men red mest i skritt, mycket lösgörande, skänkelvikningar med ställd utåt på ena sidan och innåt på andra sidan och sedan mycket halter och igångsättningar. Satt även in lite trav, mest fyrkantspåret i lite friskare tempo men även några varv på volt. 


Ikväll blir det först middag hos mamma o pappa, abborfileer tror ja det skulle bli. Senare blir det antagligen lite häng på Indigo med fina tjejjer. 


Ha en bra fredag!


GLAD PÅSK!  

Av agequodagis - 5 april 2012 21:04

Idag var sista dagen före påsk - sköööönt! Nu är det lov i fyyyra hela dagar!

Började lovdagen med att hämta o därmed också betala Lokes o min nya investering, ett par back on track arbetsdamasker. 


Sen till stallet. Jag och Emmii var ut o skritta en sväng med Jim och Loke, och jag invigde de nya arbetsdamaskerna. 


Sen hem o laga middag till mig själv, var värsta överambitiös och lagade köttfärsbiffar, det ni! åt dem med sallad och rotsakschips -mums!


Har även hunnit vara ut och gå med min kära mor. Nuuu ska här ses revenge o sen är d sussa som gäller!

Ciao! 


Här är lite bilder från gårdagens ihopsläpp mellan Jim o Loke, int så dramatiskt precis... 

   

 

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards