agequodagis

Alla inlägg under juli 2011

Av agequodagis - 3 juli 2011 22:23

Surfat runt på massa hästsidor. Här är schabrak ja villl ha:


           


Ge mig! tack!

Av agequodagis - 2 juli 2011 13:34

Jag har bakat två tårtbottnar till idag, jeei! så nu har ja lagat tre! en kvar då! kommer tydligen 30 pers på brorsans kalas imorn så att...


Nä nu är d dags att cykla tilll Dalkarby, ska dit på 30 års fest! sku bli lekar o bad i tunna o bastu, mat osv.


Ha en underbar lördag!

Av agequodagis - 1 juli 2011 20:50

Idag har d verkligen kännts som sommar... även om ja typ int solat eller ngt sådant. Men alltså ledigt i alla fall!


Vaknade i morse av att d hällregna och åska men d gick över väääldigt fort. Sen kom Milla hit på frukost vid 10, ja fixa mig lite och så åkte vi till stan o fixa ärenden. Bland annat till loppis på klinten där ja hitta en Arabia skål (sån ja samlar på).


Var även till Emmaus, där hitta ja en klänning och en väska - nice! Sen blidde d gå ite på stan o så lunch på Eat me deras goda sallad :)


Middag me mor och bror på äventyrsgolfen, riktigt nice i solen! före det gav vi bror hans presenter eftersom han råkar fylla 22 just idag - Grattis Nikas!


Vidare tilll Karrböle för att pussa på Lokisen! och så tilll travis för att se när Karin red Camillas medryttarhäst, Rocky. Där var d supervarmt så där blidde dagens enda solande.


Nu harja bakat en tårtbotten tilll brorsans kalas och snart ska ja bege mig ner eller bort mot stan för att ta ett glas vin på Arken garden - sommaren är underbar!

Ha en bra fredagskväll!

 

Presentation

Arkiv

Kategorier

Rosin II

  

Rosin II eller "Russin" som han kallas till vardags är en Estnisk häst som är född 2005. Han är rätt liten, just över ca 150. Russin har jag på foder så länge det passar. Han ägs av min sambos familj och min uppgift med honom är att dels banta ner honom och dels utbilda honom. Med Russin kommer jag att rida dressyr, hoppa, tömköra, nh träna, långtygla ch kanske köra om vi hittar en bra kärra.

Peter Beat

Peter Beat eller "Petteri "som han heter till vardags är född 2008 och är ett Amerikanskt varmblod. Petteri ägs av en bekant till mig och han rider jag så fort jag hinner. Syftet med det är att utbilda honom till en trevlig och bra familjehäst. Vi rider främst dressyr och ut.


Ovido - Quiz & Flashcards