agequodagis

Alla inlägg under april 2012

Av agequodagis - 23 april 2012 20:52

Måndag igen då! veckorna går faktiskt snabbt!


Jobbade till 14, sen var jag tvungen att fara hem o fixa middag och sen tillbaka till jobbet för möte. Direkt till stallet för o mocka till lokisen o sen borsta av honom en massa håååår. För usch vad han lossar hår nu, bläääk! Snabbt iväg till aftonsol. Blev Fröken Fräken denna vecka också. Som vanligt var hon attans trög i början när hon är "kall" men sen när hon kommer i gång är hon taggad till tusen och suuuperkänslig, hon behöver bara komma igång. Idag kanske hon var liiiite väl taggad ett tag och bocka vääärsta stora... he, he. Men lyckades faktiskt vara kvar! impad av mig själv faktiskt! Men det gick riktigt bra och jag är supernöjd!


Ikväll var ja via smarket o nu häcka framför tvn. käkade lite kvällsmat när jag kom hem o nu känner ja mig som en ballong - fattar int alls varför ja alltid blir så uppsvullen, ngn som vet som kan svara?


     

Av agequodagis - 22 april 2012 22:11

jisses vad snabbt tiden går, snart är d ju för bövelen sommarlov! guuuud så härligt! 


I alla fall så är det söndag idag. Sov rätt länge, käkade sen pizza till frukost (ojdå!) sen så dammtorkade jag och så var ja till tillfället och sparhallen, hittade lite klistermärken och lite plastlådor till förrådet. 


På eftermiddagen så fixade jag mitt mip 3 projekt! mip är en grej som är ett åländskt projekt om att lärare skall bli mer kunniga på datorn. Vi hade som grej att vi måste göra nivå 1 och 2 i år typ. Men nu gjorde jag mip tre också så har jag inget att göra i höst, bra va? vi måste göra som en film i ngt program och ha berättarröst och så till... jag gjorde om Lokisen. Men känns så jäkla töntigt när man hör sig själv prata på film, fyyy bubblan! lade nu ut filmen på youtube men man kan bara se den om man har adressen. Så vill man se den får man fråga om adressen.. he, he


I kväll var vi på kalas. Mika fyllde år. Han bjöd på pastasallad, tårta, massa godis och chips, blörp! gott var det men känns ju som man rullar fram nu... speciellt eftersom man haft magsjuka i helgen och därmed int tränat... blää!


Men imorn är det måndag och den här veckan är INTE lika fullproppad som förra. Har gjort ett schema för veckan:


Måndag: mocka åt Lokisen (han vilar), dressyr på aftonsol

Tisdag: gymma (jossan rider lokis)

Onsdag: spinning 30 samt dressyr med Lokbärt

Torsdag: ut med lokbärt

Fredag:spinning 30, mocka åt lokisen, han vilar

Lördag:göra ngt med lokisen, typ dressyr?

Söndag: jobba på aftonsol (jossan tar lokis?) promenad för min del?


något liknande som det där i alla fall... 

Ha en trevlig vecka!


förlåååt förresten, orka int ladda upp bilderna från valacksihopsläppet idag heller, ups! men den som väntar på ngt gott... eller jonääää. E väl int så många som är här o läser I guess! skulle vara trevligt med ett litet avtryck ibland så man får se vem som är här och hälsar på ;) ?

Av agequodagis - 21 april 2012 16:14

Blev inget bloggande igår... av en speciell annledning, jag hade MAGSJUKA + feber! fyyy attans va äckligt. Jag var INTE kaxig igår kan jag tala om... fyyy och blä! idag mår jag desto bättre... dock int jätte matsugen och har väldigt ont i magen ännu... men d ger väl sig. Älskling tog hand om bärta, vilken snäll sambo jag har eller hur? huur super som helst! <3


Idag har jag sooovit... sett på värdlscupen i dressyr med älskling som faktiskt tycker att det är INTRESSANT! jag är imponerad! 


Nuu fortsätta glo på världscupen, käka liiite mat och så fortsätta häcka på soffan! ha en trevlig lördag!


Av agequodagis - 19 april 2012 21:42

Idag var det åter ihopsläpp, denna gång var det ett nytt försök av de tre valackerna: jim, zack och Lokisen. Ledde upp min häst andra vägen o han var hyyyper på vägen, fick gå o rycka i grimskaftet för han ville int riktigt lyssna... till och med så hyper att han tänkte sticka när ninni starta sin bil... hå, hå. 


Sen släppte vi in honom med dem o det rejsades ett tag men faktiskt int så länge, rätt snart blev det ganska lugnt igen. 


Har faktiskt tagit bilder meeen ja ha rju int världens bästa ojbektiv, eller joo det är bra men för kort för såna där avstånd tyvärr! vll verkligen ha ett 50-300, skulle vara suuuper men kostar massa pengar. 


Sen iväg hem och så på årsmöte med specialpedagogiska föreningen på bibban. Var helt trevligt och vi var fler än vanligt - kul!


Bilder komma en annan dag, kanske imorn om jag har tid! 


Ha d!


Här är en ihopsläppsbild från när zack kom till oss. Bilden har jossan fotat. 



Natt, natt!  

Av agequodagis - 18 april 2012 21:10

Ooooonsdag idag! 


Jobba till 13 sen föreläsning med jobbet, Torgny Karnstedt, väääldigt intressant och inspirerande. 

Här har ni hans hemsida: www.karnstedt,se


Sen snabbt hem, byta om och så iväg och trääääna! 30 min spinning + gå på gåband blev det idag - skööönt! Iväg till stallet, mocka och fixa och sedan dressyr med bärta på lilla banan. Gick helt bra men man märker att han har det tungt ännu (håller ju på att sätta igång honom)


 

meeen vi tänker komma till dessa muskler igen har jag bestämt! detta är 1 år sedan... just före vi upptäckte att han var sjuk... o nu har vi hållit på att tillfriskna från olika saker tills nu... så nu när herrn åter är friskförklarad så är det bara att sätta igång igen! Gillas!


nu har jag just ätit seeeen middag iform av rågbröd med kalkon, ägg, ruccola och tomat på - muuums!


Natt, natt på er!

Av agequodagis - 17 april 2012 20:03

just så är det ja... var på möte efter jobbet idag igen! sen blev det bara hem o byta kläder o packa mat. 


Drog iväg till gymmet, körde 10 minuter på crosstrainer och sen fullt ös i gymmet, härligt och skönt! snabbt iväg till stallet, fixa maten varm i mikron o sen blev det mocka och så avlsutades det hela med en uteritt. Förresten så funderade jag idag om det är så att ngn bytt ut min häst?! för när ja sku spraya honom med glansspray o då blev han värsta panikslagen o kasta sig o hade sig... tönt! så sen fick vi öva på det ett tag... 


Väl ute i skogen så var han extreeeeeemt pigg, var svårt att skritta till och med, kära herrn ville helst springa, till och med genom skogen... vilket ju INTE är så smart. Nåja vi kom ju hem helskinande men det var inte speciellt vackert har jag en känsla av. 


Nu ikväll är jag sjuuuukt hungrig, skulle kunna äta huuuuur mkt som helst! förstår int jag... 


Nuuu myyysa för nu kom söt hem från skolan, äntligen!

häj häj!

Av agequodagis - 16 april 2012 21:36

ja som rubriken säger... vilken dag! 


Först vanliga lektioner i några timmar, sen promenad till Övernäs för att se på en teater om Kalevala. Sen promenad tillbaka till skolan, sen en lektion, sen cykla på möte, vara på möte i 1,5 timmar. Hem, byta om, äta snabbt och så iväg till stallet. På stallet hade lokisen jordens oredigaste box - blää!


Snabbt hem, byta om och så iväg på Bolagsstämma för bostadsaktiebolaget från 19 och det slutade visst 21.40!!!! 


stackars mig! vilken dag! det knasigaste av allt, heeela veckan blir likadan- blää!


Så gonatt på er!

bild på gårdagens smörgåstårta som var riktigt mums!  

Av agequodagis - 15 april 2012 21:11

Idag var det fiiint väder, så pass mycket sol att älskling var och puttade fast sovrumsdörren så vi sku få sova liiite till eftersom det var så just inne, lovely!


Grötfrukost i magen och sedan var det dags för dop i Saltviks kyrka. Idag var det Sussi och Kenneths lilla dotter som skulle döpas, namnet blev Linnea Marianne Elisabeth Karlsson. Hon var såå duktig och var snäll o glad eller sov hela tiden. 


Efter dopet var jag och S ner till vattnet vid björsbyviken och fotade lite och sen hem o sooooova för jag var sjuuukt trött. På kvällskvisten blev det en kortispromenad. Samuel har även hunnit byta till sommardäck på min bil samt plockat fram utemöblerna. Min äskling är duktig han! Detta gjorde han medans jag typ sov på soffan  


Här är lite bilder från idag:

           

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards