agequodagis

Alla inlägg under februari 2012

Av agequodagis - 17 februari 2012 21:04

ja som rubriken säger, vilken dag? ja har typ int gjort ngt alls... 


Jag har sovit till kl 12. Sen ätit brunch. Legat framför datorn o sett på arga snickaren. Pärlat halsband medans älskling dammsög hela lägenheten, visst e ja en lyxost?! men men de ju för att ja e sjukskriven. 


Sen var mamma hit med middag som hon hämtat från Timeout, lax var det o sen åt vi paj till efterrätt - mums!


Ikvälll.... ingenting! ja e uttråkad!! ja vill åka bort, göra ngt kul, dansa, rida, träna, fest, ja vad som helst där man får röra på sig!!! ja vill bort från soffan!


Igår var förresten min moster Carita hit på fika, fick lite kläder av henne, alltid trevligt! hon hade nämligen plockat ur sin garderob. 


Nä nu ska ja försöka sluta här o fortsätta ha trååååkigt!

Ha en trevlig helg!

Ciao! 


Av agequodagis - 16 februari 2012 17:32

Jaha så var det torsdag då! veckorna går FAST man int jobbar o FAST man mest sitter framför TVn eller datorn. Men nu har jag kunnat börja göra liiite varje dag. 


Så idag var jag till jobbet med sjukintyget o till apoteket o hämtade ut antibiotika till mig själv samt via o köpte nya svarta gummiboots till Loke. 


Sen hem o vila o se på några till avsnitta av arga snickaren o sen var det dags att sätta igång och laga mat. Idag blev det köttfärsomelett i ugn. Receptet är taget från www.tasteline.com fall ngn undrar o vill testa på. Vi åt den som den var och med sallad till, blev faktiskt riktigt gott och mättande. Dessutom är den ju rätt hälsosam, speciellt eftersom det är mkt proteiner iform av både köttfärs o massa ägg. Eftersom vi har älgfärs hemma i frysen i såna där vakumförpackade påsar som är rätt stora (mellan 600 och 800 g) så passade jag på att göra köttfärs/makaroniblandning av resterande köttfärs som blev över. Så med andra ord middag för måååånga dagar idag! känner mig duktig! he, he

Ikväll har jag planterat om massa blommor så nu är dom glada o nöjda! 

Eftersom jag dammade idag på förmiddagen har älskling dammsugit så nu är det rent och fint här till helgen! värsta nice eller va!


På tal om helg, nästa helg är det sportlov, kul för alla som kan göra ngt. Själv lär ja väl sitta i min soffa o se en massa avsnitt av arga snickaren o tycka synd om mig själv eller ngt. 


Ha en bra torsdagskvälll! 
Ciao!

 

Här är bild från januari när jag longerar lokbärt. Dock är den INTE fin, ja vet. För det är nämligen jag som både longerar OCH fotar samtidigt o DET mina vänner var INTE det lättaste...  Dessutom är han lite ofokuserad för alla kompisar for ut o red o han fick vara ensam på en åker med mamma, stackaren! han hade sååå gärna velat följa med dom andra istället... 



Av agequodagis - 15 februari 2012 20:24

Ja som rubriken säger, ja har fått masa gjort idag, mest småpyssel men ändå sååå skönt att ha det gjort! känner mig duktig! o även fast ja int ork göra ngt så länge i taget o måst ha många pauser så går d ju frammåt ändå. 


Efter middagen blev det stallet när Samuel kom hem. Han mocka o ja satt i sadelkammaren o städade lådor - det behövdes!! Passade även på att ta hem massa saker som vi lämnade på stallet när lokisen var sjuk, så nu ser d mkt bättre ut där. Tog även in han så ja fick gosa lite o vissitera o så jämnade jag till hans man lite. 


Från stallet åkte vi till kantis för att handla o sen via mamma med massa grejjer från stallet. 


Nu har jag käkat kvällsmål, kalkon och gefilusjuice! värsta bästa eller hur??? nää kalkon för att det är ett bra kvällsmål o gefilusjuice för att ja måste. Äter ju antibiotika o den är stark så den kan slå ut magen. 


Nu ska ja gosa ner mig i soffan o kolla på TV


Ha d bäst!

Av agequodagis - 14 februari 2012 22:10

Happy valentine!!  


Egentligen en komersiell dag men ändå vill man ju passa på att ha det extra mysigt eller ngt.

Min dag har int vart så värsta wow. Har idag på dagen sett på Arga snickaren, ooooj int konstigt va... d gör ja typ jämt nuförtiden, ehe...


Sen vid 14 var jag till sjukhuset o kolla mina spikar eller ngt sådant.. läkaren hette Ragnar o han var inte 70 + som ja trodde.... snarare 25 eller ngt sådant... hm ups. Man ska inte ha förutfattade meningar eller ngt sådant. Trevlig, engagerad o duktig var han dock MEN han gäspa typ hela tiden, undrar just vad han vart uppe o gjort inatt...


Sen via sjukhuskiosken o shoppa blommor o så till mormor för att överraska henne. Hon blev jätteglad o prata om att ja int hade behövt. Fikade där med te o morotskaka    hon sydde även fast hålet i min tröjja - snäll mormor!


Sen hem o käka middag med herr Pettersson. Blev härtformade muffins (matiga!) och mormors äppelgröt. Romantiskt värre.... he, he NOT.


På kvällen blev d TVn o Ben & Jerry glass samt rosa bubbel - mums!


Nä nu ska ja gå o pussas... häj häj

   


Vet ni?! imorn ska ja få pussas på en annan fiiinis, jeeei! lyxost mig!

 

Lokisen ser kanin första gången... he, he. Mobilkvalitet så inte så fiint men ändå... 


Hoppas ni haft en superdag! 

Ciao!




Av agequodagis - 13 februari 2012 21:23

Jaha blev inga som ja tänkte mig... jag blev hemma en vecka till. Vecka fyra som hemma o sjukskriven nu alltså. Typiskt! 


Så idag har jag först och främst suttit 2 timmar i telefonkö till sjukhuset, jihuu vad roligt - not! Nåja fick i alla fall tid till läkare imorgon. 


Sen har jag bakat hjärtformade matmuffins och sedan suttit mest framför datorn. Idag har jag sett x antal avsnitt av Arga snickaren på Kanal 5 play. 


Ikväll var Ceasar här på besök eftersom mamma var till sthlm med jobbet. Så han har hängt i soffan med mig och Samuel o så har han traskat runt. Sist och slutligen parkerade han sig i klädgarderoben. 


Just ja min sötnöt har tagit bort en visdomstand idag så han är lite ynklig... men söt :D


Nu åkte Ceasar så nu är d bara S och jag igen!


Ha d bäst! 


Här är mitt söta kvällssälle. Dock är ingen av bilderna från ikväll. Men båda är tagna av me!

   




Av agequodagis - 12 februari 2012 14:12

Idag har vart en trööög dag... har läst, lagat smycken o segat framför TVn. 

Vid lite före fem sku mamma o nicke komma på middag men mamma ringde just o ändra det till så fort som möjligt... lika bra ja sätter igång o lagar mat då! Ha en trevlig kväll! 


Förresten ikväll kommer söööt hem :D


Av agequodagis - 11 februari 2012 20:59

Idag var en dag på fot, he, he! 


Var först o hämta jossan o körde henne till Karrböle, då passa ja på att gå ut o pussa på Lokbärt, han skria o hade sig, gulle! o så sku han me in, tyckt int alls att matte sku lämna han ute i hagen - min sötnöt!


Sen vidare till Hammarland på dop, Maria och Stefan döpte sin dotter. Hon fick namnet Wilma Anna Maria Ek. Hon grät/skrek sig igenom hela dopet o sen gick hon ut för att sova... så man såg int henne så mkt. 


Sen via S market o handla o så hem o soooova -behövde vila mig själv o mina fossingar. 

Ikväll har mamma o mormor vart o är här för att se på melodifestivalen del 2. 


Hoppas ni haft en bra lördag, det har jag! fast jag saknar min pojke massa, massa, massa! 


o så stör ja mig på ljudet i sovrummet. Ja just ja det har ja ju int berättat om. Vi har ett konstigt ljud som hörs i sovrummet som hörts i några dagar. Är jättestörande o vi vet int var det kommer ifrån. Men Samuel har ringt till grannen idag o frågat (han känner honom) men han visste int vad det var för han var int heller hemma... så han sku kolla när han kommer hem. Tills det får jag ha psykbryt helt enkelt - skit också, stackars mig! 


Nu är det slut gnällt! natt, natt på er!

Av agequodagis - 10 februari 2012 19:38

men för mig gör det ju int direkt ngn skillnad, är man sjukskriven så händer d inge speciellt när d blir helg. 


idag har jag: 

sovit för det mesta

läst

suttit framför datorn

intressant, eller hur? NOT


ikväll var Samuel o hämta pizza o sen drack vi varsitt glas rött. Det sluta int så kul för nu sover min älskling sött på soffan... jeeei va skoj - not! så nu är ja fast vid datorn igen! skojsigt värre!


Ha en bra fredagskväll!

Ciao!


Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards