agequodagis

Alla inlägg under februari 2012

Av agequodagis - 2 februari 2012 21:00

läget alltså?! allt bra?! näää ja bara skojja, int edde ngn som svarar mig ändå.... ja sitter här o skriver alldeles för mig själv... stackars, stackars mig    fast jooo lite tråkigt är d faktiskt  


Idag har jag vart till sjukhuset o gjort ärenden, sen till mormor för lunch iform av risgrynsgröt - gott. Läste massa tidningar, pratade med mormor, ringde samtal, messade o allmänt tog det lugnt. Väl hemma blev det att börja stäääda - tråååkigt! Sen middag, en av mina favvosar, suuuuper! alltså det är ris och kycklinggryta. I kyckinggrytan är d aprikoser, hel kanel, ingefära, koriander, cayennepeppar, salt, räkor, cashewnötter, åländsk äppelchytney och kokosmjölk - mums!


Ikväll har ja även frostat ur frysen (efter samuel läst bruksanvisningen över hur man stänger av endast frysen) o så har ja städat papper.


Det var den dagen det... den gick den med! imorn är det fredag, då skall jag gymma igen, jeeei!


Puss och kram kladdbanan... he, he!


Av agequodagis - 1 februari 2012 20:59

jaha så var det ooooonsdag!

trög, trögare trögast i morse... hade tänkt stiga upp vid halv tio... älskling väckte mig elva, ups! käka grötfrukost och vilade lite. Sen upp o iväg till träningsverket. 


Cyklade, styrketränade o sen cyklade igen- skööönt! sen hem o käka o så vila lite till... gör int så mkt. Mamma kom med middag som hon hämtat från Time out. Samuel o mamma åt kåldolmar o ja åt jättegoda morotsbiffar, mums!


Nu på kvällen har vi vart till stallet, älskling har mockat o ja har myst med Bärta! sen handlat på Kantis. 

Den här dagen försvann den med även fast ja int kan göra så himla mkt... 


Nä nu är det att lägga sig o nassa! 


Ciao!


Gammal bild:

 

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards